لوازم خانگی در بازار مشهد زیر قیمت به فروش می‌رسد

 رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: وضعیت بازار لوازم خانگی در مشهد راکد است و بسیاری از فروشندگان به دلیل رکود با معضل خواب کالا مواجه و مجبور شده‌اند، کالای خود را برای بازگشت سرمایه زیر قیمت بفروشند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سید رسول ابن الرضا روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای سال به دلیل تغییر قیمت انرژی و افزایش دستمزد کارگر، قیمت لوازم خانگی نیز در بازار افزایش یافت اما بعد از آن تقریبا قیمت ثابت شده و حتی افزایش قیمت دلار نیز تاثیری روی این بخش نداشته است.

وی بیان کرد: اکنون به هیچ وجه گرانی لوازم خانگی در بازار مشهد وجود ندارد، بنیه اقتصادی مردم ضعیف بوده و فروش لوازم خانگی کاهش یافته است.

ابن الرضا گفت: همه قیمتهایی که بر روی لوازم خانگی قرار دارد، توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد تایید قرار گرفته و هیچ تولیدکننده ای بدون مجوز انجمن نمی‌تواند قیمت کالا را افزایش دهد لذا گرانی نیز در این زمینه وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: بیش از ۹۰ درصد لوازم خانگی در بازار این شهر ایرانی است و برخی تولیدات داخلی در این رسته تولیدی به مراتب کیفیت بیشتری نسبت به تولیدات مشابه خارجی دارند.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت لوازم خانگی داخلی بویژه در حوزه ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال به میزان قابل توجهی افزایش یافته، به طوریکه کاملا قابل رقابت با برندهای خارجی خوب در این زمینه است.

ابن الرضا فروش کالاهای قاچاق در حوزه لوازم خانگی در بازار را بسیار محدود دانست و گفت: کالاهای قاچاق در این رسته از طریق فضای مجازی به فروش می رسد.

وی تعداد واحدهای صنفی فروشنده لوازم خانگی دارای پروانه کسب در مشهد را ۸۵۰ مورد ذکر و توصیه کرد که شهروندان لوازم خانگی مورد نیاز خود را از واحدهای دارای پروانه کسب خریداری کنند زیرا امکان وجود تقلب در کالاهایی که در فروشگاه های فاقد جواز کسب به فروش می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.