تتر چیست؟ آشنایی با بهترین استیبل کوین بازار

نوسانات شدید قیمتی ارزهای دیجیتال در حالی که فرصت های جذابی را برای کسب سود ایجاد کرده اند، اما همچنین یکی از دلایل اصلی مخالفت بسیاری با آنها است. نوسانات شدید قیمتی استفاده از ارزهای دیجیتال را در معاملات دشوار کرده است و بسیاری از شرکت ها و فروشگاه های جهانی به همین دلیل پرداخت های ارز دیجیتال را قبول نمی کنند.

به همین دلیل نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال ایجاد شده است که همواره قیمت ثابتی دارد و محبوب ترین آنها، ارزهایی هستند که قیمت خود با 1 دلار آمریکا حفظ می کنند. به این ارزها استیبل کوین گفته می شود.

این ثبات قیمتی باعث شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال در زمان های نوسانات شدید قیمتی دارایی های خود را به این استیبل کوین ها تبدیل و ارزش دارایی خود را حفظ کنند. همچنین استیبل کوین ها امروزه به صورت گسترده در معاملات مالی استفاده می شود.

طی سالیان گذشته ده ها استیبل کوین متنوع در بازار عرضه شده است که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد و نحوه فعالیت خود را دارند. یکی از بهترین استیبل کوین ها، تتر (USDT) نام دارد. اما تتر چیست؟

تتر، بهترین استیبل کوین جهان

تتر یک استیبل کوین محبوب بازار است که علاقه مندان ارزهای دیجیتال از سالها پیش از آن برای معاملات خود استفاده می کنند.

تتر به دلار آمریکا متصل است و ارزش خود را به نسبت 1:1 با دلار حفظ می کند. با توجه به اینکه تتر استیبل کوین است، نوسانات قیمتی شدید بازار ارزهای دیجیتال تاثیری در قیمت تتر ندارد و این ارز دیجیتال بدون توجه به شرایط بازار همیشه می تواند با 1 دلار معامله شود.

تتر هم اکنون سومین ارز دیجیتال برتر بازار است و این جایگاه را برای مدت زمان زیادی است که در اختیار دارد. تتر طی سالیان گذشته با وجود شرایط خوب و بد بازار و حتی پس از سقوط استیبل کوین ترا، موفق شد ثبات قیمتی خود را حفظ کند و همچنان به عنوان برترین استیبل کوین بازار باقی بماند.

داستان ایجاد تتر به یک دهه قبل برمیگردد، زمانی که گروهی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و بیت کوین، شرکت و ارز دیجیتال تتر را در سال 2014 و در شبکه بلاک چین بیت کوین عرضه کردند. استفاده گسترده از تتر برای نقدینگی در سال 2015 و در صرافی BitFinex آغاز شد و معاملات تتر در ادامه در اکثر شبکه های بلاک چینی بزرگ و محبوب مانند اتریوم، لایت کوین، دش و … گسترش پیدا کرد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و موفقیت تتر، پشتوانه دارایی آن است. این استیبل کوین به شکل متمرکز مدیریت می شود و تیم آن با توجه به عرضه تتر، پشتوانه دارایی ذخیره کرده اند که باعث شده است در مواقع ضروری و در شرایط بحرانی، با کمک این ذخایر همچنان ارزش تتر حفظ شود. این ذخایر همچنین منجر به اعتماد سرمایه گذاران به این پروژه شده است که در نهایت جایگاه آن را در بازار بالاتر برده است.

تتر

در حالی که تتر بهترین استیبل کوین بازار است، اما تنها استیبل کوین موفق نیست و از برخی دیگر استیبل کوین های موفق بازار می توانیم به بایننس یو اس دی (BUSD)، یو اس دی کوین (USDC) و دای (DAI) اشاره کنیم که هم اکنون در جایگاه های برتر بازار قرار گرفته اند.

بهترین صرافی برای خرید و فروش تتر

همانطور که گفته شد، تتر برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال بازار به صورت متمرکز مدیریت می شود. این بدان معنی است که شرکت و تیم تتر امکان ردگیری و در صورت نیاز قفل کردن دارایی های کاربران را دارند. متاسفانه با توجه به تحریم ها، خرید و فروش تتر ممکن است برای کاربران ایرانی با برخی خطرها نسبت به قفل شدن دارایی ها همراه باشد.

به همین دلیل مهم است تترهای خود را در صرافی های معتبر داخلی معامله کنید تا خطری دارایی های شما را تهدید نکند. یکی از بهترین صرافی های داخلی، سرمایکس نام دارد که خرید و فروش تتر و 9 استیبل کوین دیگر از جمله بایننس یو اس دی، دای، یو اس دی دی، یو اس دی کوین و دیگر استیبل کوین های برتر بازار با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان در آن امکان پذیر است.

این صرافی کیف پول داخلی، امن و غیرقابل تحریم دارد که آن را به بهترین پلتفرم برای مبادلات استیبل کوین های متمرکز مانند تتر تبدیل می کند.

علاوه بر استیبل کوین ها، بازار این صرافی بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع را پشتیبانی می کند و با پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته سرمایکس، می توانید در هر زمانی پاسخ سوالات و مشکلات خود را پیدا کنید.

 

(( محتوای این مطلب رپرتاژ آگهی است و تیم تحریریه رخداد اقتصادی هیچ دخل و تصرفی در نگارش آن ندارد ))

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.