آماده به کار شدن دو رام لوكوموتيو و دو رام قطار درون شهري؛

مترو در ایستگاه ناامیدی توقف ندارد

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: علی رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی ها و منابع موجود موفق به آماده به کار کردن ۴رام قطار شده ایم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ حامد عباسی نامی افزود: آماده به کار شدن دو رام لوكوموتيو و دو رام قطار درون شهري مترو با ۷۰ درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچ‌گاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط متروي تهران، ضریب ایمنی حرکت قطارها افزایش می یابد تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطارها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط ۵ و دو رام قطار براي خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطارهاي مترو در تعمیرگاه ها هستیم.

نامی با اشاره به اینکه قطعات توليد داخل با کیفیت هستندبا استفاده از قطعات داخلي برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰میلیون تومان صرفه جویی کنیم.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه مترو سيستمی است كه برای جابجايی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می گيرد و انجام تعمیرات و اورهال قطارها و تجهيزات آن ضروری است گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها یکی از مهمترين مطالبات مسافران است اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره ای و اساسی قطارها بستگی دارد. هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عمليات تعمير و نگهداري قطارهایمان را با سرعت بيشتري انجام دهيم، امكان كاهش سرفاصله قطارها در خطوط بيشتر فراهم مي شود.

وی با بیان اینکه حتما باید قطارها اورهال شوند ادامه داد: اورهال قطارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل آغاز شده؛ اما این کار نیازمند تامین قطعات است و برای تامین قطعات نیز باید تامین مالی صورت گیرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۲۲ واگن مربوط به خط ۵ و ۴۶رام قطار برای خطوط درون شهری، به صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالي در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال اين قطارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای این ۴ قطار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده در این قطارها خارجی بود و ۷۰درصد دیگر قطعات از تولیدات داخلی تامين شده که منجربه کاهش هزینه ها و صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی شده است.

وی در پایان به قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تامین منابع مالی خرید قطعات و ايرادات سازمان بازرسی به بندهای این قرارداد اشاره کرد و گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی غیر قابل رفع در حال تعیین تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.