رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با رخداد اقتصادی خبر داد؛

اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای ساماندهی برنج/ قیمت برنج در انتظار اعلام نظر شورای قیمت گذاری

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با رخداد اقتصادی گفت: مجلس دولت را مکلف کرده است که در راستای بحث خودکفایی برنج حدود ۲ هزار میلیارد تومان را به عنوان اعتبار برای این بخش در نظر بگیرد.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ درباره افزایش قیمت برنج در روزهای اخیر اظهار کرد: ما در کشورمان به بیش از ۳/۲ میلیون تن برنج نیاز داریم که از این مقدار تقریبا نزدیک به ۲ میلیون تن را خودمان تولید می‌کنیم و بقیه را وارد می‌کنیم که هرچند این اعداد با توجه به تولید برنج در کشورمان متغیر و دارای نوسان است.

وی افزود: با توجه به نوسانات موجود در بازار برنج در وضعیت فعلی مجلس دولت را مکلف کرده است که در راستای بحث خودکفایی برنج حدود ۲ هزار میلیارد تومان را به عنوان اعتبار برای این بخش در نظر بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این اعتباری که دولت در اختیار این بخش قرار می‌دهد ما می‌توانیم با زهی کشی اراضی شمال کشور سه استان گلستان، گیلان و مازندران را در حوزه تولید برنج فعال کنیم و از ظرفیت های این استان‌ ها در جهت رفع کمبود برنج کشور بهره ببریم.

عسکری درباره نوسانات موجود در قیمت برنج خاطرنشان کرد: ما یک دستورالعملی را درباره قیمت برنج به شورای قیمت گذاری ابلاغ کردیم تا هرچه سریعتر قیمت برنج را تعیین کنند تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده ما دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.