عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

ملغی شدن واردات خودرو کذب است/ وزارت صمت هرچه سریعتر تاریخ را اعلام کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اخبار منتشر شده پیرامون ملغی شدن بحث واردات خودرو کذب محض است و صحت ندارد.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره اعلام شایعاتی پیرامون ملغی شدن بحث واردات خودرو اظهار کرد: ملغی شدن بحث واردات خودرو کذب است و در حال حاضر در مرحله ثبت سفارش هستیم و افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند باید در جهت ثبت سفارش وارد عمل شوند.

وی افزود: در حال حاضر فرآیند ثبت سفارش آغاز شده است و ما می‌توانیم خودروهای ۸ تا ۲۵ هزار دلار را وارد کشور کنیم و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد و این موضوع مصوبه قانونی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه واردات خودرو هیچ مشکلی وجود ندارد و ما باید در جهت ثبت سفارش وارد عمل شویم.

حسینی کیا با بیان اینکه افراد توانمند از نظر مالی، سرمایه گذار کلان و شرکت‌های خودروسازی می‌‌توانند در جهت واردات خودرو اقدام کنند خاطرنشان کرد: این گروه ها در ابتدا باید ثبت سفارش دهند بعد صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت پس از تایید صلاحیت با توجه به وجود مواردی چون خدمات پس از فروش می‌توانند به واردات خودرو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت صمت باید زمان واردات خودرو را مشخص کند تاکید کرد: اگر ما امروز ثبت سفارش را انجام دهیم ظرف ۴ ماه خودرو وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.