دنیامالی در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

ارائه زمین به اقشار کم درآمد در دستور کار دولت قرار دارد/ تسهیلات لازم در حوزه تسهیلات مسکن را به کار نگیریم باز هم شکست می خوریم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ارائه زمین به اقشار ضعیف و کم درآمد در دستور کار دولت قرار دارد.

احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره انتشار اخباری مبنی بر واگذاری زمین به اقشار کم‌درآمد و ضعیف از سوی دولت و اینکه آیا مجلس در این راستا به دنبال تصویب قانونی است اظهار کرد: ارائه زمین به اقشار کم‌درآمد و ضعیف قرار است در قالب طرح مسکن از سوی دولت عملیاتی شود.

وی افزود: طرح ارائه زمین به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه دارای مصوبه قانونی است و همه اقدامات لازم در جهت تحقق این موضوع و عملیاتی شدن آن در حال انجام است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عملیاتی شدن این مصوبه قیمت زمین برای ساخت مسکن به خصوص برای اقشار ضعیف جامعه محقق می‌شود اما نکته مهم و حائز اهمیت در اجرایی شدن این طرح این است که ما اگر تسهیلات لازم را در چرخه تولید مسکن وارد نکنیم بدون شک در تحقق این طرح هم به مانند طرح‌ ها و برنامه های دیگر موفق نخواهیم بود.

دنیامالی خاطرنشان کرد: درحال حاضر تلاش‌هایی در جهت تحقق این موضوع  در شورای عالی مسکن صورت گرفته و رئیس‌جمهور در راستای تحقق این طرح دستوراتی را داده است از این رو امیدوارم سیستم بانک‌ مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‌ ها تسهیلات لازم را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: ما در قانون هم پیش‌ بینی کردیم این تسهیلات از نوع تسهیلات ارزان قیمت است و ما حداقل ۵۷ هزار میلیارد بابت بازگشت یارانه‌هایی که تسهیلات به مردم ارائه می دهند در قانون پیش بینی کردیم و ما باید در یکسال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مسکن تسهیلات ارائه دهند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن گفت: ما هم در قانون ۵۷ هزار میلیارد پیش بینی کردیم تا مابه تفاوت سودی که بانک‌ ها از مردم نمی‌ گیرند ما از طریق صندوق مسکن به مردم ارائه دهند.

دنیامالی در پاسخ به این سوال که چقدر به تحقق طرح ارائه مسکن به خانوار ضعیف و کم درآمد امیدوار هستید اظهار کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی مقدمات لازم را فراهم کرده و رئیس‌ جمهور هم دستورات لازم را صادر کرده است و انشاالله به زودی اتفاقات خوبی در حوزه مسکن کشور رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.