چطور ساعت اصل را از فیک تشخیص بدهیم؟

چگونه ساعت اورجینال را تشخیص دهیم؟ چه راهی برای تشخیص ساعت مچی اصل از تقلبی وجود دارد؟ آیا بعد از خرید می‌توانیم ساعت اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ این‌ها سوالاتی هستند که برای اغلب مشتریان ساعت وجود دارد. ساعت‌های اصل دارای ظاهری زیبا وعملکردی بهتر و بادوام هستند. گاهی در بازار محصولات تقلبی با همان قیمت ساعت‌های اصلی به فروش می‌رسند؛ که در ظاهر هم تفاوت زیادی با هم ندارند؛ اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید چیزی که خریداری کرده‌اید فیک است و با محصول اصلی زمین تا آسمان فرق دارد. در اینجا قصد داریم شما را با نحوه تشخیص ساعت اصل از تقلبی آشنا کنیم؛ پس با ما تا انتهای این مطلب از بانی مگ همراه باشید.

چگونه ساعت اورجینال را تشخیص دهیم

ساعت

قبل از هر چیز باید از خودتان بپرسید قصد خرید ساعت اصل از یک برند معروف را دارید؟ در این صورت باید هزینه زیادی را برای خرید آن صرف کنید. ضمن اینکه باید به سراغ فروشگاه‌های برندهای معتبر بروید یا خرید خود را به شکل آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد انجام دهید. در هر صورت دانستن ترفندهای تشخیص ساعت اصل از فیک، در هر روشی که خرید می‌کنید، ضرورت دارد.

برای تشخیص اصل بودن یک ساعت می‌توانید از طریق راه‌های زیر اقدام کنید:

ساعت اورجینال نویز ندارد

یکی از راه‌ها برای تشخیص ساعت‌های اصلی، توجه به صدایی است که در زمان حرکت عقربه‌ها ایجاد می‌شود. در ساعت‌های اصلی برندهایی مثل سیتیزن، تیسوت، سیکو و رومانسون چنین چیزی وجود ندارد و به دلیل اینکه در ساخت ساعت مچی از قطعات بسیار ریز استفاده شده و مونتاژ آن با دقت صورت گرفته است، مکانیزم حرکت عقربه‌ها بدون نویز و تیک زدن انجام می‌شود. ساعت‌های تقلبی و فیک فاقد این ویژگی هستند و اگر در زمان حرکت عقربه گوش‌تان را به ساعت نزدیک کنید، به راحتی صدای نویز یا تیک تاک آن را می‌شنوید.

ساعت

تشخیص ساعت اورجینال با بررسی ظاهر آن

برای اینکه در خرید ساعت اصلی دچار اشتباه نشوید و ساعت فیک را با همان قیمت محصول اورجینال به شما نفروشند، لازم است تا ظاهر ساعت مچی را با دقت بررسی کنید. هیچ‌گاه یک فروشگاه نمی‌تواند ساعت تقلبی را با همان کیفیت محصولات اصلی تولید کند؛ به‌طوری‌که نتوانید آن را با بررسی دقیق تشخیص دهید، بنابراین راه آسان برای تشخیص ساعت فیک از اصل، توجه به لبه‌های ساعت، رنگ، وجود خط و خش و حتی علامت‌های حکاکی شده روی ساعت است.

تشخیص اورجینال بودن ساعت مچی

برای مثال اگر قصد تشخیص ساعت اصل تیسوت یا برندهای دیگر مثل سیکو، رومانسون و… را دارید، به بند، قفل، سوزن‌ها و پیچ‌های ساعت دقت داشته باشید. آیا با چرخاندن تاج ساعت می‌توانید به راحتی زمان را تنظیم کنید؟ آیا سوزن‌ها (سلکشن) برای خارج کردن بند ساعت به راحتی در داخل سوراخ‌ها می‌رود؟

وقتی ساعت فیک و غیراصلی باشد، در قسمتی از آن مشکل و خطا وجود دارد. برای مثال سلکشن به اندازه سوراخ بند ساعت نیست و به سختی این کار انجام می‌شود؛ همچنین اگر ساعت چند موتوره باشد، برای تنظیم تاریخ یا ایام هفته، تاج آن به سختی می‌چرخد. نوشته‌های روی ساعت هم در محصولات اورجینال با نوع تقلبی تفاوت زیادی دارد. وجود غلط املایی در نوشته‌ها یا حتی حکاکی که محو شده باشد، راه ساده‌ای برای تشخیص ساعت اصل از تقلبی است.

توجه به رنگ بدنه و بند ساعت

یک راه برای تشخیص ساعت مچی اصل از فیک توجه به رنگ بدنه و بند محصول است. برای ساعت‌های گران قیمت مثل رولکس، ستیزن، سیکو، کاسیو و یا رومانسون، همیشه از مواد درجه عالی برای ساخت بدنه و بند ساعت استفاده می‌شود. برای مثال اگر ساعت بند چرم را انتخاب کرده‌اید، به پوسته آن توجه کنید. بندهای چرم مصنوعی بی‌کیفیت هستند و خیلی زود لایه روی آن پوسته پوسته می‌شود؛ درحالیکه چرم طبیعی مقاومت بسیار بالایی دارد و پشت بند هم پرزدار است که اگر برخلاف جهت پرزها، آن را لمس کنید، متوجه اصل بودن بند ساعت خواهید شد.

ساعت

بدنه فلزی ساعت هم در محصولات اصلی از جنس استیل ضدزنگ است که با یک آهنربا به خوبی قابل تشخیص است. هر چند در ساعت‌های تقلبی هم از این آلیاژ استفاده می‌کنند، اما رنگ و لعاب در نوع اصلی با ساعت مچی فیک تفاوت دارد. اگر بر روی بدنه فلزی ساعت خط و خش (حتی به مقدار کم) مشاهده شد، به معنای تقلبی بودن ساعت است.

وزن ساعت را بسنجید

برای تشخیص ساعت اصل می‌توانید به وزن آن با نمونه‌های تقلبی توجه کنید. ساعت‌های مارک‌دار با استفاده از سنگ‌های قیمتی، کریستال، طلا، نقره، فلزات و آلیاژهای سنگین تهیه می‌شوند؛ همچنین در این محصولات گران‌قیمت از قطعات متحرک بسیار ریز (۱۲ قطعه) استفاده می‌شود که ساعت را سنگین‌تر و محکم‌تر می‌کند. این در حالیست که ساعت‌های ارزان و فیک فاقد این قطعات و ویژگی هستند؛ بنابراین به اندازه ساعت اصلی، سنگین، باداوام و مقاوم نیستند. همیشه بین ساعت اورجینال و فیک از نظر وزن تفاوت قابل توجهی وجود دارد و ساعت اصل و برند، همیشه نسبت به نمونه تقلبی سنگین‌تر است.

ساعت

بررسی مشخصات محصول

یکی دیگر از ترفندهای تشخیص ساعت اصل از تقلبی تحقیق کردن در مورد محصولی است که قصد خرید آن را دارید. این کار به شما کمک می‌کند تا با مشخصات محصول موردنظر خود به طور دقیق آشنا شوید؛ پس، قبل از خرید باید مشخصات ساعت مچی را با ساعت اصلی مقایسه کنید و اگر بین آن‌ها از نظر مشخصات فنی و ظاهری تفاوتی وجود داشت، از خرید کردن منصرف شوید. نگاه دقیق به عکس محصولات اصل و مطابقت دادن آن با محصول انتخاب شده راهی است که از دور ریختن پول برای ساعت جعلی جلوگیری می‌کند. توجه به لوگو و طرح علامت تجاری برند نیز راهی ساده برای این کار است. در ساعت‌های مچی اصل همیشه چند مهر در قسمت‌های مختلف و به خصوص بر روی جعبه آن وجود دارد.

توجه به شیشه کریستالی یاقوت کبود

برای تشخیص ساعت اورجینال از تقلبی باید به شیشه آن نیز توجه کنید. در محصولات گران‌قیمت و برند همیشه از شیشه‌های لوکس استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به شیشه‌های کریستالی یاقوت کبود اشاره کنیم. این شیشه‌ها بسیار گران هستند و برای ساخت ساعت‌های لاکچری استفاده می‌شوند؛ اما در ساعت‌های معمولی از شیشه‌های کریستال معدنی (مینرال)، آنتی رفلکس و یا اکریلیک استفاده می‌کنند که قیمت آن‌ها چندان بالا نیست.

اگر می‌خواهید ساعت اصلی را از نوع تقلبی تشخیص دهید، باید به زاویه شیشه توجه کنید. در شیشه‌های یاقوت کبود، زاویه شیشه به رنگ بنفش است و درخشش خاصی در برابر نور دارد. برای اطمینان از اینکه ساعت شما اصلی است، آن را در چند زاویه در برابر نور کج کنید و اگر رنگ شیشه به سمت ارغوانی مایل بود، یعنی شیشه از جنس یاقوت کبود و ساعت شما اصلی است. ساعت‌های مچی با شیشه یاقوت کبود در فاصله دورتر هم درخشندگی خاصی دارند که در شیشه‌های معدنی و اکریلیک چنین ویژگی دیده نمی‌شود.

ساعت

ساعت اصل از کجا بخریم؟

برای تشخیص ساعت اصل از فیک باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. در این فروشگاه‌ها به سادگی شماره مدل و سریال ساعت در اختیار مشتری قرار داده می‌شود. شما می‌توانید با مقایسه شماره سریال ساعت از اصل بودن آن مطمئن شوید. اگر در اینترنت سرچ کنید، شماره سریال محصول مورد نظر خود را پیدا می‌کنید و با مقایسه آن با شماره مدل ساعت خریداری شده، می‌توانید به راحتی اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

اگر ساعت اورجینال باشد، شماره سریال درج شده روی قاب ساعت و دستبند آن باید دقیقا یکسان باشد؛ همچنین در پشت صفحه ساعت مچی هم ممکن است شماره سریال محصول درج شده باشد که با بررسی این قسمت می‌توانید از اصل بودن ساعت مطمئن شوید.

ساعت

سخن پایانی

پیدا کردن ساعت اصل از تقلبی با توجه به ترفندهایی که در اینجا ذکر کردیم، کار سختی نیست؛ ضمن اینکه باید به بسته‌بندی محصول هم توجه داشته باشید. ساعت‌های اصلی و اورجینال در بسته‌بندی‌های لوکس و خیره‌کننده عرضه می‌شوند؛ اما برای ساعت مچی فیک و غیراصل اغلب از بسته‌بندی‌های معمولی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که تفاوت قیمت نمی‌تواند معیار خوبی برای تشخیص ساعت اصل از فیک باشد و ممکن است ساعت مچی تقلبی را با قیمتی شبیه به ساعت اورجینال عرضه کنند. بهتر است برای اطمینان به راه‌هایی که گفته شد، توجه داشته باشید.

چگونه ساعت اصل از فیک تشخیص دهیم؟

قبل از هر چیز باید از خودتان بپرسید قصد خرید ساعت اصل از یک برند معروف را دارید؟ در این صورت باید هزینه زیادی را برای خرید آن صرف کنید. ضمن اینکه باید به سراغ فروشگاه‌های برندهای معتبر بروید یا خرید خود را به شکل آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد انجام دهید. در هر صورت دانستن ترفندهای تشخیص ساعت اصل از فیک، در هر روشی که خرید می‌کنید، ضرورت دارد.

ساعت اصل از کجا بخریم؟

برای تشخیص ساعت اصل از فیک باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. در این فروشگاه‌ها به سادگی شماره مدل و سریال ساعت در اختیار مشتری قرار داده می‌شود. شما می‌توانید با مقایسه شماره سریال ساعت از اصل بودن آن مطمئن شوید

چگونه اصل بودن ساعت مچی از روی شیشه تشخیص دهیم؟

برای تشخیص ساعت اورجینال از تقلبی باید به شیشه آن نیز توجه کنید. در محصولات گران‌قیمت و برند همیشه از شیشه‌های لوکس استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به شیشه‌های کریستالی یاقوت کبود اشاره کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.