سرلشکر صفوی در مراسمی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

پیروزی انقلاب و دفاع مقدس دو رخداد عظیمی است که هندسه نظم جهانی را شکل می‌دهند

سرلشکر صفوی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه خاورمیانه است، افزود: ایران قلب جغرافیای منطقه است و دشمن این را به‌خوبی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  در مراسمی که به مناسب بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: به تقدیر الهی خون شهیدان مدافع حرم همچون شهید قاسم سلیمانی، راه قدس را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، ملت ایران و انقلاب اسلامی قلب جهان اسلام هستند، ادامه داد: امام (ره) از دل اسلام، قرآن و سیره امیرالمؤمنین(ع)، یک دولت جمهوری اسلامی را تشکیل دادند و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس دو رخداد عظیمی است که هندسه نظم جهانی را شکل می‌دهند.

دکتر صفوی، تاریخ را حلقه اتصال گذشته به آینده دانست و بیان داشت: پیشرفت، عدالت، زایش تحولات فرهنگی و دگرگونی اقتصادی بستگی به تجربه‌اندوزی‌ها از سرگذشت اقوام و ملل مختلف در صلح و جنگ و عبرت گرفتن از آن و نگاه درست نسبت به آینده دارد.

وی افزود: جنگ یکی از عناصر پایدار تاریخ بشری است حتی دموکراسی‌های مطرح شده در جهان نیز از استمرار جنگ‌ها نکاسته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: از حدود ٣٤٠٠ سال پیش تاکنون فقط ٢٦٨ سال بدون جنگ سپری شده است و بر این اساس، ١٢٠ میلیون نفر در قرن بیستم و در جنگ‌های گذشته، کشته شدند.

وی تأکید کرد: ایران در جنگ اول و دوم جهانی اشغال نظامی شد و بیش از ٢٢ میلیون نفر از مردم ایران به دلیل قحطی و بیماری جان خودشان را از دست دادند این در حالی است که در هر دو جنگ، ایران اعلام بی‌طرفی کرده بود.

دکتر صفوی با تأکید بر اینکه ملت ما جز بزرگ‌ترین ملت‌هایی است که تمدن بشری را شکل داد، یادآور شد: اینکه دشمنان از ما می‌ترسند تنها برای ریشه‌های ایدئولوژیک ما نیست، بلکه آن‌ها سابقه تاریخ ملت ما را نیز می‌دانند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تصریح کرد: این سؤال مطرح است که آیا جنگ هشت ساله علیه ایران قابل پیش‌بینی بود؟ باید پاسخ داد که بله، این جنگ قابل پیش‌بینی بود اما قابل‌پیشگیری نبود.

وی ادامه داد: صدام از سال ٥٨ به فکر حمله به ایران بود و در این مسیر از کشورهای عربی، شوروی و آمریکا اطمینان داشت؛ در همین راستا صدام در این هشت سال، حدود ٥٧ درصد از درآمد ملی خود را در این هشت سال وارد جنگ کرد.

دکتر صفوی، هدف اساسی جنگ‌ها را تحمیل اراده یک دولت بر دولت دیگر دانست و گفت: این تحمیل اراده، ممکن است به سقوط آن کشور یا تصرف قسمتی از سرزمین یا اقتصاد آن کشور منتهی شود.

وی ادامه داد: هدف اساسی غیرقابل تغییر همه حکومت‌ها، حفظ بقای ملی، حفظ امنیت، استقلال و پیشرفت است و این جنگ‌ها بهای ملی دولت‌ها را با خطر جدی روبرو می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، یکی از اهداف صدام را تضعیف و از بین بردن پتانسیل و منابع انسانی ایران دانست و افزود: اولین راهبرد سیاسی و نظامی ایران بیرون کردن متجاوزان بود، همچنین بازگشت عراق به قرارداد ١٩٧٥ و ایجاد مرزهای پایدار بین ایران و عراق از دیگر راهبردهای ما به حساب می‌آمد.

دکتر صفوی با بیان اینکه صدام به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید، گفت: عراق به دنبال ساقط کردن حکومت ما بود، اما نتوانست و در مقابل آن، حزب بعث عراق سقوط کرد.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها آن‌چنان متجاوزان را تنبیه کردند تا به متجاوزان آینده این پیام را منتقل کنند که اگر بازهم تجاوزی به سرزمین ما صورت گیرد حتی در آن‌سوی دریاها نیز به شما هجوم خواهیم برد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه خاورمیانه است، گفت: ایران قلب جغرافیای منطقه است و دشمن این را به‌خوبی می‌داند.

دکتر صفوی پاشنه آشیل کشور را پیوستگی ملت و حکومت دانست و افزود: حکومت ما مردم پایه است و اگر وضعیت داخلی موجود را به شرایط مطلوب تبدیل کنیم، دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.