ایرانیان چگونه می توانند در بازارهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند؟

با شروع تحریم ها طی چند سال اخیر فعالیت ایرانیان در بسیاری از زمینه های بین المللی دچار مشکل شده است اما با این همچنان امکان سرمایه گذاری در بزرگترین بازار خارجی برای ایرانیان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ فارکس (Forex) پربازده ترین و در عین حال بزرگترین بازار مالی دنیا از نظر حجم معاملات است به طوری که حجم معاملات روزانه در آن بیشتر از 6 تریلیون دلار است. این حجم بالای معاملات با هیچ بازار دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست.

در بازار فارکس که به آن بازار تبادل ارزهای خارجی نیز گفته می شود، پول رایج کشورها مثل دلار، یورو، پوند و … با یکدیگر معامله می شوند. این بازار در بستری از شبکه ارتباطات الکترونیکی (ECN) در جریان است و هیچ کشوری کنترل آن را در اختیار ندارد. در نتیجه ثبت نام در فارکس و مبادله ارزها برای ایرانیان فراهم است.

برای ثبت نام در فارکس از چه طریقی باید اقدام کرد؟

برای ورود به بازار فارکس ایرانیان باید مثل مردم سایر کشورهای دنیا از طریق شرکت های واسطه ای که ارتباط میان بازار فارکس و سرمایه گذاران را فراهم می کنند، در فارکس ثبت نام کنند. به این شرکتهای واسطه، بروکر گفته می شود. بنابراین اولین کاری که افراد برای ورود به بازار تبادل ارزهای خارجی باید انجام دهند پیدا کردن یک بروکر معتبر است. البته همه بروکرها به ایرانیان خدمات نمی دهند. یکی از علت های آن این است که هر بروکری مجاز است با توجه به نوع مجوزهای خود، مناطق جغرافیایی خاصی را پوشش دهد. یک دلیل دیگر هم این است که برخی از بروکرها مجبور شده اند ایرانیان را تحریم کنند اما با این حال همچنان بروکرهای معتبری هستند که امکان دسترسی ایرانیان به بازار بزرگ فارکس را فراهم می کنند. برای انتخاب یک بروکر معتبر و مناسب باید از راهنمای انتخاب بروکر استفاده کنید. در این راهنماها، تمام موارد و نکته هایی که پیش از انتخاب یک بروکر باید آنها را بررسی کنید به شما نشان داده می شود. مواردی مثل بررسی مجوزهای بروکر و میزان اعتبار آنها، انواع حساب های معاملاتی، میزان کارمزد معاملات، سرعت اجرای معاملات و … از جمله نکات مهمی هستند که باید برای انتخاب یک بروکر به آنها دقت کنید.

بعد از ثبت نام در بروکر چگونه می توان سرمایه گذاری در فارکس را شروع کرد؟

بعد از ثبت نام و احراز هویت در یک بروکر معتبر فارکس می توانید بلافاصله کار معامله گری و سرمایه گذاری در بازار ارزهای خارجی را شروع کنید اما باید دانش مورد نیاز برای این کار را به دست آورده باشید. اگر این دانش را ندارید بهتر است ابتدا از آموزش رایگان فارکس استفاده کنید. با استفاده از مطالب و ویدئوهای کاربردی که در آموزشهای رایگان فارکس وجود دارد می توانید با تمام روشهای معامله گری آشنا شده و تمام جزئیات مربوط به این بازار را یاد بگیرید. برای معامله کردن در فارکس دو نوع تحلیل عمده وجود دارد: تحلیل تکنیکال و فاندامنتال.

با استفاده از آموزشهای رایگان فارکس می توانید انواع موضوعات مهم در تحلیل تکنیکال مثل الگوهای شمعی و نموداریمعروف که طی سال ها سود زیادی را به افرادی که به صورت حرفه ای از آنها استفاده کرده اند، رسانده اند را یاد بگیرید.

موضوعات مربوط به تحلیل فاندامنتال فارکس مثل نحوه تفسیرشاخص های اقتصادی نیز از طریق آموزشهای رایگان و معتبر فارکس قابل یادگیری است.

آیا آموزش های رایگان فارکس برای شروع سرمایه گذاری در فارکس کافی هستند؟

استفاده از آموزش های رایگان به دلیل این که مطالب موجود در آنها به صورت جداگانه آموزش داده میشوند، کاربرد کمتری برای معاملات واقعی دارند. در واقع افراد باید بتوانند تمام دانشی که از طریق آموزشهای رایگان فارکس به دست آورده اند را در قالب یک استراتژی جامع معاملاتی جمع کنند. واقعیت این است که نمی توان از تمام تکنیک های موجود در جهان برای معامله کردن در فارکس استفاده کرد. بنابراین استفاده از یک دوره فارکس که بهصورت جامع کار معامله کردن در این بازار را در قالب استراتژی های معاملاتی مشخص به شما یاد دهد کاملا ضروری است. در دوره فارکس مطالب مربوط به تحلیل تکنیکال به شکلی کاربردی و عملی تدریس می شوند به طوری که دانشجویان بتوانند از این دانش در معاملات روزانه خود استفاده کنند.

از مهمترین مواردی که در دوره جامع فارکس وجود دارد، نحوه ورود به معامله و خروج از آن است. مشکلی که بسیاری از سرمایه گذاران با آن مواجه هستند این است که نمی دانند دقیقا باید چه زمانی وارد معامله شوند و چه زمانی از آن خارج شوند. در این دوره می توانید با استفاده از تکنیک های مدیریت پوزیشن، بیشترین سود و بازدهی را از بازار فارکس به دست بیاورید.

سرمایه گذاری در بازار فارکس چه مزیت هایی نسبت به سرمایه گذاری در بازارهای داخلی دارد؟

به جرات می توان گفت مهمترین مزیت سرمایه گذاری در بازار فارکس نسبت به بازارهای داخلی مثل بورس، طلا و املاک، کسب درآمد دلاری از طریق فارکس است. فارکس بازاری بین المللی است و افراد با انجام معاملات موفق در آن می توانند سود دلاری به دست بیاورند. سودی که در برابر سرمایه گذاری های داخلی به دلیل دلاری بودن، درآمد بیشتری نصیب افراد می کند.

یکی دیگر از مهمترین مزیت های بازار فارکس این است که تحت هیچ شرایطی فرصت های کسب سود در آن کم نمی شود. برای مثال جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا را در نظر بگیرید. زمانی که ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا بیشتر می شود، سرمایه گذاران این جفت ارز را می خرند و از افزایش قیمت آن سود می کنند.

زمانی هم که پیش بینی های اقتصادی حاکی از کاهش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا باشد، سرمایه گذاران بدون مالکیت این جفت ارز می توانند آن را پیش فروش کنند تا بدین ترتیب از کاهش قیمت ها سود به دست بیاورند. بنابراین برخلاف بازار بورس که یک طرفه است و افراد فقط در صورت افزایش قیمت ها می توانند از آن سود به دست بیاورند، فرصت کسب سود در بازار دوطرفه فارکس هیچ وقت تمام می شود. البته این نکته یکی از دلایل اصلی ثبات بازار ارزهای خارجی از گذشته تاکنون بوده است.

راه سرمایه گذاری ایرانیان در بازار بزرگ فارکس از طریق شناخت بروکرهای معتبر و استفاده از آموزشها و دوره های معتبر فارکس که به شکلی اصولی و عملی، معامله کردن در کوتاه مدت و بلند مدت را به افراد یاد می دهند، باز است و هر کس با هر سطح از دانش و سرمایه می تواند با پیروی از اصول معامله گری در این بازار بزرگ جهانی به موفقیت دست پیدا کند.

منبع: سایت آموزش بورس

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.