وزیر کشور:بیش از ۴۵۰۰ طرح روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر کشور با بیان اینکه که مساله استخدامی دهیاران کشور در دستور کار وزارت کشور قرار دارد، گفت: طی هفته دولت بیش از ۴۵۰۰ طرح روستایی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری که در قم برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی با تاکید بر اینکه در الگوی رشد اقتصادی، باید به دنبال الگوی بومی و متناسب بافرهنگ خود باشیم، افزود: در الگوی رشد اقتصادی، روستاها دارای اهمیت بالایی هستند و تلاش بر این است که نقاط ضعف روستاها به‌صورت مستمر شناسایی و برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وزیر کشور ادامه داد: اصالت‌های عمیق اسلامی، بومی، اجتماعی، روابط سنتی در روستاها وجود دارد که در شهرها اثر چندانی از آن نیست، الگوی رشد و پیشرفت ایرانی-اسلامی، الگویی همه‌جانبه است و فقط مباحث اقتصادی را شامل نمی‌شود.

وحیدی با اشاره به مشکل مسکن و اشتغال در کلان‌شهرها، اضافه کرد: سیاست های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده در روستاها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احساس امید به آینده،نشاط و تمسک به ارزش‌های اسلامی، زیرساخت‌های اساسی رشد و توسعه همه‌جانبه روستاهای کشور است.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نهایی تمام الگوهای رشد، باید تربیت انسان معنویت خواه و کمال‌گرا باشد، اظهار کرد: در کنار این الگو، رشد اقتصادی و توسعه نیز معنا می یابد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مناسبات کنونی جهان به نحوی طراحی‌شده است که افراد ثروتمندتر دارای قدرت نفوذ و ارزش اجتماعی بالاتری هستند؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و به ‌ظاهر مستقل نیز بدون پایبندی به مقررات و قوانین اقتصاد جهانی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

وی یادآور شد: مساله برجام نشان داد که کشورهای اروپایی به خاطر گره خوردن به پیوندهای اقتصاد جهانی نمی‌توانستند به‌صورت مستقل اقدامی انجام دهند و حتی به شرکت‌های تحت امر خود نیز قدرت تحکم نداشتند.

وزیر کشور بابیان اینکه سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس بدون توسعه روستاها امکان‌پذیر نیست، گفت: متاسفانه بخشی از ۹۰ هزار سکونت‌گاه روستایی کشور، از سکنه خالی شده است

نخستین دوره آموزشی ویژه فرمانداران،مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.