عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

افزایش قیمت بنزین در سال جاری منتفی است/ دولت برای سوخت برنامه دارد در لایحه بودجه 99 قید کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت سوخت و به خصوص بنزین با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در سال جاری منتفی است.

هدایت‎الله خادمی عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره سرنوشت افزایش قیمت بنزین در سال جاری اظهار کرد: صحبت‎هایی که این روزها و در شرایط اقتصادی که مردم در حال عبور از آن هستند درباره افزایش قیمت سوخت و به خصوص بنزین مطرح می‎شود هیچ سندیت قطعی ندارد.

وی افزود: مباحثی هم که در مجلس شورای اسلامی پیرامون افزایش یا کاهش قیمت سوخت و معضلات دیگر اقتصادی از سوی نمایندگان مطرح می‎شود برحسب درخواست‎ها و مطالباتی است که مردم با نمایندگان خود در حوزه‎های انتخابیه مطرح می‎کنند و هنوز ما درباره هیچ کدام از آنها از جمله افزایش قیمت بنزین به جمع‎بندی نرسیده ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمان زیادی تا بررسی لایحه بودجه سال 99 در مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است تصریح کرد: به نظر می‎رسد که موضوع افزایش قیمت سوخت و به خصوص بنزین در سال جاری منتفی است و ما باید منتظر تصمیم دولت درباره این موضوع در لایحه بودجه سال آینده باشیم.

خادمی خاطرنشان کرد: دولت و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به خوبی واقف هستند که با  توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور حاکم است و مردم در راستای تامین نیازهای روزمره خود مشکلات بسیاری دارند بدون شک بالابردن قیمت‎ها  در مقطع فعلی جز افزایش نارضایتی مردم پیامد دیگری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید صراحتا به مردم اعلام کنیم که مجلس در وضعیت فعلی بنایی برای افزایش قیمت بنزین ندارد و صراحتا در این باره نظر خود را به دولت اعلام کرده است از این رو باید منتظر ارائه لایحه بودجه سال 99 و تصمیمات دولت پیرامون تعیین قیمت سوخت در این راستا هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی تمام سعی و همت خود را به کار خواهیم بست تا براساس یک رویکرد منطقی و مناسب درباره نحوه تعیین قیمت سوخت در سال آینده تصمیم‎گیری کنیم.

خادمی اظهارکرد: به نظر می‎رسد با توجه به هدرفت بسیار سوخت در کشورمان دولت باید در لایحه بودجه سال 99 با اتخاذ یک سیاست درست و منطقی و براساس نیازهای جامعه در حوزه سوخت تصمیم‌گیری کند تا آنچه در نهایت و با تصمیم نمایندگان به صورت قانون تصویب خواهد شد به نفع مردم باشد و از هدر رفت سوخت و انرژی در کشورمان نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.