قالیباف:برخی به غلط می‌گویند ارز ترجیحی دارو حذف می‌شود/ پول بیمه دارو باید به صورت برخط به داروخانه‌ها پرداخت شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به غلط می‌گویند ارز ترجیحی دارو حذف می‌شود، پول بیمه دارو باید به صورت برخط به داروخانه‌ها پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ قالیباف اظهار کرد: بحث دارو بحث برای کشور مهم و حیاتی است و به غلط اعلام می شود در این حوزه ارز ترجیحی حذف شده است اما مردم بدانند در حوزه یارانه ها مخصوصا یارانه دارو به هیچ عنوان ظرفیت ارزی حذف نمی شود بلکه نوع پرداخت یارانه تغییر کرده و مستقیم به خود مصرف کننده پرداخت می شود، بر این اساس یارانه دارو از طریق بیمه در اختیار بیمار قرار میگیرد و به هیچ عنوان قانون گذار یا دولت قصد حذف ارز ترجیحی دارو را نداشته و ندارند.

وی تصریح کرد: اگر هوشمند سازی در طرح دارویار اتفاق نیافتاد و خلا در هوشمند سازی باشد علاوه بر اذیت شدن مردم، افراد فاسدی که در ارز های دارویی منفعت می بردند اینجا نیز به ریال منفعت خواهند برد، در بودجه بحث نسخ الکترونیکی مطرح بود و باید پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تکمیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:،هم اکنون تا پول از بیمه به داروخانه منتقل شود گاهی ۵ تا ۸ ماه زمان میبرد اما نباید پول بیمه دارو صرف هزینه های دیگر شود و پول آن باید برخط در داروخانه پرداخت شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.