مذاکرات کم نتیجه آمریکا و چین، قیمت نفت را کاهش داد

با انتشار اندک جزئیات از فاز نخست مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت امروز به بشکه‌ای 60.04 دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی با انتشار اندک جزئیات از فاز نخست مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین که خوش‌بینی هفته گذشته در مورد این مذاکرات را از بین برد، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

این خوش‌بینی قیمت نفت را در پایان هفته گذشته 2 درصد بالا برده بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 47 سنت کاهش 60.04 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 43 سنت کاهش 54.27 دلار معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «نفت آرام آرام در حل از دست دادن افزایش‌های اخیر خود است زیرا تردید در مورد یک قرارداد تجاری نیمه در حال افزایش است.»

مویا افزود: «از انجایی که نهایی کردن این قرارداد جزئی حدود یک ماه زمان برده است، تاجران به خاطر میآورند که ما شاهد از هم پاشیدن چیزها در یک زمان‌ کوتاه‌تر بوده‌ایم.»

فاز یک توافق تجاری میان آمریکا و چین و اقدام خوب واشنگتن در به تعلیق درآوردن تهدیدهای تعرفه‌ای بر محصولات چینی در ابتدا سبب شد تا بازارهای مالی در روز دوشنبه با رشد آغاز به کار کنند اما سرمایه‌گذاران در ادامه با توجه به خروج جزئیات اندک از این مذاکرات احتیاط درپیش گرفتند.

فیلیپ فیوچرز در یادداشتی اعلام کرد: «به نظر می‌رسد که (شرایط) به مذاکرات تجاری گذشته شبیه است، آن زمان که، وضعیت به نظر خوب می‌رسید، پیش از اینکه همه چیز دوباره فروبریزد

مویا توضیح داد علی‌رغم کاهش قیمت امروز، نفت باید هنوز از ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه نظیر تنش‌های ایران و عربستان و درگیری سوریه و ترکیه تقویت شود.

هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا، هفته گذشته بیش از 3 درصد تقیوت شدند که نخستین هفته افزایشی در 3 هفته گذشته بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.