ایران بزرگترین دارنده منابع نفت و گاز جهان

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران: با کشفیات جدید، جایگاه ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع نفت و گاز جهان تثبیت شده و اقتدار ما در این رتبه حفظ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی صالح هندی  با اشاره به کشف میدان گازی جدید در جنوب فارس افزود: این میدان حجم گاز قابل توجهی دارد و نسبت به کشفیاتی که در کشور‌های دیگر انجام می‌شود، کشف بزرگی است.

وی گفت: با اکتشافاتی که انجام شده از مجموعه نفتی که در ۴۰ سال گذشته تولید، ​مصرف و صادر کرده ایم همین مقدار جایگزین شده است.

هندی با بیان اینکه وضع اکتشافات ما در گاز بهتر است افزود: به پشتوانه همین اکتشاف ها، از مجموع گازی که پس از انقلاب مصرف کرده ایم هشت برابر آن را کشف و به ذخایر خود اضافه کرده ایم که این مسئله نشان می‌دهد تا مدت‌ها نفت و گاز در کشور ما یک مسئله است و آینده کشور در این زمینه مناسب است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اکتشاف یک کار زمانبر است گفت: سرمایه گذاری در عرصه اکتشاف با توجه به وجود تحریم‌ها این پیام را می‌رساند که وزارت نفت به دنبال کار‌های بنیادی و سرمایه گذاری در مسائل زیربنایی است برای روزی که تحریم‌ها برداشته شود که قطعاً نیز این اتفاق می‌افتد تا بتوانیم آن روز تولیدمان را افزایش دهیم.

هندی درباره اکتشاف در دریای عمان نیز افزود: به دلیل هزینه بالای برداشت از ذخایر موجود در دریای عمان، به دنبال سرمایه گذاری هستیم تا در این زمینه سرمایه گذاری کنیم، اما کار مطالعات آن همچنان در حال انجام است.

وی درباره وضع میدان نفتی مینو که سال گذشته وزیر نفت از کشف آن خبر داده بود گفت: برای میدان مینو برنامه ریزی‌ها برای تولید زود هنگام آغاز شده است، اما این بدان معنی نیست که ما به دنبال تولید از این میدان هستیم بلکه تلاش داریم تا با تولید زود هنگام اطلاعات بیشتری از نوع و میزان نفت در جای این میدان به دست آوریم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: از آنجا که تله مورد استفاده در اکتشاف جزیره مینو تله چینه‌ای بوده است احتیاج به اطلاعات بیشتری داریم تا بتوانیم درباره گستردگی این میدان دقیق‌تر اظهار نظر کنیم.
هندی ابراز امیدواری کرد: این اقدام تا شش ـ هفت ماه آینده به نتیجه برسد.
گفتنی است بهمن ماه سال گذشته وزیر نفت از کشف یک میدان نفتی جدید در دشت آبادان و در جزیره مینو خبر داده بود که امیدواری برای کشف نفت در دشت آبادان را افزایش داد. به گفته زنگنه نفت میدان جزیره مینو از نوع نفت سبک و شیرین است.

 

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت: قرارداد‌ها در حوزه نفت نشان می‌دهد ما در تحریم دستمان را بالا نمی‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم.

سید صالح هندی، در آئین اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای دو قرارداد طرح لرزه‌نگاری “پانیذ” و “باشت” گفت: امضای قرارداد‌های اکتشافی در این برهه خاص صنعت نفت نشان می‌دهد این صنعت همچنان زنده و پرتلاش و با امیدواری کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی بابیان اینکه به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم گفت: این حرکت‌ها و قرارداد‌ها نشان می‌دهد ما در تحریم دستمان را بالا نمی‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم.

هندی درباره دو قراردادی که امروز به امضا رسید گفت: طرح پانیذ پیچیدگی‌های زیادی دارد و قرار بود این طرح لرزه‌نگاری با همکاری شرکت‌های خارجی انجام شود، اما اکنون آن را با همکاری شرکت‌های ایرانی انجام خواهیم داد.

وی افزود: از تعهد کشفی که شورای عالی اکتشاف به عهده مدیریت اکتشاف گذاشته است در نیمه برنامه پنج‌ساله اکتشاف که شهریور به پایان رسید، مدیریت اکتشاف در بخش گاز ۱۷۰ درصد برنامه تکلیفی را محقق کرده و در بخش هیدروکربور مایع و نفت نیز ۱۳۰ درصد برنامه تکلیفی محقق شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.