رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

مدیریت کنترل و پیشگیری سیلاب در کشور بسیار ضعیف است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از کشته شدن جمعی از هموطنان در سیلاب های اخیرگفت : متاسفانه مدیریت بحران، کنترل و پیشگیری سیلاب در کشور بسیار ضعیف است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ محمدرضا رضایی کوچی افزود: بارش باران در کشور باعث خیر و برکت و نزولات آسمانی برای کشور ما نعمت است.

وی افزود : در چندماه گذشته برای تامین آب شرب در کشور احساس خطر می شد به نحوی که سدهای ما بسیار کم آب شده اند و چاهها به مشکل برخورد نموده و خیلی از دشتهای ما بعلت کم آبی امکان کشت ندارند و تالابها خشک و دریاچه ها نیز کم آب شده اند .

نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اکنون که باران رحمت الهی به کشور ما روی آورده باید آن را مدیریت کنیم و بگونه ای عمل و پیشگیری نماییم که حداکثر منفعت را به کشور برساند .

وی ادامه داد : اگر بتوانیم این بارندگی ها را مدیریت کنیم هر بارندگی به تنهایی می توان کمبودهای آبی کشور را جبران نماید .

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر برای جبران بی آبی و تنش آبی در کشور باید هزاران میلیارد تومان هزینه و کیلومترها آب از دریا انتقال و پس از شیرین کردن برای مصارف کشاورزان ،صنعتگران و مردم انتقال داده می شود در حالی که این بارش ها می تواند منابع آبی را تقویت و سفره های زیر زمینی را سیراب کند و تنها باید به گونه مدیریت شود که مانع هدر رفت و خروج آن از کشور شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود : متاسفانه در کشور مدیریت کردن بارش ها ضعیف است و در کنترل و پیشگیری سیلاب با چالش مواجه هستیم و نه تنها در این مهم برنامه ای نداریم بلکه این عدم مدیریت ها بعضاً جان و مال هموطنان را نیز به خطر می اندازد.

وی عنوان کرد : مدیریت سیلاب باید هوشمندانه صورت گیرد و به لحاظ قانون محافظت از رودخانه ها در خارج شهرها برعهده وزارت نیرو و در داخل شهرها برعهده شهرداری ها و در روستاهها توسط دهیاری ها انجام می‌گیرد .

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بستر رودخانه ها باید پاک سازی و مانع ساخت و سازها در کنار رودخانه ها شد و در این حوزه شهرداری ها باید به مسائل این حوزه اشراف کامل داشته باشند، اظهار داشت : مدیریت بحران نقش مهمی در کشور دارد و مدیران و نیروهای سیاسی که توسط وزارت کشور در استانها انتخاب می شوند علاوه بر اینکه باید بینش سیاسی داشته باشند،مدیریت بحران را نیز بابد از بر باشند و لذا حوادث جاری لزوم دقت در انتخاب ، استانداران ، فرمانداران و مدیران پایین دستی را به خوبی نمایان کرده است.

وی در پایان گفت : دستگاههای نظارتی و قوه قضاییه هم باید با مدیران کم کار و متخلف برخورد کند و جلوی حوادث مشابه را که منجر به آسیب رساندن به جان و مال مردم می شود بگیرند .

انتهای پیام/

منبع: صدای رسا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.