چگونه مصرف اینترنت موبایل را کاهش دهیم

امروزه حجم مصرف اینترنت‌ها بالا رفته است، ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنیم، دیتا دارای هزینه است و با مصرف بیش از اندازه آن شما هزینه بیشتری را باید بدهید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ امروزه حجم مصرف اینترنت‌ها بالا رفته است، ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنیم، دیتا دارای هزینه است و با مصرف بیش از اندازه آن شما هزینه بیشتری را باید بدهید و نمی‌توان گفت: از اینترنت نباید استفاده کرد چون اکثر برنامه‌های گوشی با مصرف اینترنت فعال می‌شوند و برخی از کارهای روزانه به‌واسطه اینترنت انجام می‌شود، تنها راه این است که مصرف آن را کاهش دهیم، چگونه؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید طلایی‌ترین راهکارهای کاهش مصرف اینترنت موبایل را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم تا با استفاده از این راه کارها حجم کم‌تری از دیتا استفاده کنید.

قبل از این که به سراغ راه کارها برویم اجازه دهید دلیل آن را با شما در میان بگذاریم، مصرف اینترنت هزینه دارد و امروزه که اکثر برنامه‌های گوشی توسط دیتا فعال می‌شوند مصرف اینترنت افزایش پیدا کرده است و شما برای خرید آن باید هزینه پرداخت کنید و اگر مصرف آن را کاهش ندهید حجم دیتا شما به‌سرعت به پایان می‌رسد و شما باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید.

اما اگر شما اقدام به کاهش مصرف دیتا کنید اینترنت شما به‌سرعت به اتمام نمی‌رسد و زمان بیشتری را می‌توانید از آن استفاده کنید و در هزینه‌های شما صرفه جوی می‌شود.

چرا موبایل اینترنت زیادی مصرف می‌کند؟

پاسخ این سؤال کاملاً مشخص است، با به پدیدآمدن شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام که ۵۰ میلیون کاربر ایرانی دارد، مصرف اینترنت گوشی افزایش پیدا کرده است و اکثر مردم ساعت‌ها در اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌های کاربردی فعال هستند و همان‌طور که گفتیم امروزه بیشتر کارهای روزمره به‌وسیله اینترنت انجام می‌شود، به همین دلیل مصرف اینترنت موبایل‌های هوشمند بیشتر شده است و برنامه‌ها در حال بروز رسانی هستند و برای بروز رسانی شدن از اینترنت استفاده می‌شود.

طلایی‌ترین راهکارهای کاهش مصرف اینترنت گوشی:

راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی وجود دارد اما ما تصمیم داریم بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

خاموش‌کردن دیتای موبایل:

یکی از ساده‌ترین روش‌ها که اکثر مردم انجام می‌دهند خاموش‌کردن دیتا در زمانی که به اینترنت نیاز ندارند است، افراد بسیاری هستند که به طور کامل دیتا موبایلشان را در طول روز روشن نگه می‌دارند و بر این باور هستند که حجمی از دیتا مصرف نمی‌شود، اگر دیتا موبایل روشن باشد و از آن استفاده نکنید از اینترنت شما توسط اپلیکیشن‌ها مصرف می‌شود.

غیرفعال‌کردن نوتیفیکیشن‌ها:

یکی دیگر از روش‌ها این است که نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید، این نکته را بدانید اپلیکیشن‌ها برای اطلاع‌رسانی و ارسال نوتیفیکیشن از دیتای موبایلتان استفاده می‌کنند، برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه اینترنت بهتر است هرچه سریع‌تر نوتیفیکیشن برنامه‌ها را غیرفعال کنید.

غیرفعال‌کردن نوتیفیکیشن‌ها کار دشواری نیست، برای انجام این کار باید به تنظیمات اپلیکیشن موردنظر بروید و گزینه Notification and sounds را خاموش کنید.

مدیریت دانلود‌ها:

برخی از پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌ها دارای تنظیماتی هستند که شما می‌توانید مشخص کنید که چه فایل‌های با اتصال به اینترنت دانلود شوند و چه فایل‌های را باید به‌صورت دستی دانلود کرد.

برای مثال: در پیام‌رسان تلگرام می‌توانید مشخص کنید که تنها عکس‌ها در زمان اتصال به اینترنت دانلود شوند.

پیشنهاد ما این است که تمام فایل‌ها را به‌صورت دستی کنید و در زمان موردنیاز آن‌ها را دانلود کنید، با مدیریت دانلودهای خودکار می‌توانید از مصرف بیش از اندازه اینترنت جلوگیری کنید.

غیرفعال‌کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها:

استفاده ازموبایل گوشی همراه

یکی از دلایل بالابردن مصرف اینترنت موبایل بروز رسانی خودکار برنامه‌ها است، برای کاهش مصرف اینترنت گوشی باید به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید تا در صورت نیاز آن‌ها را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید.

حتی شما می‌توانید این بخش را تنظیم کنید که هر زمان شما به وای‌فای متصل شدید به طور خودکار برنامه‌ها بر روز رسانی شوند اما دوباره با این کار مصرف اینترنت شما افزایش پیدا می‌کند ولی دیگر از دیتا مصرف نمی‌شود.

استفاده کردن از مرورگر کم‌مصرف:

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف اینترنت گوشی این است که اگر شما در طول روز از مرورگر استفاده می‌کنید پس بهتر است از نوع کم‌مصرف آن استفاده کنید، مرور گرهایی طراحی شده‌اند که از اینترنت کم‌تر مصرف می‌کنند.

شما می‌توانید یکی از این مرورگرهای کم‌مصرف را بر روی گوشی‌تان نصب کنید و از آن در طول روز برای جستجو استفاده کنید، مرورگر Brave Browser یکی از مرورگرهای کم‌مصرف است که به‌راحتی می‌توانید دانلود و نصب کنید.

حذف برنامه‌های پرمصرف اینترنتی:

یکی دیگر از روش‌ها که کارساز است حذف برنامه‌های که به اینترنت زیادی برای فعالیت در آن‌ها نیاز است، یا می‌توانید با جست‌وجو برای آنها جایگزین پیدا کنید.

محدودکردن مصرف اینترنت اینستاگرام:

امروزه اکثر مردم اینترنت خود را برای فعالیت در اینستاگرام از دست می‌دهند، اگر مصرف اینترنت اینستاگرام را محدود کنید متوجه می‌شوید که چه مقدار در اینترنت شما صرفه جوی می‌شود، اکثر مردم ساعت‌ها زمان خود را صرف اینستاگرام می‌کنند بدون آن که خود متوجه باشند.

برای محدودکردن مصرف نت اینستاگرام، در اپلیکیشن وارد قسمت تنظیمات شوید گزینه account را انتخاب کنید برای شما یک صفحه باز می‌شود که باید در این بخش گزینه cellular Data use را باز کنید و use less data را غیرفعال کنید.

خاموش‌کردن برنامه‌های تغیر IP:

برنامه‌های تغیر IP باعث می‌شوند مصرف اینترنت شما افزایش پیدا کند، برای جلوگیری از این کار سعی کنید از آن‌ها استفاده نکنید یا در زمان نیاز آن را روشن کنید و بعد از پایان کارتان آن را خاموش کنید، این برنامه‌ها برای تغیر IP موبایلتان اینترنت زیادی مصرف می‌کند.

نکته: با انجام و رعایت این نکات شما می‌توانید در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنید و هزینه کم‌تری بابت خرید اینترنت پرداخت کنید.

جمع‌بندی:

اینترنت امروزه وارد زندگی اکثر انسان‌ها شده است و افرادی که دارای گوشی‌های هوشمند هستند روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند برای تفریح و انجام کارهایشان، مصرف اینترنت هزینه دارد است و اگر حجم مصرفی دیتا شما بالا باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما نگران نباشید با راهکار‌های که در این مقاله به شما معرفی کردیم می‌توانید مصرف اینترنت تلفن همراهتان را کم کنید، با کاهش مصر دیتا شما در هزینه‌های خود نیز صرفه جوی می‌کنید و حجم کمتری از اینترنت در طول ماه استفاده می‌کنید؛ امیدواریم مطالب مقاله طلایی‌ترین راهکارهای کاهش مصرف اینترنت برای شما مفید بوده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.