امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیسیون ملی یونسکو،شرکت سهامی بیمه ایران و هلدینگ سبا

دوره‌های آموزش عالی مدیریت حرفه‌ای بیمه با همکاری دانشگاه ‌های معتبر جهان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکوایران، تفاهم‌نامههمکاری سه‌جانبه فی‌مابین کمیسیون ملی یونسکو ایران، شرکتسهامی بیمه ایران و هلدینگ توسعه کسب و کار سبا در حوزه‌هایفرهنگی، توسعه دیپلماسی بیمه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی وحرفه‌ای صنعت بیمه با همکاری مؤسسات بین‌المللی ودانشگاه‌های معتبر جهان و ثبت آثار تاریخی با هدف ارتقاء سطحکمی و کیفی زندگی و هویت ملی و سبک زندگی ایرانی و برگزاریمشترک همایش‌های تخصصی بیمه‌ای در سطح منطقه وبین‌المللی، صبح روز شنبه اول مرداد 1401، طی مراسمی بهامضاء حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران،حسن شریفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمهایران و محسن احمدی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هلدنیگکسب و کار سبا، رسید.

حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکوایران در مراسمامضای این تفاهم‌نامه با ارزش‌گذاری به حضور دلگرم‌کننده بیمه‌ایران بهعنوان یک تشکل با قدمت ٨۶ ساله گفت: تفاهمنامه قبلی مابا بیمه ایران با بحران کرونا مواجه شد و فعالیت‌های آموزشیناکام ماند اما امیدواریم موج تازه کرونا، آخرین موج آن باشدگرچه دیگر وحشت ما در مقابل کرونا، مثل قبل نیست.

وقتی به دلیل فراز و فرودهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی، درهایتعامل با جهان بسته می‌شود، یونسکو روزنه‌ای برای برقراری ارتباط با دنیا پیدا می‌کند. این سازمان خوشنام تلاش کردهسیاسی نباشد و ثابت کند اعتبار علمی، آموزشی، فرهنگی ایراندر بین سازمان‌های جهانی قابل حذف نیست و توان تشکل‌هایکشور در زمینه‌های مختلف آموزش، فرهنگ و میراث فرهنگیقدرتمند است. ما در کمیسیون ملی یونسکو، به عنوان یک نهاد ۷۵ ساله، وظیفه سازمانی و قانونی داریم تا منافع نظام را در عرصهبین‌الملل پیگیری کنیم.

او همچنین با اشاره به قدمت بیمه ایران، گفت: ما بیمه را یک عاملروانی و فرهنگی برای جوامع می‌بینیم. اگر سفر به کشورها برایملل جاذبه دارد، یک دلیل‌ مهم‌اش، آسایش‌ و آرامش‌خاطری استکه بیمه‌ها آن را به وجود می‌آورند. بیمه با این نگاه، یک پدیدهاجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی است و برای آن که با قدرتپیش برود، وظیفه ماست تا از تجربه کشورهای مختلف استفادهکنیم.

ایوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش‌روی کمیسیون ملییونسکوایران و همکاری فی‌مابین شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا وبیمه ایران، گفت: ما در عرصه پاسداشت جهان نوروز و راهابریشم بسیار فعال هستیم. این هفته یک سلسله نشست ارزشمندو اثرگذار طراحی کرده بودیم که بهخاطر آغاز موج تازه کرونا، درآخرین دقایق لغو شد. به‌خاطر این برنامه نمایندگانی از همهکشورها عازم ایران بودند تا شبکه‌ای از کشورهای نوروز تشکیل دهیم و از تجارب گوناگون فرهنگی کشورهای مختلف بهره‌گیریکنیم.

او با اشاره به ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعییونسکو گفت: مهمانسرای عباسی یک نگین فرهنگی و نمایشگاهدائمی بزرگ از هنر ایرانی در یک مجموعه زیبا و ماندگار است کههر کس به این مکان می‌رود، عاشق و دلباخته هنر بازمی‌گردد. باید تلاش برای ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطراتجمعی یونسکو را به فال نیک بگیریم.

در این مراسم که با حضور مدیران کمیسیون ملی یونسکو ایران،نمایندگان بیمه و شرکت‌های تابعه هلدینگ صبا و اهالی رسانهبرگزار شد، حسن شریفی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران درسخنانی گفت: این شرکت با قدمت ٨۶ ساله در بسیاری ازپروژه‌های ملی و اقتصادی حضور فعال دارد و طبق اسنادبالادستی تنها شرکت بیمه دولتی به حساب می‌آید.

او افزود: صنعت بیمه، صنعتی پویا است و به دانش بیمه‌ای روزمتکی است و تمایل دارد از شرکت‌های دانشبنیان در حوزهفناوری استفاده کند. بیمه ایران در اصفهان در حوزه گردشگری وهتل‌داری فعال بوده و تملک مهمانسرای عباسی با قدمت ۳۰۰ ساله، در سال ۱۳۴۰ شمسی به بیمه ایران واگذار شد. از این‌رو ما در حوزه بیمه توریسم می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

شریفی اظهار داشت: شعار و عملکرد بیمه ایران به‌گونه‌ای استکه خدماتش را تحت عنوان خدمت بی‌منت در اختیار مردممی‌گذارد و امیدواریم این مراسم سبب شود تا به افزایش ضریببیمه در جامعه کمک کنیم.

محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا(سرمایه‌گذاری بیمه ایران) نیز در این نشست گفت: این مجموعههلدینگ ازسال ۷۱ از محل ذخایر عمر بیمه‌شدگان، فعالیت‌هایاقتصادی گوناگون را در حوزه‌ سرمایهگذاری آغاز کرده و در همینراستا، در سال ۹۰، مرکز آموزش عالی سبا را نیز ر‌اه‌اندازیکردیم؛ چرا که یکی از وظایف ما، ارتقای سطح دانش، ارتباط بابیمه بین‌المللی و تعامل با کشورهای پیشرو در این عرصه است.

او با اشاره به فعالیت‌های این هلدینگ در عرصه هتل‌داری، تاکید کرد: مهمانسرای عباسی بهعنوان نماد گردشگری سنتی ما، یکیاز بزرگترین جاذبه‌های جهانی در خاورمیانه است و جا دارد باظرفیت کمیسیون ملی یونسکو، ثبت آن در فهرست خاطرات جمعییونسکو با برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی بیمه پس ازانعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

براساس بخش‌هایی از این توافق، همکاری طرفین برای برگزاریدوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی عالی بیمه با مشارکتدانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با همکاری موثر مرکز آموزش علمیکاربردی سبا پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شده استدوره‌های دکترای حرفه‌ای کسب و کار DBA با حضور اساتیدبین‌المللی مورد تایید کمیسیون ملی یونسکو در مرکز آموزش علمیکاربردی سبا و دوره‌های دفاع در دانشگاه مورد نظر برگزار شودو دوره‌های حرفه‌ای کوتاه مدت با گواهی و تأیید مؤسسات ودانشگاه‌های علمی نیز در حوزه بیمه بین‌الملل برای مدیران عالیبیمه کشور در این مرکز برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است مرکز آموزش علمی کاربردی سبا به‌عنواناولین مرکز دانشگاهی صنعت بیمه کشور از سال 1390 فعالیتخود را آغاز کرده و تاکنون فارغ‌التحصیلان بسیاری از ایندانشگاه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حقوقی، مالی و بازاریابیبه بازار کسب و کار صنعت بیمه کشور وارد شده‌اند. همچنینآموزش‌های تکمیلی بیمه‌ای برای نمایندگی‌های بیمه ایران و سایربیمه‌های کشور از جمله فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی به شمارمی‌آید.

شایان ذکر است براساس بخش‌های دیگری از این تفاهم‌نامه ثبتقدمت مهمانسرای عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران در حافظهخاطرات جمعی یونسکو پیش‌بینی شده است. مهمانسرای عباسیاصفهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است که بهدلیل معماری و قدمت آن و واقع شدن در میان بافت تاریخیاصفهان شهرت جهانی دارد. این مهمانسرا از جمله موقوفات مادرشاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ است که دیوار بهدیوار این مدرسه تاریخی قرار داشته است. مهمانسرای عباسیاصفهان به دلیل داشتن نقاشی و آثار تاریخی منحصر به‌فرد آندر سال 2017 به‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شدهاست. این هتل که از سال 1327 به شرکت سهامی بیمه ایرانواگذار شده است دارای 224 اتاق و سوئیت اختصاصی است کهسالانه پذیرای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی و پذیرایهیأت‌های عالی رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است، قراراست شرکت مهر سیاحت سبا (از شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا) موضوع انجام فرایند ثبت این رویداد تاریخی را عهده دار شود.

همچنین از سایر مفاد تفاهم‌نامه سه جانبه، تلاش متمرکز برایانجام و برگزاری اجلاس‌های تخصصی توسعه بیمه راه ابریشم بامشارکت مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی بیمه‌ایکشورهای راه ابریشم با مشارکت طرفین کمیسیون ملی یونسکوایران در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.