عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

واردات خودرو باید از سر گرفته شود/ نیازمند یک برنامه‎ریزی دقیق در صنعت خودرو هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت فعلی صنعت خودروسازی در کشور نیازمند این هستیم که برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی واردات خودرو از سر گرفته شود.

حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره توقف خودروهای وارداتی در گمرک کشور و نوساناتی که در بازار خودرو وجود دارد اظهار کرد: متاسفانه ما در حوزه صنعت به خصوص مسئله خودرو اعم از ساخت داخل یا خارج از یک رویکرد مشخص برخودار نیستیم از این رو باید یک نگاه جامع در این راستا ایجاد شود.

وی افزود: ما زمانی که قرار است در حیطه واردات خودرو اقدام کنیم باید وضعیت تولید خودروسازی داخلی و اوضاع معیشتی مردم را مورد بررسی قرار دهیم و برای این موضوع یک برنامه‎ریزی دقیقی را طراحی کنیم روندی که متاسفانه در حوزه واردات خودرو به آن توجهی نشده و سبب شد تا ما شاهد دپوی تعداد زیادی خودرو در گمرک باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید براساس نیاز بازار و خلع ید از دلالان در راستای ساماندهی بازار خودرو اعم از داخلی و خارجی وارد عمل شویم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب و مدنظرمان دست پیدا کنیم.

زرآبادی خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم یک برنامه‎ریزی درست و منطقی را در حوزه خودرو انجام دهیم بدون شک وضعیت فعلی ادامه‎دار خواهد بود از این رو انتظار است که ما در جهت بهبود این وضعیت و رونق بازار با اتخاذ یک برنامه مشخص زمینه را برای واردات خودرو و در کنار آن پیشرفت خودروسازی داخلی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: به نظر می‎رسد در شرایط امروز باید روند واردات خودرو تغییر پیدا کند اما در این مسیر وزارت صنعت باید رویکرد مشخصی را تدبیر کند تا ما با مشکلات دیگری در صنعت خودرو روبه‎رو نشویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: بنده بر این باورم که اگر واردات خودرو آزاد شود کیفیت محصولات داخلی نیز افزایش پیدا خواهد کرد اما این روند واردات خودرو باید به نحوی صورت گیرد که ما با تبعات منفی این موضوع در بازار داخلی روبه‎رو نشویم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.