تهیه دستورالعمل استخراج رمز ارز‌ها با همفکری صاحب نظران

دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز با همفکری صاحب نظران تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی اين وزارتخانه در گردهمایی آشنایی با فعالیت استخراج رمز ارز‌ها که با حضور نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، دفاتر تخصصی وزارتخانه و فعالان رمز ارز‌ها برگزار شد گفت: دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز با همفکری صاحب نظران و فعالان این بخش تدوین شده است.

علیرضا هادی افزود: برای فعالیت استخراج رمز ارز‌ها به علت جدید بودن این فعالیت و نداشتن شناخت کافی، مشکلاتی در جمع بندی دیدگاه‌ها وجود داشت، اما در مجموع اعتقاد دولت بر فعالیت رسمی استخراج رمز ارز‌ها است.

وی گفت: موضوع بلاک چین، حوزه وسیعی را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است لذا ما نمی‌توانیم به این صنعت توجه نکنیم.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در تهیه دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز تلاش کردیم همه جوانب موضوع را ببینیم و نظرات دستگاه‌های مختلف را در آن لحاظ کنیم.

وی گفت: دستورالعمل نهایی شده است و در آینده نزدیک وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را  ابلاغ خواهد کرد، اما نیاز است به دلیل جدید بودن این صنعت، سازمان‌های استانی کاملا توجیه شوند.

هادی افزود: صدور مجوز‌های موضوع این دستورالعمل کاملا از طریق سامانه انجام می‌شود و آموزش‌های لازم در این خصوص داده خواهد شد.

در این گردهمایی، مفاهیم فنی، رویه‌ها، ضوابط و چگونگی فعالیت رمز ارز‌ها برای حاضران تشریح شد.

انتهای پیام/

منبع: وزارت صنعت

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.