مشاور رییس جمهور:

سفر رییس جمهور برای استان کرمانشاه و گیلانغرب منشا خیر و برکت است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سفر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و هیات وزیران برای استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب منشا خبر و برکت است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، «سعید محمد» به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در بیست و هشتمین سفر استانی به کرمانشاه روز پنجشنبه در بدو ورود به گیلانغرب پس از استقبال از طرف شورای اداری این شهرستان با حضور در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب با بزرگداشت یاد شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در ادامه با حضور در منزل «شهید مراد پرواره» از شهدای والامقام گیلانغرب از خانواده این شهید دلجویی کرد و آن ها را مورد تفقد قرار داد.

نماینده ویژه رییس جمهور در ادامه به صورت چهره به چهره با نمایندگان اتحادیه های صنفی صنایع و معادن، کشاورزان، بانوان و ایثارگران دیدار کرد و مسایل و مشکلات و مطالبه های آن ها را مورد بررسی و دستور پیگیری داد.

بیشترین موضوعات مطرح شده در این دیدار ها در حوزه کشاورزی، سدها، اراضی پایاب سدها، اشتغال، کمک های معیشتی و درمانی بود.

شرکت در جلسه شورای اداری گیلانغرب از دیگر برنامه های سعید محمد در این سفر بود.

گفتنی است؛ آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه 23 تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هفت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

شهرستان گیلانغرب با 2 هزار و 585 کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه و 32 کیلومتر مرز مشترک با عراق متشکل از 2 بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست) 207 روستا دارد که اکنون 197 روستای آن دارای سکنه است.

این شهرستان در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا قرار گرفت و در نتیجه 150 بار بمباران هوایی، موشک باران و گلوله باران آن، تعداد 30 روستا و شهر گیلانغرب به میزان 100 درصد تخریب شد.

تقدیم 750 شهید والامقام، بیش از 2 هزار و 250 جانباز، 133 آزاده سرافراز و 12 هزار رزمنده با تشکیل تیپ مستقل مسلم بن عقیل از بین جوانان غیور این دیار گواه و مبین سلحشوری و مقاومت پایتخت کلهرنشینان است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.