تعريف پروژه هاي كيفي سازي در ايران خودرو / سمند و ٤٠٥ حذف می شوند

ايران خودرو در حوزه قواي محركه و انتقال قدرت، پروژه هاي كيفي سازي را آغاز كرده است. تارا به عنوان جديدترين سدان ايران خودرو اولين بهينه سازي ها در اين بخش را تجربه كرده است.

به گزارش پايگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سهراب برفروشان معاون كيفيت ايران خودرو در اين خصوص گفت: پس از دستور ٨ ماده اي رئيس جمهور تحليل ها آغاز شد و در سه محور برنامه ها تدوين شد. محور اول مربوط به طراحي، توليد و محصول جديد است بايد محصولات جديد توليد شود. زيرا قديمي ها ديگر مشتريان را راضي نمي كند.

وی ادامه داد: محور بعدي توقف توليد پلتفرم هاي قديمي چون سمند و ٤٠٥ است. محور سوم هم مربوط به كيفي سازي محصولاتي است كه توليد آنها ادامه دارد.

برفروشان افزود: ٢٧٩ پروژه كيفي تدوين شده است كه در آن سه محور عملياتي مي شود. بنابرابن ٧ پروژه به طور كلي مربوط به محصولات جديد است. ضمن اين بقيه پروژه ها نيز از نظرسنجي هاي مشتريان اقتباس شده است و تعدادي از پروژه ها نيز بلندمدت است كه بخشي در همكاري با زنجيره تامين اتفاق مي افتد.

معاون كيفيت ايران خودرو ادامه داد: بهبود برنامه هاي كيفي را از ايساكو آغاز كرده ايم زيرا اين بخش با مشتريان ارتباط مستقيم دارد.

بابك سلاجقه مديرعامل ايساكو نيز در ادامه ضمن اشاره به اين كه ايساكو تا لحظه آخر در كنار مشتريان ايران خودرو است گفت: براي نيل به اين مهم روش هاي بسياري تدوين شده است و همكاران ما در شبكه هدمات پس از فروش مدام در حال آموزش تكنيسين ها در شبكه و پايش اطلاعات مختلف هستند.
او افزود: موضوع مهمي كه در بهبود كيفيت خدمات هدف قرار داديم، تامين به موقع قطعات در نمايندگي ها بود. اين معم به صورت قابل محسوسي طبقنتايج نظر سنجي هاي برون سازماني بهبود يافته است.

مديرعامل ايساكو افزود: به طور مثال در مورد خودروي تارا به صورت آنلاين متخصصين ما با شبكه در سراسر كشور در تماس هستند و به اين ترتيب مشتريان بسيار راضي تر از گذشته هستند

كيانوش پورمجيب قائم مقام گروه صنعتي ايران خودرو نيز گفت: طي برنامه ها و بررسي هايي كه داشتيم قرار شد از نظر كيفيت موتور و گيربكس تارا در سطحي باشد كه تا ٦ ماه به دليل اشكال در اين دو بخش به نمايندگي مراجعه نكند. ضمن اين كه سرويس هاي ويژه اي در صورت مراجعه مشتريان در كم تر اززشش ماه به مالكين ارائه مي كنيم.

پس از بررسي نتايج طرح براي خودروي تارا در محصول ديگر را نيز به اين بسته اضافه خواهيم كرد.

سلاجقه در ادامه با اشاره به سيستم پيگيري مشتريان در ايساكو گفت: سيستم ارائه خدمات از لحظه ورود قابل پيگيري است و سابقه خودروها در نمايندگي ها كاملا روشن است. حتي بعد از پايان تعميرات و خروج خودرو نيز مشتريان پيگيري مي شوند تا كيفيت خدماتي كه دريافت كرده اند ارزيابي شود. اين موضوع به صورت هفتگي در ١١ دفتر منطقه اي توسط ٣٧٨ نفر پايش مي شود

پورمجيب گفت: در حال حاضر ٢٢ هزار خودروي ناقص داريم كه تا پايان مرداد ماه به صفر نزديك خواهد شد.از اول خرادا همه محصولات بدون كسري قطعه توليد شده اند و به همين دليل خودروي ناقص جديد نداريم.

سلاجقه در ادامه گفت: در جهت بهبود عملكرد و كيفيت خدمات بيش از ١٥ ويدئو آموزشي در روزهاي گذشته در جهت افزايش سطح كيفيت خدمات در شبكه ساخته شده است.

سلاجقه در خصوص كيفيت قطعات موجود در شبكه خدمات پس از فروش نيز گفت: تست پلان ها و استانداردهاي قطعات در شبكه خدمات پس از فروش بر اساس يك سري فيلتر مشخص تدوين شده است و قطعاتي با چند استاندارد و كيفيت در شبكه ايساكو وجود ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.