توسعه همکاری های تکنولوژیکی ایران و آلمان در صنعت غذایی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با رییس اتحادیه تولید کنندگان مواد غذایی آلمان در خصوص توسعه توسعه همکاری های تکنولوژیکی در صنعت غذایی به تفاهم رسید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با ingold رییس اتحادیه تولید کنندگان مواد غذایی آلمان در حاشیه نمایشگاه آنوگا ۲۰۱۹ دیدار کرد.

حسین زاده در این دیدار با اشاره به اهمیت کشورمان در حوزه صنایع غذایی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران، گفت: شرکت‌های توانمند ایرانی (26 شرکت ایرانی) در نمایشگاه آنوگا در مساحت حدود 500 متر مربع حضور یافته اند.

وی به این نکته که بسیاری از تکنولوژی های به کارگرفته ایران در صنعت غذایی آلمانی است اشاره کرد و افزود: به همین دلیل آماده همکاری بیشتر به منظور گسترش این تکنولوژی ها هستیم و آماده ایم که با هیات رسمی آلمانی و جلسات B2B با حضور بخش خصوصی برکزار کنیم.

طرف آلمانی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی همکاری ایران و آلمان در حوزه های مختلف اقتصادی و بازرگانی، خاطرنشان کرد: جهت اعزام هیات اقتصادی و فعالان بازرگانی آلمانی برای حضور در ایران آماده هستیم.

وی همچنین از مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به منظور حضور درنشست رایزنان اقتصادی و بازرگانی آلمان در وزارت بازرگانی دعوت به عمل آورد و از او خواست تا برای برقراری ارتباط بین بخش های اقتصادی و بازرگانی سفارت و کنسولگری های ایران در آلمان فعالیت کند.

در این دیدار تفاهم شد که جلسات B2B بین ایران و آلمان از طریق سفیر آلمان در ایران پیگیری شود.

نمایشگاه مواد غذایی آنوگا معتبرترین نمایشگاه مواد غذایی جهان است که سالانه در شهر کلن آلمان با حضور هزاران شرکت از سراسر دنیا برگزار می شود. پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز از 9 دوره قبل در این نمایشگاه حضور یافته و میزبان شرکت های مواد غذایی ایرانی است.

شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل حضور این شرکت ها در نمایشگاه آنوگا فعالیت های اداری لازم را انجام داده و قرار است در جریان آنوگا نیز جلسات B2B نیز برای عقد قرارداد بین شرکت های ایرانی و شرکت های خارجی و افزایش صادرات مواد غذایی برگزار کند.

نمایشگاه مواد غذایی آنوگا 2019 از 5 اکتبر همزمان با 13 مهر آغاز به کار کرده و تا 9 اکتبر یعنی 17 مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.