آشنایی با بهترین قطارها برای مسافرت

اگر طرفدار راحتی و امنیت در سفر هستید و قطار را به هواپیما و اتومبیل ترجیح می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از لیست بهترین و راحت‌ترین قطارهای ایرانی غافل نشوید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ همان‌طور که می‌دانید استفاده از قطار از امن‌ترین و راحت‌ترین انتخاب‌ها برای جابه جایی میان شهرهای داخلی است. به عنوان مثال اگر بخواهید به صورت زمینی از تهران به سمت مشهد که جزو پرترددترین جاده‌های کشور است بروید بهتر است به جای طی کردن این مسیر طولانی با ماشین شخصی سفرتان را به قطارهای شرکت ریلی ایران بسپارید زیرا علاوه بر کم‌تر کردن خطرات جاده‌ای مانند تصادف‌ها و لغزندگی جاده‌ها، در حین مسیر توانایی استراحت و خواب را دارید و همچنین در هر زمان که بخواهید می‌توانید از غذاهای متنوع رستوران‌هایی که در قطار تعبیه شده لذت ببرید. به طور کلی اگر طرفدار راحتی و امنیت در سفر هستید و این موارد را به سرعت سفر هوایی و تهیه بلیط هواپیما ترجیح می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از لیست بهترین و راحت‌ترین قطارهای ایرانی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم یکی را انتخاب کرده و با رزرو بلیط قطار سفر را برای خود و همراهانتان لذت بخش‌تر کنید. چه بسا که سفر با قطار برای اکثر افراد نوستالژیک بوده و اتفاقات خاطره انگیز و دوست داشتنی در آن رقم خواهد خورد. مخصوصاً اینکه زمان مسافرت اکثراً به بالای ۵ ساعت می‌رسد و برای هر بازی یا فعالیت دوستانه‌ای زمان خواهید داشت.

۱. قطار فدک

لازم است بدانید اولین قطار پنج ستاره ایرانی که تحولی در شرکت‌های ریلی ایران ایجاد کرد قطار فدک بوده است. با ورود قطار ۵ ستاره فدک افرادی که همیشه رزرو بلیط هواپیما انجام می‌دادند و ترجیحشان سفر هوایی بود هم به سمت قطارهای فدک سوق داده شده‌اند. قطار ۵ ستاره فدک با امکاناتی مانند حرکت با سرعت دویست کیلومتر بر ساعت، بهره گیری از عایق‌های صوتی و حرارتی برای از بین بردن صداهای مزاحم و افزایش فضای خصوصی، استفاده از تزئینات داخلی زیبا برای ایجاد جلوه بصری و همچنین لوازمی برای ایجاد جریان هوای تازه در واگن، امکان تنظیم دمای فضای داخل کوپه از ۲۲ تا ۲۶ درجه در فصل تابستان و فصل زمستان، تعبیه دستگاه صوتی و تصویری با قابلیت انتخاب دستی و پخش مجموعه‌ای از فیلم‌ها و موسیقی‌های به روز، استفاده از تخت خواب‌هایی که از لحاظ ابعاد بزرگ‌تر از قطارهای دیگر است، وجود منوی غذاهای خارجی یا منوی ایرانی سازگار با ذائقه و سلیقه هر مسافر، وجود سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم شده و موارد دیگر توانسته خود را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر تبدیل کند.

 آشنایی با ۵ مورد از راحت‌ترین قطارهای ایرانی برای سفر

۲. قطار زندگی

با قطار پنج ستاره زندگی یک سفر راحت و ایمن انتظارتان را می‌کشد. قطار زندگی هم جزو اولین قطارهای لوکس و البته ۵ ستاره در ایران است که توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا شروع به فعالیت کرد و روزانه تعداد زیادی مسافر را بین شهرها جا به جا می‌کند. این قطار امکاناتی همچون استقبال از مسافران در هنگام ورود قطار و خروج از قطار، پذیرایی تشریفاتی در قطار زندگی، وجود انواع خوراکی‌های متنوع، نوشیدنی‌های سرد و گرم و تنقلات مختلف از کافه قطار، سرویس خواب کامل بسته بندی و کاملاً شسته شده همان‌طور که انتظارش را دارید، دمپایی برای هر مسافر، تهویه مطبوع جداگانه در هر کوپه از قطار زندگی به همراه امکان شخصی سازی و تنظیم سلیقه‌ای توسط مسافر، سیستم رسانه‌ای (صوتی و تصویری) به همراه امکان تماشای تمام شبکه‌های دیجیتالی تلویزیون، ‌ امکان تماشای فیلم با استفاده از تلفن همراه و تبلت شخصی در کوپه، ‌ دسترسی به روزنامه، مجلات و کتاب در هر کوپه از قطار زندگی، امکان استفاده از شید برای پنجره در داخل کوپه‌ها برای تنظیم تابش نور، سیستم احضار مهماندار از داخل کوپه، امکان تنظیم ساعت برای بیدار شدن و دیگر موارد بهره ببرید.

۳. قطار سروش

سومین قطاری که در معرفی این لیست جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است قطار سروش است. در این قطار هم می‌توانید از اکثر امکانات رفاهی استفاده کنید و سفر خوبی را پشت سر بگذارید. یکی از ویژگی‌های کاربردی در قطارهای سروش، مجهز شدن واگن‌های آن به سیستم صوتی است. همان‌طور که می‌دانید وجود این قابلیت باعث می‌شود که در زمانی که در راه هستید، اوقات فراغت لذت بخش و سرگرم کننده‌ای داشته باشید. امکانات دیگری همچون یخچال، آب سرد کن، مایکروویو و دیگر موارد رفاهی در این قطار موجود است.

۴. قطار غزال

قطار غزال نیز یکی دیگر از شرکت‌های ریلی معروف است که آوازه آن سال‌هاست که زبانزد خاص و عام است. خوب است بدانید که قطارهای غزال معمولاً واگن‌های ۱۰ کوپه‌ای دارد که هر کدام با ۴ نفر ظرفیت مسافران را جا به جا می‌کند. به طور کلی هر واگن گنجایش ۴۰ نفر مسافر را دارد. با انتخاب و سفر با قطارهای استاندارد ۴ ستاره غزال در تورهای مسافرتی یا به صورت مجزا می‌توانید از امکاناتی مانند سیستم تهیه مطبوع هوا، سرویس خواب تمیز و بهداشتی، وجود سیستم صوتی در کوپه و سالن، مانیتور جهت پخش فیلم‌های به روز، یک بطری آب برای پذیرایی از مسافران، وجود سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، ماکروویو، هدفون، روزنامه، کتاب، صندلی‌های راحت و انعطاف پذیر، تخت‌های به نسبت بزرگ و راحت، میز تاشو، سیستم پیام رسانی و موارد دیگر استفاده کنید. لازم به ذکر است موارد رفاهی دیگری مثل آبسردکن، یخچال، مایکروویو و دیگر اقلام مورد استفاده روزمره در کوپه مهماندار وجود دارد و در صورت درخواست شما در دسترستان قرار خواهد گرفت.

 آشنایی با ۵ مورد از راحت‌ترین قطارهای ایرانی برای سفر

۵. قطار نور

پنجمین و آخرین شرکت ریلی که می‌خواهیم در این قسمت به شما معرفی کنیم قطارهای باکیفیت نور است. از مواردی که این قطار را از دیگر ناوگان ریلی جدا می‌سازد وجود واگن‌های ویژه بانوان گرامی است که یک پیشنهاد خوب برای خانم‌هایی است که قرار است به‌صورت تنها سفر کنند. خوب است بدانید که این ویژگی برای اولین بار در ایران توسط شرکت نور الرضا به وقوع پیوست و انقلاب بزرگی در عرصه جا به جایی مسافر ایجاد کرد به‌طوری‌که پس از آن شرکت‌های دیگری نیز این قابلیت را در فروش بلیط‌های خود اضافه کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.