تحولات بنیادین و کارآمد در حوزه املاک و مستغلات بانک شهر

معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر گفت: اخذ موافقت اصولی تشکیل اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و راه اندازی سامانه آنلاین واگذاری املاک بانک شهر، دو اقدام مهم و بنیادین در راستای تأمین منابع درآمدی بر پایه شفافیت و عدالت اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک شهر، ناصر آخوندی افزود: با عنایت به سیاست گذاری های مدیریت ارشد بانک مبنی بر استفاده از پتانسیل بازار سرمایه و تحول در فرایندهای واگذاری املاک مازاد بانک از رویه سنتی به روشهای واگذاری از طریق جذب منابع خرد در بازار سرمایه و در راستای اجرای مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و در راستای تحقق فروش املاک مازاد بانک وفق برنامه تنظیمی، پیگیری اخذ مجوز صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات با سرمایه حداقل ۵ هزار و حداکثر ۷ هزار میلیارد تومان انجام پذیرفت.

وی تاکید کرد:خوشبختانه این مهم با تدابیر ، همراهی و حمایت موثر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک منجر به صدور موافقت اصولی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات شد.

آخوندی ادامه داد: بانک شهر در سال های گذشته، املاک و مستغلات زیادی را بابت مطالبات خود از اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان های مختلف دریافت کرده که از ارزش قابل توجهی برخوردار است ،این ظرفیت مغفول با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و سامانه آنلاین، به گونه ای ضابطه مند ارزش گذاری ،طبقه بندی و به تدریج برای واگذاری به متقاضیان، عرضه خواهد شد.

معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته، بودجه ۹ هزار میلیارد تومانی فروش املاک بانک مازاد در سال جاری به طور کامل محقق می شود، گفت: این در حالی است که در سال گذشته، تنها یک چهارم از بودجه ۸ هزار میلیارد تومانی فروش املاک مازاد بانک محقق شده بود.

آخوندی خاطرنشان کرد: تمهیدات جدیدی برای واگذاری اراضی بانک که دارای پروانه های ساختمانی بوده و در مراحل اولیه ساخت هستند در نظر گرفته شده و طرح راه اندازی پروژه های صندوق زمین و ساختمان با مشارکت شهرداری ها نیز از دیگر اقداماتی است که بانک شهر تصمیم به انجام آن دارد تا بدین وسیله مقدمات لازم جهت تسهیل در فروش واحدهای حاصله فراهم شود.

وی با تأکید بر اصول شفافیت و ایجاد امکان رقابت منصفانه برای رشد اقتصادی گفت: طرح ایجاد سیستم جامع املاک و برقرار کردن شرایط دسترسی کامل به اطلاعات، یکی از برنامه های بانک در این دوره است که منجر به برنامه ریزی دقیق در این حوزه می گردد. همچنین پیگیری وضعیت اسناد مالکیت و رسیدگی به مشکلات موجود در املاک در حال انجام است که زمینه نقدشوندگی و یا بهینه سازی آنها را برای بانک شهر عملیاتی خواهد کرد.

معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر در پایان گفت: هم افزایی و همدلی خانواده بزرگ بانک شهر و استفاده حداکثری از ظرفیت های همه معاونت ها، مدیریت ها، کارکنان و شرکتهای بانک، منجر به جهشی مثال زدنی در رشد کیفی و کمی بانک در آینده نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.