مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان

در دنیای امروزه ما، اکثر افراد به دنبال پردرآمدترین شغل های موجود در بازار هستند و برخی دیگر هم به دنبال این هستند که شغلی مناسب پیدا کنند که در خانه هم بتوانند آن را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ اگر جز دسته اول هستید، می توانید مقاله پردرآمدترین شغل های دنیا را مطالعه کنید و اگر جز دسته دومید، حتماً تا انتها با این مقاله همراه باشید. چرا که قرار است دقیقاً در این مقاله به همین موضوع بپردازیم و بگوییم که شغل های پردرآمد خانگی برای آقایان و بانوان چه مشاغلی هستند.

مزایا و اهمیت شغل های پردرآمد خانگی

شما وقتی یک شغل خانگی داشته باشید، علاوه بر این که می توانید از آن درآمد خوبی به دست آورید، چندین مزیت دیگر را هم شامل می شوید که آن ها را اکنون برایتان نام می برم:

سرما، گرما، آلودگی هوا و… تأثیری روی کسب و کار شما ندارد.

ساعت کاریتان تا حدودی دست خودتان است.

در کنار خانواده و دوستان خود هستید.

سختی هایی که در سایر شغل ها وجود دارد را ندارد.

انرژی بیشتری خواهید داشت.

نیاز به مجوز ندارید.

آزادی عمل و استقلال بیشتری خواهید داشت.

افرادی که دچار معلولیت یا محدودیت های جسمی هستند هم می توانند این کارها را انجام دهند.

نسبت به کسب و کارهای دیگر نیاز به سرمایه اولیه کمتری خواهد داشت.

و کلی مزیت دیگر که نام بردن آن ها خودش یک مقاله جداگانه می طلبد. پس فکر می کنم اکنون دیگر به این نتیجه رسیده باشید که چرا این مشاغل مهم هستند و اهمیت بالایی دارند؟

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

  • پخت و پز غذا
  • قالی بافی و بافت تابلو فرش
  • خیاطی
  • دستبند و گردنبند
  • عروسک سازی
  • پرورش قارچ و گیاهان خانگی و دارویی
  • بسته بندی
  • شیرینی پزی
  • درست کردن ترشی خانگی
  • تدارک جعبه های کادویی

دقت کنید که شغل های پردرآمد خانگی که در این مقاله نام برده می شوند، تفاوت چندانی نمی کند که برای خانم ها باشد یا آقایان؛ ما بر اساس عرف و چیزی که تا کنون بوده این مشاغل را جدا کرده ایم و برای بانوان و آقایان قرار داده ایم. پس دقت کنید که وحی منزل نیست که شما اگر خانم هستید نمی توانید به عنوان مثال کار برنامه نویسی کنید و بالعکس؛ سعی کنید بهترین شغل را انتخاب کنید و مطابق با آن پیش بروید.

1. پخت و پز غذا، از شغل های پردرآمد خانگی

پخت و پز غذا، ساده ترین و معمولی ترین کار برای خانم ها می باشد که فکر می کنم به فکر همه خودتان هم رسیده باشد. اگر خانم هستید می توانید به سادگی در منزل غذا درست کرده و آن را در محل خودتان و بین کسب و کارها (به عنوان رستوران خانگی) بفروشید. حتی می توانید یک کسب و کار اینترنتی هم به راه انداخته و آن را در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

2. قالی بافی و بافت تابلو فرش

اگر قالی بافی به خوبی بلد باشید، در شرایط امروز به قول معروف نانتان در روغن است! چون همان طور که می دانید قیمت فرش ها و تابلو فرش های دست باف فوق العاده بالاست و می توانید با بافتن یکی از آن ها، درآمد فوق العاده خوبی به دست بیاورید. اگر هم بلد نیستید سعی کنید در خانه با فیلم های آموزشی موجود در اینترنت یا شرکت در کلاس های آموزشی، به خوبی به این کار مسلط شوید.

3. خیاطی

خیاطی هم که از زمان های قدیم یکی از بهترین شغل های پردرآمد خانگی برای بانوان بوده و هست. البته دقت کنید که همان طور که گفتیم این شغل فقط برای بانوان نیست و آقایان هم می توانند خیاط ماهری شوند؛ اما چون این کار بیشتر به روحیه بانوان می خورد، ما این شغل را در بخش مشاغل خانگی پردرآمد برای بانوان معرفی کردیم. پس می توانید با خیاطی و دوختن انواع لباس ها و… درآمد خوبی در  منزل به دست آورید.

4. دستبند و گردنبند

دسبندها و گردنبندها هم که محبوب خانم ها هستند و تا دنیا پابرجاست، این وسایل نیز خواهان زیادی دارند. می توانید با درست کردن انواع دسبندها و گردنبندهای بدلی و پلاستیکی و… درآمد خوبی در منزل به دست آورید. (البته به ظری که مهارت فروش خوبی هم داشته باشید.)

5. عروسک سازی، یکی از شغل های پردرآمد خانگی

احتمالاً شما هم دیده باشید که عروسک های دست دوز بسیار زیادی وجود داشته باشد که مردم در خانه های خود آن ها را درست کرده و در بازار می فروشند. عروسک هم مانند گردنبند و دستبند همیشه خواهان داشته و دارند و می توانند باز کار خوبی برایتان ایجاد کنند. البته به شرطی که هم با کیفیت باشند و هم به خوبی فروخته شوند. چون شما اگر نتوانید به خوبی هر جنسی، حتی بهترین وسیله دنیا را به مردم معرفی کنید، باز هم فروش نخواهد رفت.

6. پرورش قارچ و گیاهان خانگی و دارویی

این موارد هم که نیازی به توضیح خاصی ندارند و می توان گفت بانوان بسیار عاشق آن ها هستند (البته اکثرشان) و حتی به عنوان کارهای روزانه خود، گل و گیاه های زیادی در خانه پرورش می دهند. اگر کمی در این رابطه آموزش ببینید و آن را گسترش دهید، می توانید درآمد زیادی از آن هم به دست آورید و قارچ و گل و گیاه پرورش دهید.

7. بسته بندی، یکی از کارهای پردرآمد در خانه

بسیاری از شرکت ها هم هستند که به دنبال بسته بندی مواد غذایی، وسایل پلاستیکی و در کل، اجناس خود هستند و فرقی هم برایشان نمی کند که کجا این کار انجام شود. می توانید از این شرکت ها هم وسایلشان را تحویل گرفته و برایشان بسته بندی کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

8. شیرینی پزی

این مورد هم مانند همان بحث اول یعنی پخت و پز غذا می باشد و فکر نمی کنم نیاز به توضیح خاصی داشته باشد؛ کافی است فقط کمی دستپخت خود را خوب کنید و مهارت های فروش را یاد بگیرید تا به عنوان یکی از شغل های پردرآمد خانگی پول خوبی از این راه در بیاورید.

9. درست کردن ترشی خانگی

شغل پردرآمد خانگی بعدی، شغلی است که اکثر بانوان هم این کار را بلد هستند و می توانند با درست کردن انواع ترشی ها و فروش خوب آن ها، کسب درآمد کنند. ترشی ها هم انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها فوق العاده پر طرفدارند. مانند: ترشی لیته، کلم، مخلوط، لیمو ترش، بامیه و…

10. تدارک جعبه های کادویی، از شغل های پردرآمد خانگی

آخرین شغلی که می خواهیم به عنوان شغل های مناسب و پردرآمد بانوان نام ببریم، درست کردن جعبه های کادویی می باشد که انواع و سایزهای مختلفی هم دارند و مردم بسیاری به دنبال آن ها هستند. این شغل چون امکانات زیادی هم لازم ندارد، می توانید با هزینه بسیار کم آن را شروع کنید و به مرور زمان، درآمد بسیار خوبی برای خود دست و پا کنید.

مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان

  • طراحی و پشتیبانی سایت
  • ترجمه
  • ویراستاری
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • کارهای گرافیکی
  • تولید محتوا
  • بازاریابی تلفنی

در این بخش هم می خواهیم پردرآمدترین مشاغل را که مناسب آقایان هستند بررسی کنیم (البته یادتان باشد که بانوان هم می توانند به خوبی از این مشاغل استفاده کنند). با ما همراه باشید تا با این 7 شغل به طور کامل آشنا شوید. همچنین اگر می خواهید با پردرآمدترین مشاغل ایران در زمان کنونی و آینده آشنا شوید، حتماً مقاله بهترین شغل های 10 سال آینده ایران را هم مطالعه کنید.

1. طراحی و پشتیبانی سایت

بحث طراحی و پشتیبانی سایت، یکی از پردرآمدترین شغل هایی است که در دنیا وجود دارد. بسیاری از افراد از این حوزه پول فوق العاده خوبی در می آورند، مخصوصاً اگر طراحی با کدنویسی بلد باشند. این شغل کار خیلی راحتی نیست و باید هم خیلی در آن صبور باشید و هم مهارت بالایی داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است نه تنها درآمد نداشته باشید، بلکه متحمل ضرر زیادی هم بشوید. پس دقت کنید که اول در طراحی، پشتیبانی و سئوی سایت حرفه ای شوید و بعد به سراغ آن بروید و از دیگران پروژه بگیرید.

2. ترجمه، از شغل های پردرآمد خانگی

شغل مترجمی هم یکی از شغل های پردرآمد خانگی است که از قدیم تا کنون وجود داشته و خواهد داشت؛ البته نه مترجمی یک نفر دیگر، شما می توانید متون یا فیلم های دیگران را به زبان های خارجه تحویل بگیرید و به فارسی برگردانید و یا بالعکس این کار را انجام دهید. برای این که افرادی که به دنبال مترجم، ویراستار، طراح سایت و… هستند را پیدا کنید، می توانید از سایت هایی مانند انجام میدم و پونیشا استفاده کنید.

3. ویراستاری، یکی از شغل های پردرآمد خانگی

ویراستاری هم که فکر نمی کنم نیاز به توضیح خاصی داشته باشد و خودتان می دانید که اگر کمی ویراستاری بلد باشید، حتماً می توانید با این کار، کتاب ها، مقالات، متون و… مردم را تحویل گرفته و درآمد خوبی داشته باشید.

4. مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی هم مانندن طراحی و پشتیبانی سایت، نیاز به تخصص دارد و باید حتماً در آن مهارت بالایی داشته باشید تا بتوانید به خوبی کسب درآمد کنید. بسیاری از افراد به دنبال افراد متخصصی هستند که بتواند پیج اینستاگرام، کانال تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر آن ها را مدیریت کند و آمارشان را افزایش دهد. این کار چون با غالب افراد در ارتباط است، می تواند درآمد فوق العاده خوبی برای شما داشته باشد و با افزایش مهارتتان در آن، خود را از داشتن شغل دیگری معاف کنید.

5. کارهای گرافیکی

طراحی پوستر، بنر، عکس و درست کردن فیلم و کلیپ های تبلیغاتی یا… هم می تواند برای شما درآمد خوبی داشته باشد و اگر واقعاً خلاقیت و مهارت بالایی در آن ها داشته باشید، پروژه های بسیاری را در دست گرفته و پول فوق العاده خوبی در بیاورید.

6. تولید محتوا

تولید محتوا جنبه های مختلفی دارد و فقط محدود به یک چیز نیست؛ یعنی تولید محتوای متنی، فیلمی، صوتی، عکسی و… وجود دارد و شما در هر کدام از آن ها که متخصص باشید، چون افراد بسیار زیادی به دنبال فردی هستند که بتواند تولید محتوا کند می توانید درآمد خوبی داشته باشید و سرتان همیشه شلوغ باشد. شک نکنید که این شغل، بازار کار فوق العاده خوبی دارد.

7. بازاریابی تلفنی، یکی از شغل های پردرآمد خانگی

خیلی از موسسات و افراد مختلف هم به دنبال این هستند که یک بازاریاب قوی استخدام کنند تا بتواند به بهترین شکل ممکن برای آن ها مشتری جذب کند و حتی حاضرند به چنین فردی حقوق فوق العاده بالایی هم پرداخت کنند. بازاریابی هم که فقط حضوری نیست و افراد می توانند به صورت غیر حضوری (تلفنی یا در شبکه های اجتماعی) این کار را انجام دهند. شما برای این که بتوانید بازاریابی خوبی انجام دهید، نیاز دارید چندین مهارت خود را تقویت کنید. یعنی مهارت متقاعد سازی، فن بیان، مهارت مذاکره و…

اما همه این موارد در نهایت وابسته به فن بیان قدرتمند هستند و شما وقتی این مهارت را داشته باشید، حتماً می تواند ساده تر و بهتر به یک بازاریاب خوب تبدیل شوید. پیشنهاد می کنم اگر اکنون این مهارت را به خوبی ندارید، مقاله آموزش فن بیان را هم مطالعه کنید تا به بهترین شکل ممکن راه های تقویت آن را یاد بگیرید.

ارزانترین مشاغل خانگی

همان طور که تا به اینجای مقاله مطالعه کردید، برای کسب و کار خانگی مشاغل زیادی وجود دارد اما اگر می خواهید بدون هزینه زیادی فعالیت کنید، ما کسب و کارهای با کامپیوتر را پیشنهاد می کنیم. مشاغلی مانند موارد زیر:

ادمینی اینستاگرام

تولید محتوای متنی

تولید محتوای ویدئویی

تدوین کلیپ های آموزشی

سئو

طراحی سایت

پشتیبانی سایت

پشتیبان فضای مجازی

برنامه نویسی

و….

هر کدام از این مشاغل می توانند در نوع خود درآمد بالایی داشته باشند و پول بسیار خوبی نصیبتان کنند. اما بستگی به تخصص و تجربه شما هم دارد که چطور فعالیت کنید. به طور مثال، درآمد یک سئوکار ممکن است از 1 میلیون تومان در ماه تا 20 میلیون یا حتی خیلی بالاتر باشد! بستگی به شما دارد که چه میزان علم و تخصص در آن کار داشته باشید. پیشنهاد من به شما این است که هر چقدر می توانید علم خود را افزایش دهید و دانش تان را بالا ببرید. چون درآمد زیاد نصیب افراد با مهارت زیاد می شود.

وام مشاغل خانگی

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور اعلام کرده به کسب و کارهای خانگی، برای اشخاص حقیقی تا سقف 50 میلیون تومان و برای شرکت های حقوقی تا 200 میلیون تومان وام تعلق می گیرد و می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

به گزارش سایت خبری تجارت نیوز، این وام به آن دسته کسب و کارهای خانگی تعلق می گیرد که دارای شرایط زیر باشند:

انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی

انجام فعالیت مستقل اعم از تامین مواد اولیه تا عرضه و محصول به خارج از محیط مسکونی

انجام فعالیت به صورت تعاونی، اتحادیه و یا مشارکت با بنگاه های بالا دستی تامین کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار ، ترجیحا به صورت کسب و کار خوشه ای

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت موردنظر خود یکی از فرم‌های ثبت‌نام (مستقل، تحت پوشش، پشتیبان) را تکمیل کنند. فرم‌های تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذی‌ربط بررسی‌شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

سودآورترین مشاغل خانگی

ما در این مقاله درباره شغل های پردرآمد خانگی صحبت کردیم، اما یادتان باشد که پردرآمدترین و سودآورترین شغل برای هر فرد، شغلی است که متناسب با استعدادهای واقعی او باشد.

برای این که استعدادتان هم کشف شود، نیاز به 4 عنصر اصلی دارید:

  1. علایق
  2. ارزش ها
  3. هوش ها
  4. تیپ های شخصیتی

تا زمانی که این 4 عنصر در کنار هم شناخته نشوند، شما نمی توانید استعداد اصلی و رسالت زندگی خود را پیدا کنید. کشف این عناصر هم طبیعتاً کار ساده ای نیست و یک فرد متخصص باید این کار را انجام دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.