معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن

دستگاه های خشک کن میوه و سبزی برای استفاده در کارگاه ها و کارخانجات تولید میوه و سبزیجات خشک شده، با توجه به ظرفیت تولید و نوع محصول در مدل های کابینی و تونلی طراحی و ساخته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ انواع دستگاه میوه خشک کن عمل خشک کردن مواد غذایی را انجام می دهند که این کار باعث مانگاری بیشتر آن می شود و برای کسب درآمد و تولید انواع میوه و سبزی خشک مناسب است. دستگاه خشک کن میوه با ظرفیت های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی ساخته می شوند. در این مقاله شما را با خشک کن های صنعتی و نیمه صنعتی آشنا می کنیم و به بررسی آنها می پردازیم.

انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات

دستگاه های خشک کن میوه و سبزی برای استفاده در کارگاه ها و کارخانجات تولید میوه و سبزیجات خشک شده، با توجه به ظرفیت تولید و نوع محصول در مدل های کابینی و تونلی طراحی و ساخته می شوند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی ، انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، گوشت، مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و … را نیز خشک می کند و راهی آسان برای رهایی از یک پروسه قدیمی است که برای نگهداری از محصولات استفاده می شد. روش خشک کردن محصولات، باعث می شود که بتوان آن ها را برای مدت طولانی استفاده کرد. دستگاه میوه خشک کن در مدل های مختلف ساخته می شود و برای تولید میوه خشک در مدل های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طرحی و ساخته می شود. تعیین قیمت میوه خشک کن به فاکتور های متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

دستگاه میوه خشک کن کابینی

دستگاه های میوه خشک کن کابینی در صنعت مواد غذایی جزء پر کاربرد ترین دستگاه ها به شمار می رود.از این مدل برای خشک کردن انواع میوه ها، سبزیجات، چای و غیره می توان استفاده کرد. این دستگاه از کابین هایی با جنس ساندویچ پنل ساخته شده اند که دارای عایق صدا و حرارت می باشند و همین امر از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

تولید گرما در این دستگاه ها به وسیله انواع سوخت ها مثل گاز، برق، گازوئیل و حتی مازوت قابلیت امکان پذیر است و انتخاب نوع سوخت مصرفی با توجه به شرایط جایی که قرار است از دستگاه استفاده شود به عهده خود مشتری می باشد.مشتری با بررسی این موضوع که به کدام سوخت دسترسی راحت تری دارد و از نظر قیمت نیز مقرون بصرفه تر است،در مورد سوخت دستگاه تصمیم می گیرد. معمولا در ایران استفاده از گاز به صرفه تر است.

142542252

دستگاه خشک کن میوه کابینی در چندین ظرفیت مختلف ساخته می شود که تک کابین کوچکترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی محسوب می شود وشش کابین بزرگرین دستگاه کابینی است. انواع دستگاه های خشک کن کابینی شرکت آراد ماشین عبارتند از:

  • دستگاه خشک کن مینی(نیمه صنعتی)
  • خشک کن تک کابین
  • خشک کن دو کابین
  • خشک کن سه کابین
  • خشک کن شش کابین

کار کردن با دستگاه میوه خشک کن کابینی بسیار ساده و آسان است و با توجه به اینکه این دستگاه ها به صورت هوشمند ساخته می شوند، تنها کاری که اپراتور در هنگام کار با این دستگاه باید انجام دهد عمل چیدن میوه ای اسلایس شده بر روی سینی ها و در انتهای کار جمع کردن محصولات خشک شده است.

14365536356

دستگاه خشک کن میوه تونلی

این مدل دستگاه ها برای بهره وری با حرارت بالا مناسب است. خشک کن تونلی دارای یک تونل مستطیل شکل عایق شده است که در آن نوار فلزی متحرک به عنوان سینی تعبیه شده است . این سینی و یا همان نوار فلزی دارای سوراخ های زیادی است که وجود آنها به چرخش هوای داغ در بین محصولات کمک می کند و باعث سریع خشک شدن محصولات می شود.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی تونلی برای تولید محصولاتی مانند مثل گوجه خشک، پاپریکا، پیاز خشک و غیره بهترین گزینه است.

دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

در کارگاه های تولید میوه خشک و حتی در منازل با داشتن سرمایه ای نه چندان زیاد می توان به کار میوه خشک کنی را آغاز کرد. دستگاه های خشک کن کابینی که در سایزهای کوچک و متوسط ساخته می شوند، بهترین انتخاب هستند. این دستگاه با سوخت گاز و یا برق ساخته می شوند و اگر از شرکت های معتبر خریداری شوند مصرف سوخت بالایی نداشته و از این جهت کار با آن از نظر اقتصادی بصرفه خواهد بود.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

برای خشک کردن میوه و سبزیجات در حجم های بالا از دستگاه های میوه خشک کن بزرگ کابینی و دستگاه های خشک کن تونلی استفاده می شود. این دستگاه ها با ظرفیت های متفاوتی ساخته می شوند و برای تولید با تناژ بالا کارآیی دارند. مدل و ظرفیت ورودی میوه خشک کن صنعتی به نوع محصول و تناژ تولید آن بستگی دارد.

انتخاب سوخت دستگاه میوه خشک کن

دستگاه های خشک کن بصورت گازی، برقی، گازوئیلی، دوگانه و سه گانه ساخته می شوند. کیفیت محصول نهایی به سوخت دستگاه ارتباطی نداشته و برای انتخاب سوخت دستگاه خشک کن به این مورد توجه کرد که کدام سوخت در محل زندگی شما در دسترس و ارزان است.

ظرفیت تولید دستگاه خشک کن میوه

ظرفیت تولید دستگاه های خشک کن صنعتی با توجه به نیاز مشتری متفاوت است. ابعاد و ظرفیت برای ساخت این دستگاه ها به موارد زیادی بستگی دارد که مهمترین آن همان بحث حجم تولید مورد نظر است. در واقع دستگاه های خشک کن در سطوح مختلف قابل اجراست. می توان گفت ظرفیت خشک کن های تونلی از خشک کن های کابینی بیشتر است. در خشک کن های کابینی ظرفیت از طریق تعداد و ابعاد سینی ها به دست می آید؛ اما در خشک کن های تونلی ابعاد دستگاه و تعداد طبقات نشان دهنده مقدار ظرفیت آن است.

1424265335

قیمت دستگاه میوه خشک کن

قیمت یکی از پارامتر های مهم در هنگام خرید محسوب می شود اما در دستگاه خشک کن میوه موارد بسیاری در تعیین قیمت موثر است. ظرفیت دستگاه مورد نظر، جنس دستگاه، کیفیت متریال استفاده شده، در بعضی موارد سوخت استفاده شده در دستگاه و موارد بسیار دیگری وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.