برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی آگروفود ۱۴۰۱

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع غذایی در ایران نمایشگاه آگروفود است که هرساله در تهران برگزار می‌گردد. در ادامه قصد داریم اطلاعات کامل‌تری در رابطه با این نمایشگاه خدمتتان ارائه دهیم و همچنین بهترین شرکت‌های فعال را به شما عزیزان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛بی ‌شک صنایع غذایی مهمترین صنایع فعال در تمامی جهان هستند؛ چراکه صنعت غذا با تغذیه مردم در ارتباط است و اهمیت تغذیه در حفظ سلامتی بر همگان مشخص است! باتوجه به اهمیت صنایع غذایی در سلامت انسان‌ها، محققین و متخصصین این حوزه دائماً در تلاشند تا بتوانند با تولید تجهیزات لازم و همچنین انجام آزمایش‌های گوناگون حجم و کیفیت مواد غذایی تولیدی را افزایش دهند. به همین دلیل اکثر کارخانه‌جات و شرکت‌های فعال در صنعت غذا هرساله در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی گرد هم می‌آیند تا تجربیات و دستاوردهای خود را با یکدیگر در میان بگذارند و علاوه‌بر کمک به ارتقاء دانش دیگران، باعث کارآفرینی و ایجاد شغل نیز شوند. یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع غذایی در ایران نمایشگاه آگروفود است که هرساله در تهران برگزار می‌گردد. در ادامه قصد داریم اطلاعات کامل‌تری در رابطه با این نمایشگاه خدمتتان ارائه دهیم و همچنین بهترین شرکت‌های فعال را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی آگروفود

نمایشگاه بین‌المللی آگروفود یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های مربوط به صنایع غذایی است که هرساله در تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه مربوط به صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته است که شامل سه بخش تخصصی ایران فود، ایران فودتک و ایران آگرو می‌باشد. در ادامه هریک از این سه بخش را به‌صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

بخش تخصصی ایران فود

صنایع آشامیدنی، صنایع قند و نیشکر، صنایع آردی و نشاسته‌ای، فرآورده‌های روغنی، پخش و توزیع انواع فرآورده‌های غذایی، صنایع پروتئینی، صنایع تبدیلی (شامل فرآوری و تولید  انواع محصولات منجمد، میوه و سبزی خشک شده، تهیه ترشی و مربا و…) و دیگر صنایع مرتبط در این بخش معرفی می‌گردند. در واقع بخش تخصصی ایران فود شامل انواع فرآورده‌های غذایی می‌شود.

بخش تخصصی ایران فودتک

ماشین‌آلات عمومی صنایع غذایی، صنایع سردخانه،  صنایع گوشت، صنایع شیر و لبنیات و پنیر، ماشین‌آلات بسته‌بندی، توزین و پرکن، ماشین‌آلات صنایع آردی، صنایع کنسرو و کمپوت و… در بخش تخصصی ایران فودتک معرفی می‌شوند. در واقع این بخش شامل ماشین‌آلات و تجهیزاتی است که برای تولید و بسته‌بندی مواد غذایی به‌کار می‌روند.

بخش تخصصی ایران آگرو

سیستم‌های آبیاری و گلخانه، نهاده‌های کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و باغبانی، صنایع کشاورزی و… در بخش تخصصی ایران آگرو معرفی می‌شوند. در واقع این بخش شامل تمامی صنایعی است که در حوزه کشاورزی و آبیاری فعال هستند.

اهداف برگزاری نمایشگاه آگروفود

مهم‌ترین هدف از برگزاری نمایشگاه ایران آگروفود رونق اقتصادی کشور است؛ چراکه به این‌صورت می‌توان صنایع غذایی فعال در ایران را به بازدیدکنندگان معرفی نمود و میزان صادرات مواد غذایی از جمله صادرات میوه و سبزیجات، فراورده‌های گوشتی، فرآورده‌های لبنی و… را در سطح بین‌المللی افزایش داد. در واقع در نمایشگاه آگروفود که با عمر 27 ساله خود به‌عنوان قدیمی‌ترین نمایشگاه صنایع غذایی در ایران شناخته می‌شود، بیش از 1500 شرکت‌کننده از ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله ترکیه، امارات، چین، آلمان، اتریش، برزیل و… حضور پیدا کرده‌اند، بنابراین نمایشگاه آگروفود فرصت مناسبی برای صنایع غذایی ایران است تا بتوانند برند خود را در سطح جهانی معرفی کنند.

اما به‌طورکلی می‌توان اهداف برگزاری نمایشگاه آگروفود را آشنایی شرکت‌کنندگان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی صنایع غذایی ایران، ایجاد اشتغال، ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده، ایجاد فضای رقابتی میان تولیدکنندگان، ارتقاء سطح مبادلات تجاری و به‌دنبال آن رونق اقتصادی در کشور و… دانست.

حضور شرکت نوبرسبز در نمایشگاه آگروفودسال 1401

امسال نیز نمایشگاه آگروفود از تاریخ 27 تا 30 خرداد برگزار می‌گردد که طبق اخبار شنیده شده بنیانگذار روش IQF در ایران، یعنی شرکت نوبرسبز نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارد. نوبرسبز در سال‌های گذشته نیز یکی از فعالان نمایشگاه آگروفود بوده و در سال 1400 با رونمایی از محصولات جدیدش توجهات را به سوی خود جلب نموده است.

در گفت‌وگویی که با مدیران شرکت نوبرسبز داشتیم از ایشان خواستیم تا اهدافشان را برای شرکت در نمایشگاه صنایع غذایی آگروفود امسال شرح دهند. ایشان ارتباط بی‌واسطه با مصرف‌کنندگان را اصلی‌ترین هدف خود از شرکت در نمایشگاه امسال عنوان کردند. اما با توجه به اینکه مجتمع کشت و صنعت نوبرسبز یکی از صادرکنندگان اصلی میوه و سبزیجات منجمد به بازار جهانی است مطمئناً یکی از اهداف این مجموعه ارتقاء سطح مبادلات تجاری چه در ایران چه در خارج از کشور می‌باشد. شرکت نوبرسبز بیش از 5000 نمایندگی در سراسر کشور دارد و محصولات خود را به بیش از ده کشور جهان از جمله کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و… صادر می‌کند. بنابراین این شرکت می‌تواند با حضور مجدد در نمایشگاه آگروفود بازار داخلی و خارجی را مورد سنجش قرار داده و همچنین به تبادل دستاوردهای خود بپردازد.

مهم‌ترین دستاورد نوبرسبز با شرکت در نمایشگاه آگروفود

اگر بخواهیم از نظر بین‌المللی بررسی کنیم می‌توان مهم‌ترین دستاورد نوبرسبز از شرکت در نمایشگاه آگروفود را صادرات میوه و سبزیجات منجمد به بیش از 10 کشور جهان (در پنج قاره مختلف) قلمداد کرد. در واقع بسیاری از کارخانجات و شرکت‌هایی که در حوزه تولید و بسته‌بندی میوه و سبزیجات فعالیت می‌کنند مجبورند تا محصولات خود را علاوه‌بر ایران فقط به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه صادر کنند؛ چراکه میوه و سبزی دارای عمر کوتاهی هستند و در مدت‌زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست می‌دهند. اما همانطورکه گفته شد نوبرسبز بنیانگذار روش IQF یا انجماد سریع در ایران است، بنابراین این شرکت انواع میوه و سبزیجات برگی و غیربرگی را با استفاده از روش انجماد سریع، منجمد می‌کند تا امکان صادرات میوه و سبزی به تمامی نقاط جهان فراهم شود.

در روش IQF (برخلاف دیگر روش‌های انجماد)، آب میان‌بافتی میوه و سبزی منجمد نمی‌شود و به این ترتیب تغییری در عطر و طعم میوه و سبزیجات ایجاد نخواهد شد. این مسئله باعث شده تا میوه و سبزی منجمد نوبرسبز تفاوت چندانی با میوه و سبزی تازه نداشته باشند و به همین دلیل مورد توجه بازار جهانی قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در این رابطه می‌توانید از راه‌های ارتباط با نوبرسبز  استفاده نمایید.

درانتها امیدواریم امسال نیز شرکت نوبرسبز و دیگر فعالان صنایع غذایی ایرانی بتوانند دستاوردهای خود را در معرض نگاه جهانیان قرار دهند و باعث افزایش مبادلات تجاری و رونق اقتصادی ایران گردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.