مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد:

ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد در ایران را داریم

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ما در ایران ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد داریم اگرچه گام‌هایی به این سمت برداشته‌ایم اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مرتضی ربانی مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصی ذوب آهن کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ فولادی در ایران سهامدار یک شرکت پایلوت به نام سهند خاورمیانه هستند که وظیفه توسعه محصولات فولادها به ویژه فولاد با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی طویل است.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع ذوب آهن در ادامه گفت: اولین پروژه منحصر به فرد پایلوت مربوط به تولید کک از زغال سنگ است.

ربانی خاطرنشان کرد: ما در ایران ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد داریم اگرچه گام‌هایی به این سمت برداشته‌ایم اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما دانش فنی تولید فولاد را از شرکت‌های فعال در این حوزه خریداری می‌کنیم، بعضاً فکر می‌کنیم که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و نرم‌افزاز هستند اما این افراد کسانی هستند که تنها این دانش را فرا گرفته‌اند.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع ذوب آهن بیان داشت: در شرکت ذوب آهن برای اولین بار در ایران استانداردها توسعه پیدا می‌کند. برای مثال استاندارد برخی تیرآهن‌ها توسعه می‌یابد.

وی در پایان گفت: در بخش تحقق و توسعه این شرکت پروژه‌های متعددی برای بازیافت سرباره‌های تولید تعریف شده است.

گفتنی است، اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با حضور نمایندگانی از بزرگترین شرکت‌های فولادی و معدنی ایران سه‌شنبه ۲۴ خردادماه به مدت یک روز در هتل المیپک تهران برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.