قالیباف: پرداخت حقوق مدیران دستگاه‌هایی که اطلاعات‌شان در پاکنا ثبت نشود، غیرقانونی و دستبرد به بیت‌المال است

رییس مجلس در جریان رسیدگی به آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها گفت: بیش از 30 درصد دستگاه هایی که باید حقوق و مزایای خود را در سامانه‌های «پاکنا» و «ثبت حقوق و مزایا» ثبت کنند این کار را انجام نداده اند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس قانون نباید مزایای مدیران شرکت هایی که این اطلاعات را ثبت نمی کنند، پرداخت شود. اگر این حقوق ها پرداخت شود از نظر مجلس تخلف و دستبرد به اموال بیت المال است و مجلس رسیدگی و برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات موظف هستند 3 ماه دیگر دراین باره گزارش نهایی را ارائه کنند و اگر دستگاهی به این قانون عمل نکند طبق ماده 234 پرونده قضایی برای آن تشکیل . به قوه قضائیه ارسال می شود.

*توافق کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان امور استخدامی برای حل معضل تعدد شیوه های استخدامی*

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه امروز تصریح کرد: تعدد شیوه های استخدامی در دستگاه های دولتی یکی از مشکلات کشور است که باید حل شود.

وی افزود: پیش از این دولت یک لایحه ارائه کرده بود و مجلس نیز در این زمینه طرحی را در دستور کار داشت اما اکنون سازمان امور استخدامی و کمیسیون اجتماعی مجلس در پی جلسات کارشناسی بر سر یک پیشنهاد واحد برای حل این معضل، توافق نهایی کرده اند.

قالیباف تاکید کرد:،زمانی که این مسئله در صحن مطرح و نهایی شود می تواند به رفع بخش اساسی از ناعدالتی ها و نابه سامانی ها و افزایش بهره‌وری بینجامد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.