با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

افتتاح قرارگاه مرکزی حمل و نقل جاده ای ستاد اربعین حسینی

طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، قرارگاه مرکزی جاده ای ستاد اربعین حسینی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، دکتر شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی ، با تقدیر از خدمات و اقدامات انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین حسینی ، اظهار داشت: با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه برگزاری هرچه بهتر و مطلوب تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری ، کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی از 2ماه قبل ،تشکیل ونشست های کاری و هماهنگی با سازمان ها و شرکت های تابعه برگزارشد.

وی افزود : دراین راستا ، تشکیل قرارگاه های مرکزی در ستاد سازمان ها و قرارگاه های عملیاتی در پایانه های مرزی به تصویب رسید و امروز شاهد افتتاح قرارگاه مرکزی کمیته حمل و نقل جاده ای هستیم.

افندی زاده با بیان این که نگاه دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره مراسم اربعین ، عملیاتی است ، تأکید کرد : با توجه به این که بخش اعظم جابه جایی ها توسط ناوگان جاده ای انجام می شود ، قرار گاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می بایست از مساعدت و همراهی ناوگان در اختیار سایر سازمان ها و ارگان ها به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز به ویژه در شرایط اوج تردد زائران از مرزها ، بهره گیری نماید.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تأکیدبر اهمیت اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت های انجام شده به مسئولان ، عموم هم وطنان و شاغلان بخش حمل و نقل جاده ای ، تصریح کرد: لازم است ،گزارش تمامی پروژه های انجام شده مستندسازی شده و به صورت تصویری و گرافیکی تهیه و انتشار پیدا کند.

آماده سازی زیرساخت های لازم برای افزایش تردد زائران

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، با بیان این که از تمامی توان وظرفیت بخش حمل و نقل جاده ای درجابه جایی مطلوب زائران اربعین حسینی در سال جاری به کارگرفته می شود ، افزود:
این سازمان تجربه خوبی از سال های قبل دارد و با شناسایی مشکلات و چالش ها، ازسال گذشته نسبت به برطرف شدن این مشکلات و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در پایانه های مرزی از جمله عملیات راهداری و رفع نقاط پرحادثه ، افزایش ظرفیت ترددها در پایانه های مرزی ، سامانه های پهبادی و دوربین های نظارتی ، اقدام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی تردد زائران خارجی از مرزهای شرقی کشور ، بهسازی و تکمیل عملیات عمرانی در پایانه های مرزی ، محوطه سازی و سایر امکانات مورد نیاز به انجام رسیده است.

امانی خاطر نشان کرد: در پایانه های مرزی مدیر عملیاتی و میدانی از سوی ستاد اربعین حسینی تعیین شود و هماهنگی های لازم با مدیران سایر سازمان ها و دستگاه های حاضر در مرزها به نحو مطلوبی انجام شود.

گفتنی است در این مراسم رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ، ایمنی حمل و نقل ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ، اعضای هیأت عامل و جمعی از مدیران دفاتر ستادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حضور داشتند.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم، افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی وسایر مسئولین و مدیران حاضر در این مراسم ، از مرکز مدیریت راه ها ی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بازدید کردند و از ساختار تشکیلاتی طرح حمل و نقل زایران اربعین حسینی در این سازمان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.