رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان اعلام کرد:

تقاضا برای برندهای لوازم خانگی ایرانی بیشتر شده است

محمدی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان گفت: در برخی از برندهای لوازم خانگی حتی از تولیدات خارجی جلوتر هستیم و خدمات پس از فروش نیز بسیار مطلوب است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛اکبر محمدی  با بیان اینکه برای لوازم خانگی قاچاق ضمانت و خدمات پس از فروش وجود ندارد و به همین خاطر نمی توان به آنها اعتماد کرد، اظهار کرد: عدم ورود کالاهای خارجی به ایران باعث شده که قدرت انتخاب برای مردم تا حدودی پایین بیاید اما همین موضوع تاثیر زیادی بر روی تولید کنندگان ایرانی گذاشته تا تولیدات با کیفیت تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برخی از تولیدات لوازم خانگی به رشد کیفی و کمی خوبی رسیده ایم، افزود: برندهای ایرانی چند سالی است که توانسته اند جای پای خود را در بازار باز کنند و خرید آنها در میان مردم جا افتاده است.

کیفیت و قیمت مناسب لوازم خانگی ایرانی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان بیان کرد: دلیل این موضوع این است که لوازم خانگی ایرانی کیفیت قابل قبولی پیدا کرده اند و قیمت مناسب تری هم دارند و این دو باعث شده که تقاضا برای برندهای ایرانی بیشتر شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار، مبنی بر اینکه برخی از این کالاها از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار نبوده و همین موضوع باعث می شود که خریدار ایرانی رغبت کمتری برای خرید کالای داخلی داشته باشد، بیان داشت: این را قبول دارم که برخی از کالاهای ایرانی کم و یا بی‌کیفیت هم وجود دارد و دلیل آن این است که همه خریداران با هر سطح اقتصادی، قدرت خرید داشته باشد اما این موضوع دلیلی نمی شود که خدمات پس از فروش این کالاها به گونه ای باشد که خریدار رغبتی برای تهیه آنها نداشته باشد.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان برای اینکه کالاهایشان مورد استقبال قرار گیرد باید هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ خدمات پس از فروش در رقابت با کالاهای خارجی باشند باشند تا خریدار ایرانی دیگر به سمت خرید کالای خارجی و قاچاق نرود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان ادامه داد: اگر اعتماد مردم نسبت به خرید کالای ایرانی جلب نشود به سمت خرید استوک‌ها و لوازم خانگی قاچاق می رود و با مشکلات عدیده ای روبرو می شود.

نقص اساسی در کالاهای استوک

محمدی افزود: اکثر شکایات مردم در ارتباط با لوازم خانگی مربوط به کالاهای استوک خارجی است که مردم بدون اینکه بدانند فکر می کنند این کالاها تنها با یک نقص جزیی فروخته می شود در حالیکه در بسیاری از مواقع این کالاها با نقص موتوری روبرو هستند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان بیان کرد: تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی نیز باید محصولات خود را باکیفیت‌تر در اختیار مصرف‌کننده داخلی قرار دهند تا کمتر شاهد خرید این نوع کالاها توسط مردم باشیم.

وی گفت: درست است که هزینه‌های تولید بسیار بالا است اما اگر تولیدکننده محصول باکیفیت در اختیار مردم قرار دهد، می‌تواند سهمی از بازار داشته باشد، چون مردم محصول باکیفیت را می‌شناسند و به همین دلیل لوازم خانگی باکیفیت تولید داخلی را به برندهای مشهور خارجی ترجیح خواهند داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.