سقوط هفتگی نفت تحت تاثیر رویدادهای جدید عربستان

بهای معاملات نفت روز جمعه در واکنش به اخبار گوناگون شامل آتش بس احتمالی میان عربستان سعودی و یمن و تصمیم آمریکا برای محدود کردن سرمایه گذاری در چین پایین آمد که به کاهش هفتگی چشمگیر کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی نفت در پی گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر این که عربستان سعودی یک آتش بس جزئی را در یمن برقرار کرده است، در قیمت پایین‌تری معامله شد.

عامل دیگری که باعث کاهش قیمتهای نفت شد، گزارش بلومبرگ بود که بر اساس آن، مقامات دولت ترامپ سرگرم بحث درباره راههای محدود کردن جریان سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در چین هستند که احتمالا تنشهای تجاری میان دو کشور را تشدید خواهد کرد و به تقاضا برای انرژی لطمه می‌زند.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و در ۵۵ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۳.۸ درصد کاهش ثبت کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۸۳ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش، در ۶۱ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۳.۷ درصد کاهش نشان داد.

مانیش راج، مدیرمالی شرکت “ولاندرا انرژی پارتنرز” به مارکت واچ گفت: اگرچه گزارشهایی از کاهش تنشهای عربستان سعودی و یمن و احتمال توافق آمریکا با ایران و محدودیتهای بیشتر آمریکا روی چین منتشر شد که همگی از پایین رفتن قیمت نفت پشتیبانی کردند اما گزارش شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا به ۸۶۰ حلقه کاهش پیدا کرده که پایین‌ترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۷ است. تداوم افت شمار دکلهای حفاری آمریکا، منعکس کننده شدت افت فعالیت میدان نفتی و وضعیت وخیم شرکتهای حفاری شیل است. هر گونه خبر کندی یا توقف رشد تولید نفت آمریکا، پیامدهای بزرگی دارد زیرا تلاش اوپک و روسیه برای مهار رشد تولید آمریکا بوده است و هر گونه نشانه از این که استراتژیهای اوپک برای مهار تولید نفت آمریکا موثر واقع شده است، از بالا رفتن قیمتهای نفت حمایت خواهد کرد.

شرکت خدمات انرژی “بیکرهیوز” روز جمعه اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و با شش حلقه کاهش، به ۷۱۳ حلقه رسیده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت نفت خام روز پنج شنبه پس از این که مقامات سعودی اعلام کردند ظرفیت تولید نفت این کشور به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز احیا شده است، عقب نشینی کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.