کولاک بهمن/ معرفی دیگنیتی پرستیژ و سدان ریسپکت توسط بهمن موتور

گروه بهمن با دست پر به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران آمده و در بخش خودروهای سواری 2 محصول جدید با نام های دیگنیتی پرستیژ و سدان ریسپکت را به نمایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بهمن موتور با عرضه دیگنیتی و فیدلیتی که هر 2 در دسته کراس اوورهای لوکس بازار جای می گیرند، جایگاه مناسبی را در این بخش پرطرفدار از بازار خودرو دست و پا کرده است. اما بر خلاف بسیاری از خودروسازان وطنی که تمام تمرکزشان روی کراس اوورها معطوف شده و به دنبال گرفتن سهمی از این بخش بازار هستند، گروه بهمن از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته یک خودرو سدان را نیز به سبد محصولاتش اضافه کند.

بهمن موتور

سدان ریسپکت

بعد از گمانه زنی ها و انتشار اخبار مختلف، حالا گروه بهمن در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران محصول جدیدش به نام رسپکت که یک سدان متوسط است را به نمایش گذاشته است. این خودرو که در چین کوین ژواندو نام دارد، در خط تولید مجهز بهمن موتور با نام رسپکت تولید می شود.

ریسپکت با تکیه بر ظاهر جذاب در کنار رنگ بندی متنوع و استفاده از المان های مدرن در طراحی بدنه، می تواند به خوبی جای خالی سدان های وارداتی این سگمنت را در بازار پر کند. بلوغ طراحی این سدان تازه وارد در چیدمان و دیزاین کابین آن نیز به چشم می خورد. استفاده از متریال با کیفیت در جای جای کابین باعث شده تا ریسپکت به هیچ عنوان خودرو ارزانی به نظر نرسد. همچنین المان هایی مثل نورپردازی در رنگ های متنوع، دوخت قرمز رنگ، صفحه آمپر دیجیتال و فرمان دی کات کابین ریسپکت را حسابی جذاب و جوان پسند کرده اند.

ریسپکت در دسته سدان های متوسط جای می گیرد. با فاصله 2700 میلی متری میان 2 محور، طول 4670 میلی متری و عرض 1825 میلی متری، این سدان تازه وارد فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و با بهره بردن از صندوق بار 455 لیتری، می توان همراه خوبی در مسافرت های خانوادگی باشد.

مشخصات فنی بهمن ریسپکت

رسپکت به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ مجهز شده. این پیشرانه می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در بهمن رسپکت از گیربکس CVT با 9 دنده مجازی استفاده شده است. با توجه به ریشه چینی این خودرو،  می توان پلت فرم آن را شبیه به خودروهای آریزو 6 و آریزو 5 در نظر گرفت. به لطف استفاده از توربوشارژر، ماکزیمم گشتاور این پیشرانه در بازه 1750 تا 4000 دور در اختیار راننده قرار می گیرد و شتاب اولیه مناسبی دارد.

ریسپکت در هر 100 کیلومتر به طور میانگین حدود 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند و با برخورداری از باک 50 لیتری، وقت مالکش را در صف پمپ بنزین ها تلف نمی کند.

این خودرو از امکاناتی متنوع نظیر 6 کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صندلی های جلوی برقی، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، دوربین ۳۶۰ درجه با تصویر 3D و رزولوشن بسیار بالا، نمایشگر لمسی، ترمز پارک برقی به همراه سیستم توقف خودکار، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نور پردازی کابین، اتوهلد، سنسور نور و باران، رینگ آلومینیومی و… بهره می برد.

دیگنیتی پرستیژ

اما ریسپکت تنها محصول جدید بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران نیست. بهمن موتور نمونه بهبود یافته و قوی تری از دیگنیتی را نیز به نمایش گذاشته. این کراس اوور تند و تیز دیگنیتی پرستیژ نام دارد و در نمای جلو تفاوت هایی از جمله فرم ورودی های هوا روی سپر با نمونه قبلی دارد.

در نمای کناری خودرو هم آن طور که مشخص است یک نوار قرمز رنگ به بخش پایینی درها اضافه شده تا حس و حال اسپرتی این نسخه را بهتر تداعی کند. رینگ 20 اینچی دیگنیتی پرستیژ جذابیت فوق العاده ای دارند و این جذابیت با رنگ مات و لاستیک های فاق کوتاه دوچندان شده است.

در قسمت عقب شاهد استفاده از اگزوزهای دوبل در 2 طرف سپر هستیم. المانی که خبر از قدرت بیشتر نسخه پرستیژ نسبت به نسخه پرایم می دهد و بر خلاف سر اگزوزهای غیر واقعی دیگر کراس اوورهای چینی، این سراگزوزها متصل به منبع هستند و ظاهر بسیار جذابی دارند. در این قسمت رنگ دیفیوز نیز از نقره ای به مشکی تغییر یافته است.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ به جای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ نسخه پرایم، از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم یا همان GDI بهره می برد. تغییر کلی پیشرانه به جای اصلاحات جزیی باعث شده تا توان خروجی به طور چشمگیر افزایش یابد و به 230 اسب بخار برسد. علاوه بر افزایش گشتاور به 355 نیوتن متر، گیرباکس CVT نیز با 6 سرعته اتوماتیک جایگزین شده تا همه چیز برای یک رانندگی اسپرت و تند و تیز آماده باشد.

در دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور علاوه بر امکانات نسخه پرایم، امکاناتی مثل رادار خطی و نقطه کور، تریم داخلی جدید با دسته دنده شیفت بای وایر، گرم‌کن صندلی های جلو، تنطیمات برقی صندلی شاگرد، کلاستر دیجیتالی، کیسه هوای پرده ای، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل تطبیقی و… به چشم می خورد. کیفیت دلچسب مونتاژ و متریال کابین نکته ایست که نظر مشکل پسندان را در کابین دیگنیتی پرستیژ به خودش جلب می کند.

از دیگر خودروهای موجود در غرفه بهمن موتور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران می توان به فیدلیتی و دیگنیتی پرایم اشاره کرد. در آینده نزدیک فیلدلیتی پرستیژ نیز به سبد محصولات بهمن موتور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.