معاون وزير راه و شهرسازي:

احداث 13 هزار كيلومتر انواع راه در 10 سال گذشته

معاون وزير راه و شهرسازي در مجمع عمومي صاحبان سهام طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه داري گفت:‌ بيش از 13 هزار كيلومتر از انواع راه ها در بخش ريلي، بزرگراه و آزادراه در طول 10 سال گذشته به بهره برداري رسيده است كه به طور متوسط معادل 1200 كيلومتر در هر سال است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شرکت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه مجمع عمومی شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با حضور آقاي مهدي نورائي رييس مركز امور مجامع وزارت راه و شهرسازي، دكتر خادمي معاون وزير راه و شهرسازي، نمايندگاني از وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه كشور، اعضاي هيات مديره و مديران شركت با موضوع طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي سال 1399 برگزار شد.

خيراله خادمي در این جلسه از  احداث 2 هزار و 270 كيلومتر مسير ريلي در برنامه پنجم و ششم توسعه خبر داد و گفت: احداث 994 كيلومتر آزادراه  و 9800 كيلومتر راه و بزرگراه از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين طول 10 سال گذشته، معادل احداث 13 هزار كيلومتر انواع راه است.

وي طول متوسط سالانه ريلگذاري انجام شده در 10 سال گذشته را 206 كيلومتر اعلام كرد و گفت: يكي از مهمترين اقدامات صورت گرفته در اين سال ها توسعه شبكه ريلي و اتصال مراكز استان ها به مسيرهاي ريلي كشور است و در همين راستا توليد ريل ملي از اواخر سال 1398 و توليد انبوه آن در سال 1399 گامي اساسي به سوي دستيابي  به اين اهداف بود.

معاون وزير راه وشهرسازي ادامه داد: بهره برداري از 86 كيلومتر آزادراه به طور متوسط در هر سال و 891 كيلومتر راه و بزرگراه سالانه  نيز بخش ديگري از اقدامات در توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل محسوب مي شود كه با توجه به نياز گسترده تر توسعه شبكه بزرگراهي در سطح كشور اقدامات سازنده اي در اين زمينه صورت گرفته است.

خادمي ارتقاء و توسعه طرح هاي واقع در كريدورهاي شمالي-جنوبي و شرقي- غربي را يكي از اهداف كلان شركت دانست و گفت:‌ اتصال به كريدورهاي ترانزيتي بين المللي به منظور افزايش توان رقابت پذيري با شبكه هاي رقيب، اتصال نقاط مختلف كشور به شريان هاي ترانزيتي، افزايش بهره وري و كاهش هزينه در اجراي پروژه ها با ارتقاي سطح تكنولوژي هاي مورد استفاده در راهسازي را از ديگر برنامه هاي اساسي شركت است.

معاون وزير راه و شهرسازي تامين منابع مالي نقدي و تخصيص به موقع، متناسب و كافي اعتبارات را يكي از راهكارهاي اساسي در تكميل طرح هاي اولويت دار راهسازي اعلام كرد و افزود: شركت ساخت در اين سال ها با فاز بندي اجراي پروژه ها به ويژه در حوزه راه آهن شرايطي براي بهره برداري از بخش هاي تكميل شده مسير فراهم كرده است و بدين ترتيب با تامين به موقع اعتبارات مورد نياز، پروژه ها به طور كامل در دسترس هم ميهنان قرار مي گيرند.

وي با اشاره به هزينه هاي بالاي اجراي طرح هاي ريلي ادامه داد: احداث خطوط ريلي از نظر هزينه و تكنولوژي هاي اجرايي يك ابر پروژه محسوب مي شوند و براي بهره مندي به موقع از سرمايه گذاري صورت گرفته معمولا در دو فاز اجرا و بهره برداري مي شوند. در صورت تخصيص به موقع اعتبار مورد نياز در فاز دوم بعد از بهره برداري اين طرح ها كامل تر و با تمامي امكانات مورد نياز  زير عبور قرار مي گيرد.

 گفتني است: در ادامه جلسه نیز پاسخ هیأت مدیره به گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مطرح و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.