قالیباف در یادواره شهدای طلاب و روحانی؛

کربلای ۵ و والفجر ۸ امروز ما مبارزه با گرانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی وجود ناعدالتی و گرانی را منکر دانست و گفت: جهاد امروز، کربلای ۵ و والفجر ۸ امروز ما مبارزه با گرانی است و می‌توان با برنامه ریزی درست طی ۵ سال از چالش‌های اقتصادی عبور کرد و کشور را به ثبات رساند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ صبح امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه یادواره شهدای طلاب و روحانی موجب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و فرهنگ عزت می‌شود، گفت: طلاب در عرصه علم، دانش و جهاد و در سایه ولایت همواره حضور داشته‌اند، لذا برگزاری چنین یادواره‌ای نمادی از فعالیت‌های مستمر آنان و یکی از قله‌ها و تبلور تلاش و مجاهدت این افراد برای زنده‌نگه داشتن فرهنگ جهاد و عاشورا است.

وی با تشریح یکی از حرکت‌های نرم دشمنان انقلاب و در رأس آنها رژیم صهیونیستی و انگلیس با دامن زدن به این جوسازی که علما در سختی‌ها و مشکلات کجا هستند؟ گفت: این نشست نمونه‌ای است تا نشان دهد روحانیت اهل فکر و اندیشه در کنار مردم بوده و مبتنی بر فرهنگ قرآن و سنت‌های الهی در میدان جهاد و شهادت نیز پیشتاز است.

قالیباف با تأکید بر این موضوع که اگر به همه صنوف و اقشار نگاه کنیم، در میدان جهاد، شهادت و جانبازی روحانیت پیشتاز بوده است است گفت: اخلاص، گذشت، صمیمیت و شجاعت آنها در جبهه‌ها برای یکایک ما درس بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این یادواره با بیان خاطراتی از شهید میثمی، جوان طلبه‌ای که نماینده امام(ره) در قرارگاه خاتم بود گفت: به ندرت فرصت می‌شد شهید میثمی در قرارگاه برای ما صحبت کند، اما با رفتار و عملش، اخلاق فرماندهی را به ما آموزش می‌داد و شجاعت و آرامش را در لحظات سخت به ما یادآور می‌شد.

قالیباف تصریح کرد: گاهی در دوران دفاع مقدس به دلیل فشارهای دشمن، زمان‌هایی پیدا می شد که گویی صحرای کربلا بود، زیرا آب، نان و مهمات نمی‌رسید و نمی‌توانستیم شهدا و جانبازان را جابجا کنیم؛ اما وقتی فرماندهان لشگر در خط مقدم حاضر می‌شدند، شهید میثمی هم همراه آنها حضور داشت. شهید میثمی علاوه بر حضور در خط مقدم، همیشه در بحرانی‌ترین نقطه جبهه نیز حضور داشت.

جهاد تبیین در جنگ نرم و سخت، رسالتی برعهده علما است

قالیباف در این یادواره در تشریح جهاد تبیین افزود: وقتی حرف از جهاد تبیین، تصمیم، سازندگی و محرومیت زدایی است، باید بدانیم جهاد به این معناست که در مقابل ما دشمن وجود دارد، لذا اگر رهبر انقلاب می‌فرمایند جهاد تبیین، در واقع رسالت نبی‌مکرم اسلام است و بر این اساس علما، وارثان انبیا هستند و جهاد تبیین در جنگ نرم و سخت رسالتی برعهده علما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه شهدا به ما می‌گویند در این مسیر بایستید و باقی بمانید، زیرا آبرو و جان، فانی است گفت: در این مسیر نباید به حاشیه برویم بلکه باید در متن جهاد و مبارزه باقی بمانیم، هرچه داریم به میدان بیاوریم و برای انقلاب باید از جان و آبروی مان بگذریم تا به رضوان الهی برسیم. امروز اگر حزب الهی هستیم و میخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم، اگر می خواهیم در دهان دشمن بزنیم، اگر می خواهیم مقابل غرب زده هایی که علیه ما هر حرف و تهمتی میزنند بایستیم باید بدانیم که وظیفه ما فقط یک چیز است و آن این که نباید به حاشیه برویم بلکه باید کارمان را دقیق انجام دهیم.

همه حرف ما در جبهه انقلاب باید اثبات کارآمدی دین در جامعه باشد

قالیباف بیان اینکه همه حرف ما در جبهه انقلاب باید اثبات کارآمدی دین در جامعه باشد تأکید کرد: امروزه جهاد ما مبارزه با گرانی است، امروز کربلای 5 و والفجر8 و ادامه دادن راه شهدا همین جهاد است؛ ما بچه های انقلاب اسلامی می توانیم کارامدی دین را در ادامه جامعه اثبات کنیم و در این نباید هیچ تردیدی داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه ما مسئولان با تکیه به آموزه های امام (ره) باید جهاد تصمیم داشته باشیم و با اراده و تصمیم‌گیری درست و بجا، مشکلات مردم را حل کنیم و در این مسیر تحت تاثیر هیچ حرفی قرار نگیریم گفت:دشمن می‌خواهد اراده، تصمیم‌گیری و کار ما را تحت تأثیر قرار دهد تا ما تردید کنیم و این جمله امام خمینی (ره) را به یاد داشته باشیم که حواسمان باشد از هرجا دیدیم توسط توپخانه دشمن تخریب می شود باید دفاع کنیم.
وی در همین زمینه با تاکید بر این که بدون شک تصمیم گیری‌های ما باید پخته و بادرایت باشد، افزود: اگر دشمن نتواند در ما تردید ایجاد کند، تلاش می‌کند کارهای بزرگ ما را کوچک نشان دهد.

باید مراقب باشیم دشمن ما را وارد گروه بندی نکند

قالیباف در همین زمینه هشدار داد: باید مراقب باشیم که مسائل اصلی کشور هدف ما باشد و دشمن ما را وارد گروه بندی، جناح بازی، فرقه گرایی و اختلاف درونی نکند چرا که این خواست و طراحی قطعی دشمن است تا با این اقدامات هم در جبهه انقلاب تزلزل ایجاد کند و هم سرمایه های اجتماعی نظام را تخریب کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در جهاد تصمیم باید مسائل را اصلی و فرعی کنیم و توجه مان به مسائل اصلی باشد افزود: امروز مسائل اقتصادی و گرانی موضوع اصلی کشور است.

وی افزود: ما با تفکر بنی‌صدر که می‌گفت زمین بدهید، زمان بخرید و در نهایت هم می‌گفت باید سه برابر دشمن امکانات داشته باشیم و چون نداریم باید آتش بس کنیم، جلو نمی‌رویم، زیرا آن تفکر مبتنی بر فرهنگ غربی است،‌اما فرهنگ ما این است که همه امکاناتی که داریم را جمع کنیم و بایستیم این هم در جنگ سخت بود و هم در اقتصاد و فرهنگ است و اگر اینگونه حرکت کنیم خداوند تعهد کرده که پیروز می‌شویم.

ناعدالتی و گرانی منکر است

وی همچنین در پایان سخنان خود اظهارکرد: در صحن علنی امروز در پاسخ به یکی از تذکرات نمایندگان با اشاره به اصل 8 قانون اساسی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر بیان کردم اگر مقابله با فساد، نهی از منکر است که هست، ناعدالتی و گرانی هم منکر است و حتما وظیفه داریم با آن مقابله کنیم.
براساس گزارش خانه ملت، در پایان این یادواره از خانواده های شهیدان حرم رضوی (شهید محمد اصلانی و شهید محمدصادق دارایی) و حجت الاسلام محسن پاکدامن به عنوان جانباز این حادثه غم انگیز و همچنین چند تن از جانبازان و خانواده های ایثارگر طلاب و روحانی با حضور رئیس قوه مقننه تجلیل شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.