باند موقت فرودگاه کرمانشاه به بهره برداري مي رسد

مديرکل فرودگاه شهيد اشرفي کرمانشاه از افتتاح باند موقت اين فرودگاه در آينده نزديک خبر داد و گفت: در حال حاضر استريپ(حاشيه باند) جديد فرودگاه در حال آماده سازي و رفع موانع است و پيش بيني مي شود اين پروژه در سال جاري به بهره برداري برسد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مجتبی بیاتی اظهار کرد: سال 98 عملیات بهسازی باند موقت آماده بهره برداری بود اما بدلیل وجود معارض و موانع اطراف باند این پروژه عملیاتی نشد.

 وی با اشاره به حمایت سرپرست شرکت فرودگاهها و استاندار کرمانشاه از پروژه بهسازی عوامل پروازی فرودگاه شهید اشرفی گفت: با حمایت استاندار جدید رفع معارض در حال انجام است و عملیات رفع موانع در فروردین ماه سال‌جاری  شروع شده است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه ضمن اشاره به لزوم بهسازی باند اصلی خاطرنشان کرد: این فرودگاه در سال 1350 به بهره برداری رسید و قدمت بالای آن موجب تضعیف مقاومت باند اصلی شده بود.

بیاتی گفت: سال 96 قرارداد بهسازی باند اصلی و نیز تبديل TAXI WAY موازی به باند منعقد شد و طی این قرارداد مقرر شد عملیات بهسازی اپرون به مساحت 36 هزار مترمربع، توسعه اپرون به مساحت 30 هزار مترمربع و افزایش 4 استند دیگر در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم آماده شدن هرچه سریع تر باند موقت فرودگاه عنوان کرد: به محض آماده شدن استريپ این باند و اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری به بهره برداری خواهد رسيد.

مدیرکل فروگاد شهید اشرفی کرمانشاه با بیان اینکه 700 متر از باند اصلی سال گذشته به پیمانکار تحويل داده شد، گفت: این متراژ از پروژه در حال حاضر آماده لایه سوم آسفالت بوده و امیدواریم با عملیاتی شدن باند جدید، بهسازی باند اصلی در سال جاری شروع شود.

به گفته وی اعتبار اولیه پروژه بهسازی باند فروگاه شهید اشرفی کرمانشاه به مبلغ 80 میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

بیاتی با اشاره به نشست و برخاست حدود 80 هواپیما در هفته گفت: در حال حاضر هفته ای 80 پرواز به شهرهای تهران، مشهد، شيراز، کیش و بندرعباس انجام می شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.