تکمیل محورهای مواصلاتی در استان کردستان 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان گفت:‌ توسعه و تکمیل راه های مواصلاتی استان کردستان یکی از اولویت های وزارت راه وشهرسازی است که در حال حاضر 180 کیلومتر از این مسیرها در دست احداث قرار دارد و با توجه به توپوگرافی منطقه برای اتمام عملیات اجرایی در این محورها حدود 11 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی به همراه رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای کمیسیون، خانم قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی و ملکی معاون عمرانی استانداری از محورهای مواصلاتی استان کردستان بازدید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تکمیل راه های استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر 778 کیلومتر راه در قالب 5 طرح در این استان از سوی شرکت ساخت وتوسعه در حال اجرا است که از این میزان 180 کیلومتر در دست ساخت، 367 کیلومتر در دست بهره برداری و 147 کیلومتر نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار طرح های استان کردستان در لایحه بودجه 1401 را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به صعوبت عملیات اجرایی در مناطق کوهستانی، به منظور تکمیل طرح های راهسازی در این استان حدود 11 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی تکمیل محور سنندج- مریوان- باشماق را یکی از مهمترین اقدامات در توسعه راه های مواصلاتی استان کردستان و ایجاد کریدور ترانزیتی در این منطقه دانست و گفت: این محور 150 کیلومتر طول دارد و یکی از راه های صعب العبور این استان محسوب می شود که با توجه به مبادلات اقتصادی بین المللی در منطقه مریوان به واسطه مرز باشماق و افزایش ترافیک خودروهای سنگین، ارتقاء مشخصات مهندسی محور، کوتاه شدن مسیر و افزایش ایمنی در آن بسیار مهم است.

خادمی ادامه داد: کم عرض بودن جاده فعلی، پتانسیل گردشگری شهر مریوان و قرار گرفتن در منطقه کوهستانی مجموعه عوامل پرترافیک بودن همیشگی مسیر سنندج- مریوان است. در حال حاضر 52 کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد، 18 کیلومتر آن در حال احداث و 55 کیلومتر نیز در مرحله برگزاری مناقصه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کنارگذر شمالی مریوان اظهار داشت: عبور وسایل نقلیه سنگین به دلیل عدم وجود کنارگذر از داخل شهر مریوان باعث به وجود آمدن معضلات و مشکلات بسیار زیادی شده است و احداث این پروژه شرایط عبور ماشین های سنگین از جاده جدید را فراهم کرده و ایمنی را افزایش می دهد.
خادمی در این سفر همچنین از تقاطع گاران واقع در محور سنندج- مریوان- باشماق بازدید کرد و بیان داشت: این پروژه به طول 7 کیلومتر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال اجرا است و پل بزرگ این تقاطع با 5 دهانه 50 متری به منظور عبور ایمن از این محدوده در حال احداث است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان را بخش دیگری از اقدامات در راستای توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این استان اعلام کرد و افزود: 320 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب در این استان قرار دارد که 155 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است، 103 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد، 36 کیلومتر در دست مناقصه و 26 کیلومتر نیز در مرحله مطالعات است.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.