در راستای جهاد تبیین و به همت مرکز ارتباطات وزارت صمت؛

چهارمین بازدید راهیان پیشرفت از مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو انجام شد

چهارمین مرحله از سلسله بازدیدهای راهیان پیشرفت در راستای جهاد تبیین و به همت مرکز ارتباطات وزارت صمت، با بازدید از مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، مرکز ارتباطات وزارت صمت به منظور حرکت در مسیر جهاد تبیین، بازدید رهبران فکری از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط با وزارت صمت را با عنوان «راهیان پیشرفت» در دستور کار قرار داده است.

هدف مهم این بازدیدهای میدانی، آشنایی هرچه بیشتر رهبران فکری جامعه از شرایط حال حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور و ایجاد یک جهاد رسانه‌ای در این حوزه با شفاف‌سازی و روشنگری است.

بر اساس این ایده مرکز ارتباطات وزارت صمت، امکان بازدید رهبران فکری جامعه از واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و … فراهم می‌شود تا آنان از نزدیک شاهد تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ حوزه «صنعت، معدن و تجارت» بوده و روند و پیشرفت آن را مشاهده کنند.

لازم به یادآوریست سومین مرحله از سلسله بازدیدهای راهیان پیشرفت ویژه استادان دانشگاه‌ها بود که در روزهای 23 و 24 فروردین‌ماه با حضور استادانی از دانشگاه‌های تهران، علامه‌طباطبایی و… از مجموعه مس سرچشمه انجام شد.

در دومین مرحله بازدید راهیان پیشرفت از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور نیز، جمعی از ائمه جمعه استان‌های تهران، قم، قزوین و البرز با هدف حرکت در مسیر جهاد تبیین و به همت مرکز ارتباطات وزارت صمت، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال گذشته از مجتمع مس سرچشمه و منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، بازدید کرده بودند.

پیشتر نیز در مرحله نخست این طرح در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال گذشته به دعوت مرکز ارتباطات وزارت صمت، جمعی از اصحاب رسانه شامل دبیران اقتصادی، عکاسان و خبرنگاران حوزه‌های مختلف رسانه‌های گروهی‌ از دو مجموعه مجتمع فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بازدید کردند.

گفتنی است مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو به دو بخش معدنی و صنعتی دارد که شرکت معدنی از مرحله استخراج سنگ تا تولید کنسانتره و بخش صنعتی از تولید گندله تا فولاد را شامل می‌شود.

مواد اصلی تولیدشده در شرکت معدنی چادرملو، شامل بیش از ده میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و حدود یک میلیون و دویست هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده برای کوره‌های بلند در سال است که در رونق اقتصاد کشور و صادرات به منطقهٔ خاورمیانه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن در ایران است که با بهره‌برداری از واحدهای فولادی خود توانسته زنجیره تولید فولاد را از استخراج سنگ‌آهن تا نورد محصولات پایانی فولاد تکمیل کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.