موسوی لارگانی در گفت و گو با رخداد اقتصادی:

رویکرد بانک سینا در اعطای تسهیلات اشتغال به روستاییان قابل تقدیر است/ بانک‎های خصوصی باید در مسیر مطالبات مردم گام بردارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رویکرد بانک سینا در اعطای وام اشتغال و تسهیلات به مردم در سراسر کشور به خصوص روستاها قابل تقدیر است.

ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره عملکرد بانک‎های خصوصی از جمله بانک سینا در طی سال‎های اخیر اظهار کرد: در مجموع اگر بخواهیم درباره عملکرد بانک‎های خصوصی صحبت کنیم باید صراحتا عرض کرد که در شرایط فعلی کشور بانک‎های خصوصی هرکدام رویکرد و اهداف متفاوتی دارند.

وی افزود: برخی از بانک‎های خصوصی در طی سال‎های اخیر تنها به دنبال درآمدزدایی هستند و کاری به حمایت از بخش‎های خصوصی، ارائه تسهیلات و تولید ندارند و بعضا حتی از بخشنامه ‎های بانک مرکزی پیروی نمی‎کنند و آن را قبول ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخلاف رویکرد برخی از بانک‏های خصوصی در جمع ‎آوری سپرده مردم در راستای کسب منفعت صراحت باید به این موضوع اشاره کرد که بانک‎هایی چون سینا علی‎رغم اینکه به بخش خصوصی تعلق خاطر دارند اما عملکرد آنها بعضا از برخی از بانک‏های دولتی نیز بهتر است.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: برخی از بانک‎های خصوصی خوشبختانه امروز در حوزه سرمایه‎ گذاری در بخش تولید و بخش‎های دیگر کارنامه قابل قبولی داشتند که امروز شاهد اعتماد مردم به این دست از بانک‎ها هستیم.

وی تاکید کرد: اگر امروز سهام بانکی چون سینا در بورس رشد قابل قبولی داشته و ارزش آن نیز بالا رفته این امر به پشتوانه رویکرد کاری این بانک در جلب اعتماد و نظر مردم است که نمی‎توان به راحتی از آن عبور کرد و این رویکرد باید در دستور بقیه بانک‎ها نیز قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد بانک سینا در اعطای وام اشتغال و تسهیلات به مردم به خصوص روستاییان گفت: این رویکرد بسیار قابل ستایش و تقدیر است و بدون شک در رونق تولید داخلی کشور تاثیر بسزایی می‎گذارد.

موسوی لارگانی اظهار کرد: امیدوارم هستیم تمامی بانک‎های خصوصی به گونه‎ای مشی و خطوط کاری خود را تبیین و طراحی کنند که در نتیجه سودی نصیب کشور شود و مردم بتوانند به مانند بانک سینا در سراسر کشور از تسهیلات آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.