رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای؛

تردد بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای

در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه جاری بیش از یک میلیون و هفتاد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در بازدید از پایانه مسافربری جنوب تهران که به منظور نظارت بر روند جابجایی مسافران نوروزی انجام شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به آمار به‌ دست آمده از دوربین های نظارتی تصویری، بیشترین سهم ناوگان متعلق به اتوبوس و سواری کرایه است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت محدود ناوگان، بیشترین سهم از ناوگان به مسیرهای پرتردد برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته شده است .

امانی تصریح کرد: بیشترین حجم تردد در 27 اسفندماه ثبت شده است که در این مدت محورهای فیروزکوه، چالوس، اراک -قم، قم -تهران، تهران _کرج و همچنین کرج _ قزوین، ثبتی افزون بر دو میلیون و 108 هزار تردد و رشد بالغ بر 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ترددهای جاده ای به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سه روز گذشته ۴۳۶ هزار وسیله نقلیه از تهران و البرز خارج شده است که بیشترین مقاصد سفر استانهای قم، مازندران، گیلان و اصفهان بوده است.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن بازدید از سالن مسافربری پایانه جنوب با مردم و مسافران در خصوص میزان رضایت آنها از امکانات و اقدامات انجام شده به صورت چهره به چهره گفتگو کرد و به سخنان آنان گوش داد و نسبت به رفع مشکلات مسافران دستورات لازم را صادر کرد.

وی ضمن تاکید در خصوص حرکت به موقع ناوگان از مبدأ افزود:در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و پرسنل داخل اتوبوس در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت اصول و قوانینی هستند که به شرکت‌ها در خصوص عدم تاخیر حرکت ناوگان بر اساس زمان مندرج در بلیت تاکید شده است. در صورت تخطی هر کدام از عوامل، در کمیسیون های مربوطه برخورد خواهد شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: به منظور مدیریت سفر مسافران نوروزی، بازدید از پایانه ها با جدیت و حساسیت بیشتری توسط پرسنل سازمان در حال انجام است.

ظرفیت 100 درصدی ناوگان بدون حضور افرادی که واکسن نزده اند

داریوش امانی در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای آذرماه، اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای ترغیب افراد برای استفاده از واکسن کرونا سیستمی‌ شده است و امکان سفر برای افرادی که دو دوز واکسن کرونا نزده اند، محدود می‌شود، در همین راستا مالک خودرو هایی که طبق دستور ستاد ملی کرونا موارد را رعایت نکنند، توسط وزارت بهداشت و همچنین دوربین های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه شناسایی و توسط پلیس جریمه می شوند.

این مقام مسؤل در پایان به مردم توصیه کرد: برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در تمام مسیرهای سراسر کشور با سامانه 141 تماس حاصل کنند.

این گزارش حاکی است در این بازدید حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل، محسن حاجی اسماعیلی مدیر کل دفتر ریاست، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر، فرهاد مهریاری سرپرست دفتر ایمنی و ترافیک، منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی و حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.