پیام مدیرعامل راه آهن بمناسبت آغاز سال نو و قرن جدید شمسی

مدیرعامل راه آهن بمناسبت آغاز سال نو و قرن جدید شمسی پیامی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ متن پیام صالحی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

همکاران گرامی‌ام در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
در آغاز قرن پانزدهم شمسی، شایسته است نگاهی به گذشته و افقی برای آینده داشته باشیم و تجارب قرن سپری شده را چراغ راه آینده قرار دهیم.
قرنی که گذشت، قرن مبارزه ملت ایران برای ایستادن در جایگاه شایسته نام و تاریخ و هویت دینی و ملی خود بود. ایران اسلامی، امروز با مجاهدت مستمر مردان و زنانش، به برکت خون عزیزانش و در ذیل عنایات خدای بزرگ و اهل بیت (علیهم السلام)، دستاوردهای غبطه برانگیزی داشته که امنیت در بحرانی‌ترین منطقه جهان، استقلال و عزت، پیشرفت پرشتاب علمی، نفوذ بالای منطقه‌ای، گسترش قابل توجه زیرساختها و … بخشی از آنهاست.

جالب توجه است که ورود راه آهن به ایران نیز تقریبا از ابتدای قرن گذشته آغاز شد و تحولات بزرگ کشور در این صد سال با راه آهن گره خورده است. راه آهن قبل و بعد از انقلاب اسلامی، نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته است. امروز نیز چنین است.

همانطور که در ایام دفاع مقدس، راه آهن با حمل حدود ۴ میلیون تن بار و ۸ میلیون رزمنده، نقش بی بدیلی را در خط مقدم و نیز پشتیبانی جنگ بر عهده داشت؛ امروز نیز در کشاکش جنگ اقتصادی، راه آهن همچنان نقش بی بدیلی برای پیروزی در این جنگ اقتصادی دارد. راه آهن بعنوان ستون شبکه حمل و نقل کشور میتواند با تکمیل و توسعه کریدورهای بین المللی، جایگاه ویژه و راهبردی جغرافیایی ایران را به یک برگ برنده دائمی اقتصادی تبدیل کرده و سیادت منطقه ای و بین المللی ایران اسلامی را دوچندان کند. همچنین توسعه شبکه ریلی می تواند نقش بسیار مهمی در امنیت و رفاه مردم، رونق تولید و توسعه عادلانه سرزمین ایران ایفا نماید.

اکنون در تقارن میلاد بهار دلها حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و حلول سال جدید، ضمن تبریک این ایام مبارک به همکاران گرامی و خانواده های معزز آنان، برای شما آرزوی سالی قرین با سلامتی و سعادت دنیا و آخرت دارم. ان شاءالله به لطف الهی و با تلاش همکاران عزیزم در همه جای این سرزمین، راه آهن جمهوری اسلامی در سال و قرن جدید شاهد یک تحول اساسی و جهش تاریخی برای نیل به جایگاه شایسته خود در حمل و نقل کشور و منطقه باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.