در مراسم معارفه سرپرست جدید دفتر صنایع خودرو وزارت صمت مطرح شد؛

شتاب‌گیری حرکت در صنایع ریلی، دریایی و هوایی تا پایان سال ۱۴۰۱

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در جلسه معارفه سرپرست دفتر صنایع خودرو این وزارتخانه گفت: با توجه به دستورات ویژه مقام‌معظم‌رهبری در دیدار اخیرشان با صنعت‌گران و فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری به خودروسازان؛ وزارت صمت رویکرد تحولی این صنعت را در اولویت‌کاری خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  به نقل از شاتا، منوچهر منطقی تصریح کرد: در رویکردهای نوین به حوزه حمل‌ونقل ( mobility) در سطح دنیا به این صنعت به عنوان یک پیکره واحد نگاه می‌شود و پیشرفت‌های حاصله، ناشی از انقلاب صنعتی چهارم، فضایی متفاوت را برای آن رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: از این پس تلاش خواهد شد تا همه آنچه که به‌وسیله شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته در فضای صنایع بزرگ کشور به خصوص در صنایع خودروسازی تجلی یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش خواهیم کرد بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا انتهای سال ١٤٠١ شاهد شتابگیری حرکت‌ها در صنایع ریلی، دریایی و هوایی کشور باشیم.

منطقی با اشاره به تجربیات موفق عبدالله توکلی لاریجانی سرپرست جدید دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در صنعت خودرو و دانش و تجربه وی در این حوزه، ابراز امیدواری کرد تا اقدامات تحولی در حوزه سیاست‌گذاری صنعت خودرو شتابی مضاعف بگیرد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات معمارباشی، مسئول پیشین دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت : به‌طور حتم از تجربیات وی در حوزه‌های مختلف بهره خواهیم گرفت.

گفتنی است؛ عبدالله توکلی لاریجانی، سرپرست جدید دفتر صنایع خودرو، دانش آموخته مهندسی خودرو در مقطع دکتری از دانشگاه علم‌ و صنعت و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه صنعتی شریف است.

افزایش کیفیت تولیدات و جلب رضایت مشتریان خودرو در اولویت است

عبدالله توکلی لاریجانی، سرپرست جدید صنایع خودرو وزارت صمت نیز در جلسه معارفه خود گفت: مهم‌ترین هدف برنامه تحولی وزارت صمت در صنعت خودرو دستیابی به بازارهای صادراتی، ارتقای کیفیت و جلب رضایت مشتریان از محصولات تولیدی است.

وی تصریح کرد: طراحی و توسعه محصولات با برند داخلی بر پایه پلتفرم‌های مدرن می‌تواند کلید دستیابی به همه زنجیره ارزش نهفته در صنعت خودرو باشد، برای مثال خودروسازان ما برای تصاحب بازارهای صادراتی لازم است روی این حلقه بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: اگر به تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری در خصوص الزامات دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ مانند صنعت خودرو توجه کنیم، درمی‌یابیم که کلید دانش بنیان شدن این صنعت، پرداختن جدی به حوزه توسعه محصول است.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اضافه کرد: با توجه دقیق‌تر به هشت فرمان خودرویی رئیس‌جمهوری، چهار بند آن ارتباط مستقیم با حوزه توسعه محصولات دارد؛ بر همین مبنا نبض برنامه‌های تحولی در این زمینه بر محوریت دانش بنیان کردن صنعت خودرو خواهد برد.

توکلی تصریح کرد: در این راستا از همه شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان کشور برای ایجاد تحول و پوست‌اندازی این صنعت بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.