به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران؛

نمایشگاه عکس‌های نوروزی جشن تصویرسال در سنندج برگزارمی‌شود

روز گذشته در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر اعلام شد که نمایشگاهیاز عکس‌های بخش نوروز دوره گذشته جشن تصویرسال درسنندج برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکوایران، حجت اللهایوبی عصر جمعه ۲۰ اسفند ماه، در مراسم پایانی نوزدهمینجشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر عنوان کرد: از روزدوشنبه کاروان باشکوهی از اهالی نوروز داریم؛ از شمال و جنوب، شرق و غرب… و سفرای کشورهای عضو نوروز و پیک‌های نوروزیاز سراسر کشور می‌آیند و اراضی عباس‌آباد می‌تواند وعدهدیدار ما باشد که از آنجا سفر این کاروان به سمت همدان،کرمانشاه آغاز می‌شود و در سنندج این سفر پایان می‌پذیرد.

همچنین دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو– ایران بیان کرد: درسنندج برنامه باشکوهی داریم و نمایشگاهی از عکس‌های جهاننوروز دوره گذشته جشن تصویرسال در آنجا برگزار می‌شود.

سپس سیف‌الله صمدیان گفت: سال گذشته به دلیل شرایط ناشیاز کرونا، امکان برگزاری مراسم اهدای جوایز را نداشتیم. اماامسال برنامه‌ای که دکتر ایوبی به آن اشاره کرد دربرگیرنده ۱۵۰تصویر شامل ۱۲۰ عکس، ۱۵ کاریکاتور و ۱۵ پوستر از بزرگان تاجوانان هنرمند و شایسته است.

وی افزود: ما عکس‌هایی از عکاسان ایرانی از تاجیکستان،آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین وجمع‌آوریکردیم که اولین ایستگاه نمایش آن سنندج است. در بخشافغانستان در ۴۲ سال گذشته، ما تصاویری از ورود روس‌ها وخروجی آمریکایی‌ها با کیفیت بالا و بسیار حرفه‌ای داریم کهاحتمالا قرار است در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شود.

همچنین ادامه دیپلم افتخار و جایزه نقدی منتخبان بخش عکسنوروز به محمدرضا بهارناز، مهدی بمانی، ساعد نیک‌ذات، امیرعلیجوادیان، هادی دهقانپور، اسحاق آقایی، بابک مهرافشار، مریمزمانپور، زنده‌یاد کامبیز درمبخش و ابراهیم حقیقی اهدا شد.

همچنین کمیسیون ملی یونسکو لوح تقدیر ویژه‌ای به محمدرضابهارناز به خاطر عکاسی نوروز در ۶ کشور اهدا می‌کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.