قیمت بلیط چارتر استانبول برای هفته آخر اسفند

استانبول از زیباترین شهرهای ترکیه است. اگر می‌خواهید در آخرین روزهای سال استانبول‌گردی کنید، می‌توانید با خرید بلیط چارتر استانبول به آنجا بروید.

با نزدیک‌شدن به بهار استانبول از بهترین مقصدها برای گردش و تفریح است. در این روزهای آخر اسفند، هوا رنگ‌وبوی بهاری دارد. خیلی از مسافرها برای رفتن به استانبول در این وقت از سال مشتاق هستند. زیرا دیگر از باران‌های زمستانی خبری نیست. آفتاب دل‌چسبی هم بعضی از روزها را گرم می‌کند و قدم‌زدن کنار ساحل لذت دیگری دارد. شاید با خودتان فکر کنید که دیگر برای سفر در روزهای آخر سال دیر است؛ اما این‌طور نیست. می‌توانید با رفتن به استانبول، اسفند متفاوتی را تجربه کنید و خاطره‌ای به‌یادماندنی بسازید. فراموش نکنید که تعداد زیادی از ایرانی‌ها در عید قصد سفر به استانبول را دارند و این مقصد شلوغ‌تر می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد آخرین برنامه سفر را در سال 1400 بچینید، به سایت ره بال آسمان سری بزنید. در این سایت به تفاوت قیمت بلیط چارتر استانبول با بلیط سیستمی شرکت های خارجی توجه کنید. با انتخاب بلیط‌های چارتر هزینه سفر هم تا حدی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

بهترین زمان سفر به استانبول  

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ترکیه بهار است. در بهار زیبایی این شهر چند برابر می‌شود. تابستان‌ها معمولاً شلوغ‌ترین روزهای استانبول است. پاییز هم با هوای مطبوع و معتدلش از مسافرها میزبانی می‌کند؛ اما از اواخر پاییز تا اواسط زمستان هوای ترکیه سرد و و بارانی است. به همین خاطر تعداد مسافرها کمتر از دیگر فصل‌ها می‌شود. در آخرین هفته‌های اسفند کم‌کم تعداد مسافرهای استانبول افزایش می‌یابد.

عوامل تأثیرگزار در قیمت بلیط هواپیما چارتر استانبول

قیمت بلیط هواپیما همیشه متغیر است. چند فاکتور مهم روی قیمت بلیط هواپیما استانبول تأثیر می‌گذارد. زمان از مهم‌ترین عوامل است. با توجه به زمان پرواز و تعداد متقاضی‌ها برای استانبول میزان قیمت‌ها زیاد و کم می‌شود. عامل مهم دیگر نوع ایرلاینی است که بلیط را از آن می‌خرید. بلیط‌ها در سه دسته چارتر و سیستمی و لحظه آخری هستند که هرکدام قیمت متفاوتی دارند. نوع کلاس نرخی هم در تغییر قیمت‌ها اثر دارد. یادتان نرود بین کلاس‌های نرخ (فرست کلاس، بیزینسی، اکونومی) قیمت اکونومیمقرون‌به‌صرفه‌تر است.

پرواز

بلیط چارتر استانبول چه نوع بلیطی است؟

برای اینکه بلیط‌های چارتر را بشناسید، بهتر است اول معنی کلمه چارتر را بدانید. چارتر در لغت به‌ معنی دربست‌ کرایه‌کردن است. چارترکننده‌هاهمان آژانس‌های مسافرتی هستند که معمولاً تعداد مشخصی از صندلی‌های هواپیما را برای یک بازه زمانی معین اجاره می‌کند. چارتردهنده‌هاشرکت‌های هواپیمایی یا ایرلاین‌ها هستند که صندلی‌های پرواز را اجاره می‌دهند. آن‌ها باید همه بلیط‌های چارتر را در این بازه زمانی بفروشند. پروازهای چارتر در سه دسته پرواز چارتر شناور، پرواز چارتر بک تو بک، پرواز چارتر بلاک هستند.

ویژگی بلیط چارتر استانبول

 بلیط چارتر استانبول چه ویژگی هایی دارد

خیلی‌ها تصور می‌کنند که بلیط‌های چارتر ارزان‌ترین بلیط هواپیما است. این فرضیه همیشه درست نیست و ممکن است گاهی بلیط چارتری با قیمت گران را ببینید. قیمت بلیط‌های چارتر در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند و به تعداد متقاضی‌های سفر بستگی دارد. ممکن است در ساعت‌های نزدیک به پرواز بلیط‌های بسیار ارزان‌تری را پیدا کنید. در این زمان‌ها  اگر بلیط‌های چارتر اضافه بیاید، چارترکننده‌ها برای جلوگیری از ضرر مالی تخفیف خوبی روی آن‌ها می‌‌گذارند. به همین خاطر بلیط چارتر در ذهن بیشتر مسافرها به بلیط ارزان‌قیمت معروف است. بلیط‌های تخفیف‌خورده را به بلیط لحظه آخری چارتر می‌شناسند.

تفاوت بلیط چارتر با بلیط سیستمی

تفاوت های بلیط چارتر استانبول با بلیط سیستمی

بلیط‌های سیستمی نوع دیگری از بلیط‌ها هستند که ویژگی‌های متفاوتی با بلیط چارتر دارند. با دانستن این تفاوت‌ها می‌توانید بلیطی را انتخاب کنید که برایتان مناسب‌تر است.

فروشنده بلیط چارتر

گفتیم که چارترکننده‌ها، فروشنده بلیط چارتر هستند؛ اما بلیط سیستمی را باید از شرکت‌های هواپیمایی یا نمایندگی‌ها معتبر بخرید.

زمان بلیط چارتر

اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر دارید، بلیط‌های سیستمی را انتخاب کنید. این بلیط‌ها را از چند ماه قبل روی سایت‌های فروش می‌گذارند. به همین خاطر می‌توانید از قبل بلیط سفرتان را با قیمت مناسبی بخرید؛ اما بلیط‌های چارتر این ویژگی را ندارند.

امکان کنسلی بلیط و استرداد وجه

شرایط کنسلی بلیط چارتر استانبول

از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین بلیط چارتر و بلیط سیستمی امکان کنسلی بلیط است. همه بلیط‌های سیستمی امکان لغو بلیط را دارند. بعد از لغو با توجه به قوانین هر بلیط مقداری از هزینه را به شما برمی‌گردانند؛ البته در سال‌های اخیر امکان کنسلی بلیط را به شرایط بعضی از بلیط‌های چارتر اضافه کرده‌اند. اگر این ویژگی برایتان مهم است، جزئیات بلیط چارتر را با دقت بیشتری بخوانید.

امکان تغییر ساعت پرواز

بلیط‌های سیستمی امکان تغییر ساعت پرواز را دارند. اگر نتوانید به پرواز برسید یا برنامه سفرتان تغییر کند، ساعت پرواز بلیط سیستمی را به پرواز دیگری تغییر دهید؛ ولی نمی‌شود ساعت بلیط‌های چارتر را تغییر داد.

قیمت بلیط برای گروه سنی مختلف

از دیگر ویژگی‌های خوب در بلیط سیستمی، تفاوت قیمت بلیط‌ها برای گروه سنتی مختلف است. اگر همراه با خانواده و فرزندهایتان به مسافرت می‌روید؛ خرید بلیط سیستمی به‌صرفه‌تر می‌شود. برای نوزادها در پروازهای داخلی و خارجی باید 10 تا 30درصد از هزینه کامل بلیط سیستمی را بپردازید. قیمت بلیط‌های کودکان 50 تا 75درصد از هزینه کل بلیط سیستمی است؛ ولی بلیط‌های چارتر برای گروه سنی مختلف قیمت‌های یکسانی دارند.

بلیط چارتر تهران استانبول

بلیط چارتر تهران استانبول

اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید با پرواز مستقیم به استانبول بروید. مدت‌زمان پرواز تهران به استانبول حدود سه تا سه‌ونیم ساعت است. فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، پروازهای استانبول را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید برای خرید بلیط چارتر تهران استانبول به سایت ره بال آسمان نگاهی بیندازید. اگر تعداد متقاضی‌ها به استانبول کم باشد، بلیط‌های چارتر در ساعت‌های نزدیک به پرواز تخفیف خوبی دارند؛ البته در هفته آخر اسفند معمولاً مسافرهای زیادی برای رفتن به ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌اند. در هفته آخر اسفند قیمت بلیط‌ها هر روز متغییر است. مثلاً در روز 23 اسفند کمترین قیمت بلیط به استانبول 3,900,000 تومان است؛ ولی در روز 25 اسفند کمترین قیمت بلیط به 5,00,000 تومان می‌رسد. اگر در 28 اسفند بخواهید به استانبول بروید، باید 7,000,000 تومان برای کمترین قیمت بلیط بپردازید.

بلیط چارتر مشهد استانبول

مشهد یکی از شهرهایی است که پرواز مستقیمی به استانبول دارد. این پرواز بعد از سه‌ساعت و 50 دقیقه به استانبول می‌رسد. اگر قصد دارید برای هفته آخر اسفند در استانبول باشید، از حالا لیست پروازهای مشهد استانبول را در چند روز بررسی کنید. بلیط چارتر مشهد استانبول قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر بلیط‌ها دارد؛ اما این بازه زمانی یکی از بازه‌هایی است که متقاضی‌های سفر به استانبول زیاد است؛ پس تفاوت چشمگیری در قیمت‌ها می‌بینید. اگر 23 اسفند را برای رفتن انتخاب کنید، کمترین قیمت بلیط 5,390,000 تومان است. کمترین قیمت این بلیط در 25 اسفند به 7,390,000 تومان و در 27 اسفند به 8,390,000 تومان می‌رسد.

روش های خرید بلیط چارتر استانبول برای هفته آخر اسفند

این روزها می‌‌توانید به‌شکل حضوری یا آنلاین بلیط‌های چارتر را بخرید. برای خرید حضوری باید به یکی از دفاتر آژانس مسافرتی ره بال آسمان بروید. تیم ره بال آسمان قیمت بلیط‌ها و جزئیات هرکدام را برای روزهای آخر اسفند به شما می‌گویند.

مزایای خرید بلیط چارتر استانبول به روش اینترنتی

 خرید اینترنتی بلیط چارتر استانبول چه مزایای دارد

این روزها خیلی‌ها برای خرید بلیط هواپیما روش آنلاین را انتخاب می‌کنند. این روش بسیار سریع و راحت است. لازم نیست برای ثبت بلیط تا آژانس‌های هواپیمایی بروید. به همین خاطر هم در وقت و هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید تمام بلیط‌های موجود را ببینید. جزئیات را بخوانید و بعد بلیطی را ثبت کنید که از همه نظر برایتان بهتر است.

رزرو بلیط چارتر استانبول برای هفته آخر اسفند از سایت ره بال آسمان

برای رزرو بلیط، سراغ وب سایت ره بال آسمان بروید. در کادر بالای صفحه مبدأ، مقصد و زمان سفر را وارد کنید و سپس گزینه جست‌وجو را بزنید. در کمتر از چند ثانیه لیستی از بلیط‌ها را می‌بینید. در سمت راست صفحه دسته‌بندی‌های مختلفی هست. با انتخاب آن‌ها بلیط‌های همان دسته‌بندی را به شما نشان می‌دهد. بعد از انتخاب بلیط، مراحل خرید را تا ثبت بلیط ادامه بدهید. اگر در زمان ثبت، سوالی داشتید، تیم پشتیبانی آنلاین در ره بال آسمان به شما کمک می‌کند.

سوغات استانبول

سوغات لذیذ استانبول

خرید سوغاتی بخش جذاب سفر است. اگر قصد خرید سوغاتی در استانبول را دارید، باید به سراغ صنایع‌دستی و خوراکی‌ها بروید.

خوراکی‌های استانبول
چای سیاه ترکی از اصیل‌ترین سوغاتی در این شهر است. می‌توانید در کافه‌گردی‌هایتان طعم لذیذ این چای را امتحان کنید. دم‌نوش‌های گیاهی استانبول هم بسیار معروف است. از دیگر خوراکی‌های خوش‌مزه در ترکیه راحت‌الحلقوم است. این شیرینی لذیذ با ترکیبی از عطرهای لیمو، گلاب، دارچین، پرتقال و… روزهای سفر را برایتان یادآوری می‌کند. هر چقدر از شیرینی‌های باقلوای ترکیه هم که بگویم، کم گفته‌ام. این شیرینی با یک لیوان چای سیاه ترکی روزتان را می‌سازد. اگر از بازار ادویه‌فروش‌ها بگذرید، عطری بی‌نظیر را حس می‌کنید. کمی از این ادویه‌ها برای چاشنی‌دادن به غذاهایتان بخرید. قهوه ترک را فراموش نکنید؛ البته معمولاً قهوه ماندگاری زیادی ندارد و خرید در حجم کم به‌صرفه‌تر است.
صنایع‌دستی استانبول
صنایع‌دستی هر شهر نشان‌دهنده هنر بومی‌های آنجاست. یکی از زیباترین سوغات استانبول، سرامیک‌های ایزنیک است. می‌توانید انواع ظروف مثل بشقاب، گلدان و کاسه سرامیکی بخرید و برای دوست‌هایتان هدیه ببرید. لامپ‌های ترکی با نقش‌ونگاری که دارد، توجه همه را به خودش جلب می‌کند. حوله ترکی، صابون سیاه ترکی و فرش‌وگلیم از دیگر صنایع‌دستی معروف در استانبول است.

حمل و نقل عمومی در استانبول

استانبول یکی از شهرهایی است که سیستم خوبی برای حمل‌ونقل عمومیدارد. در این شهر می‌توانید از مترو، تاکسی، اتوبوس، تراموا، کشتی، دلموش و قطارهای کابلی برای رفت‌وآمد استفاده کنید. اگر می‌خواهید هزینه رفت‌وآمدهایتان کم باشد، در همان ابتدای سفراستانبول کارت را بخرید. سوارشدن در ترامواها تجربه‌ای جدید و جذاب است. اگر تعداد هم‌سفرهایتان زیاد است، استفاده از دلموش یا همان ون‌های استانبول مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

مراکز خرید استانبول

یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول، مراکز خرید معروفش است. بیشتر مسافرها برای خرید و گشت‌وگذار در این مجموعه‌ها مشتاق هستند. اگر شما هم اهل پاساژگردی هستید، خوب است تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید استابول را بشناسید.

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید آکمرکز از بهترین مراکز خرید استانبول است. در این مرکز خرید معروف‌ترین برندهای دنیا شعبه دارند. مسافرها و گردشگرهای بسیاری به این مرکز خرید می‌روند؛ پس باید انتظار مغازه‌های شلوغ را داشته باشید. در این مرکز انواع لباس زنانه، مردانه و بچگانه، محصولات آرایشی، اسباب‌بازی، وسایل الکترونیک و وسایل ورزش را می‌فروشند. می‌توانید این مرکز را در منطقه بشیکتاش و خیابان نیسپتیه پیدا کنید.

مال آف استانبول

مال آف استانبول از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید استانبول است. اگر قصد خرید پوشاک زنانه را دارید، در طبقه اول بهترین برندهای دنیا شعبه دارند. برای خرید پوشاک مردانه به طبقه دوم مال بروید. در طبقه سوم هم چند رستوران و کافی‌شاپ فعالیت می‌کنند. بعد از گشت‌وگذار در رستوران مرکز خرید، دلی از عزا دربیاورید. این مرکز خرید در باشک شهیر است. بعد از رسیدن به این منطقه، به ایکیتلی بروید و در محله ضیا گوکالپ خیابان سلیمان دمیرل را پیدا کنید.

مرکز خرید وادی استانبول

در این مجموعه برندهای زارا، جین ماوی، پنتی، براشکا و… فعالیت می‌کنند. همچنین می‌توانید از فودکورت‌های این مرکز استفاده کنید. برای رفتن به مجموعه وادی باید به محله ماسلاک بروید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.