شایعه در بازار ارز/ قیمت دلار سقوط می کند؟

برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند افزایش دیروز قیمت دلار، یک استراحت برای بازار است و بعد از اینکه نفس بازار چاق شود، قیمت دلار مجددا وارد فاز نزولی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه نداد برخی می گویند استراحت است اما برخی دیگر تاکید دارند دولت ترمز کاهش قیمت را کشید.

صرافی بانک ملی قیمت دلار را بالا برد

بازوی ارزی بانک ملی، در روز دوشنبه قیمت دلار را ۴۱۸ تومان بالا برد. در بازار ارز، صرافی بانک ملی، عامل بانک مرکزی شناخته می‌شود و به همین دلیل وقتی قیمت دلار از طرف صرافی این بانک بالا رفت، از منظر معامله‌گران به عنوان کف دولت در بازار ارز تلقی شد. از این منظر ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان کف بازار شناخته شد معامله گران اعتقاد داشتند بازارساز می‌خواهد در این دامنه قیمت، دلار را رنج کند. پس از افزایش قیمت دلار در صرافی ملی، قیمت دلار در بازار آزاد نیز وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد.

نقش بازار هرات در افزایش قیمت دلار

البته معامله‌گران تاکید داشتند علاوه بر سیگنال صرافی ملی، تغییر وضعیت جوی در بازار هرات نیز نقش موثری در افزایش قیمت داشت. به عقیده این گروه در روز گذشته هرات بیش از اندازه جوگیر شده بود و روز جاری این فضا تعدیل شد به طوریکه معامله‌گران در پی خرید دلار یا به اصطلاح خودشان دنبال مال بودند.

یورو کانال از دست رفته را پس گرفت

یورو نیز یکی از کانال‌هایی را که در دو روز گذشته از دست داده بود  در معاملات روز دوشنبه پس گرفت تا از ماراتن برگشت قیمتی جا نماند. قیمت درهم امارات هم مجددا وارد کانال ۷ هزار شد تا بعد از چهار روز حباب دلار مثبت شود. در بازارهای هم نیز افزایش قیمت سکه به میزان دلار نبود.

دلار استراحت کرد یا ...

طلای آبشده نیز به طور کل از روند افزایش قیمت جا ماند که از نظر معامله‌گران می‌تواند اتفاق معناداری باشد.

برخی از معامله‌گران با استناد به همین وضعیت در آبشده اعتقاد دارند افزایش دیروز قیمت دلار، یک استراحت برای بازار است و بعد از اینکه نفس بازار چاق شود، قیمت دلار مجددا وارد فاز نزولی می‌شود. در مقابل گروه دیگری از معامله‌گران تاکید دارند، باتوجه به فضای شکل گرفته پیرامون مذاکرات هسته‌ای، امکان دارد حصول توافق در روزهای پیش‌رو ممکن نباشد، برای همین دلار هرات اگر بالای ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان برود امکان جهش به کانال بالاتر وجود دارد.

4 کانال قیمتی در بازار ارز

بحث‌های مجلس هم پیرامون منابع سال آینده در بودجه، توان صادراتی نفت و ارز ترجیحی علامتی به جناح افزایشی بازار ارز تلقی شد که فضای کاهش قیمت دلار، به اندازه‌ای که قبلا تصور می‌شود وسیع نیست و دلار در دامنه‌های تجربه شده هفته‌های اخیر، رنج خواهد بود.

نکته جالب دیروز حضور دلار در ۴ کانال بود: ۱- دلار بودجه در کانال ۲۳ هزار تومات تعیین شده است ۲- دلار صرافی ملی و نیما در کانال ۲۴ هزار ۳- دلار هرات و سلیمانیه در کانال ۲۵ و 4- دلار تهران در کانال ۲۶ هزار تومان قرار داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.