در گفت و گو با رخداد اقتصادی مطرح شد؛

عضو اتاق بازرگانی تهران: تازمانی که فساد در مملکت ما غوغا می‎ کند امکان جذب سرمایه‎ گذاری خارجی وجود ندارد

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تا زمانی که فساد در مملکت ما غوغا می‎کند، مقررات و بخشنامه‎ های روزانه داریم و برنامه اقتصادی مدونی نداریم هیچ سرمایه‎ گذاری جهت انتقال سرمایه خود به ایران وارد عمل نمی‌‏شود.

فریال مستوفی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره میزان سرمایه ‎گذاری بخش خصوصی و خارجی در کشورمان در سال جاری اظهار کرد: سرمایه‎ گذار جایی را برای انتقال سرمایه خود انتخاب می‎کند که به آنجا اطمینان داشته باشد و مشکلی هم در مسیر سرمایه‎ گذاری وی وجود نداشته باشد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم اعتمادی که در بازارهای اقتصادی ما وجود دارد ما نتوانستیم در راستای جلب نظر سرمایه ‎گذاران چه در بخش خصوصی و چه در خارج از ایران رویکرد مثمرثمری را نشان دهیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: باتوجه به وجود پتانسیل‎‎ هایی که در مملکت ما وجود دارد متاسفانه ما نتوانستیم در حوزه سرمایه ‎گذاری خارجی نمره قابل قبولی را کسب کنیم.

مستوفی خاطرنشان کرد: ما زمانی که میزان آمار  و ارقام سرمایه‎ گذاری در کشورهای مختلف جهان را مشاهده می‎کنیم به واقع متوجه میزان عقب ماندن خود از این رقابت جهانی می ‎شویم.

وی تاکید کرد: در کشورهایی مثل آمریکا رقم سرمایه ‎گذاری خارجی بیش از 400 میلیارد دلار است و این رقم در کشورهایی چون چین، سنگاپور و هنگ‌کنگ بین 140 تا 150 میلیارد دلار است.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: ما زمانی که آمار سرمایه ‎گذاری در کشور خودمان مورد بررسی قرار می ‏‌دهیم متوجه می ‏‌شویم که ظرف 40 سال گذشته ما تنها توانستیم بین 40 تا 42 میلیارد سرمایه خارجی جذب کنیم از این رو به واقع به این موضوع پی می‎ بریم که وضعیت سرمایه‎گذاری خارجی در کشور ما به چه شکلی است.

مستوفی اظهار کرد: در مقطع فعلی که ما حتی پول می ‎دهیم تا جنسی را خریداری کنیم ولی این امر محقق نمی‎ شود چطور انتظار داریم تا در حوزه سرمایه ‎گذاری خارجی موفق عمل کنیم از این رو در برهه و مقطع فعلی تحقق این رویکرد در حد خواب و خیال است.

وی تصریح کرد: کشور ما پتانسیل بسیاری بالایی دارد از این رو زمانی که بتوانیم اصلاحات اساسی را انجام دهیم و وضعیت فعلی را بهبود ببخشیم بدون شک می ‎توانیم در منطقه حرف ‎های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: تا زمانی که فساد در مملکت ما غوغا می ‎کند، مقررات و بخشنامه‎ های روزانه داریم و برنامه اقتصادی مدونی نداریم هیچ سرمایه ‎گذاری جهت انتقال سرمایه خود به ایران وارد عمل نمی‌ ‏شود چرا که سرمایه‎گذار به مانند یک پرنده است و با کوچکترین صدایی فرار می ‏‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.