وحیدی:

حضور مسئولین در میان مردم باعث تقویت همبستگی در کشور می شود

وزیر کشور تصریح کرد: مسائل را از نزدیک دیدن و شنیدن حرف مردم بی واسطه کار بسیار مهم و ضروری است و در این خصوص ریاست محترم جمهوری علاقه خاصی به شنیدن صدای مردم و گروههای اجتماعی دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در گفت و گوی خبری با برنامه نگاه یک با عرض تبریک ایام الله دهه فجر و تجدید میثاق مردم عزیز کشورمان با آرمان های انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: دشمنان طی چهار دهه اخیر تلاش کردند که مردم عزیز کشور را از ادامه مسیر متعالی انقلاب اسلامی دلسرد  کنند.

وی اضافه کرد: اتخاذ رویکرد تحریمی، فشار اقتصادی و جنگ رسانه ای گویای مجموعه تلاش های دشمنان در ناامید سازی مردم از انقلاب است.

وحیدی با بیان اینکه تصور دشمن و حامیان شان بر این بود که به هر روی این میزان تلاش و فعالیت نتیجه خواهد داد؛ گفت: حضور پرشور و انقلابی مردم عزیز در بزنگاههای حساس سیاسی به خصوص یوم الله۲۲ بهمن تمامی نقشه ها و برنامه ریزی های دشمن را برهم زد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی همراهی و ایستادگی مردم عزیز کشور با ارمان های انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: ایمان قوی مردم به اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و باور عمیق به اندیشه های بلند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باعث شده که مردم مسیر انقلاب را با تمام سنگ اندازی های دشمن حفظ و پایدار نگه دارند.

وی گفت: این مسائل فراتر از امور مادی است و همواره بینش انقلابی و پیوستگی و همراهی مردم ایران نقش برجسته ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

دکتر وحیدی تاکید کرد: نباید از نظر دور داشت که دشمن با راهبرد فشار حداکثری دنبال تضعیف پایه های مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر کشور اظهار داشت: رویکرد فشار حداکثری راهبردی بسیار جدی از سوی دشمن بود که براساس این استراتژی بدون جنگ و رویارویی مستقیم دنبال تحقق و عملیاتی کردن نقشه های اصلی شان بودند که با تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور انقلابی مردم در صحنه، این راهبرد در عمل با شکست مواجه شد.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه درباره شیوع ویروس سویه جدید امیکرون در کشور گفت: یکی از کارهای خیلی مهم در دولت سیزدهم مدیریت موفق بیماری کرونا بود.

وی گفت: تلاش هدفمند و منسجمی در دولت آغاز شد و نتیجه این تلاش ها واکسیناسیون مناسب در کشور است که از بسیاری از کشورهای دنیا آمار واکیسناسیون بالاتری داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تصریح کرد: مسئولان بهداشتی همواره روی این موضوع تاکید دارند که واکسیناسیون علیرغم اثر بالا کافی نیست و رعایت پروتکل های بهداشتی امری ضروری برای مهار بیماری منحوس کروناست و برای همین نباید با عادی انگاری زمینه جولان بیشتر ویروس کرونا را در کشور موجب شویم.

وی گفت: عادی انگاری از یکسو و قدرت سرایت پذیری سویه جدید باعث وارد شدن در پیک ششم شد.

وزیر کشور گفت: واکسن به اندازه کافی در کشور وجود دارد و از مردم عزیز کشور درخواست داریم نسبت به تزریق واکسن برای ایمنی بیشتر بدن در مواجهه با سویه جدید نسبت به تزریق دوز دوم و سوم اقدام کنند.

وحیدی درخصوص اعمال محدودیت ها هم گفت: ستاد کرونا محدودیت در حوزه حمل و نقل و برگزاری مراسم در مکان های مسقف به ناچار برای حفظ سلامتی مردم اعمال کرده است.

وی اضافه کرد: طبیعی است که اگر جریان رشد یابنده بیماری در کشور ادامه یابد حتما محدودیت های جدید اعمال می شود .

وحیدی تصریح کرد: با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از مردم عزیز انتظار داریم تا بیماری هر چه سریعتر در کشور فروکش یابد.

وی همچنین گفت: تصمیمات و اعمال محدودیت های کرونایی مبتنی بر اجماع علمی و نظرات نخبگانی است.

موضوع افزایش قیمت ها از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی بود و در این خصوص ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون اول ریاست جمهوری است و دائم قیمت ها کنترل می شود.

وی با تاکید بر اینکه کالاها باید با قیمت مناسب به مردم عرضه شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که قیمت ها بدون ضابطه رشد نکند و اصناف و نهادهای نظارتی مسئول رسیدگی به قیمت هاست.

وحیدی گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت ها قابل قبول نیست و همکاران در وزارت جهاد و صمت تلاش جدی برای کنترل قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم ترتیب داده اند.

وزیر کشور درخصوص آزاد سازی سواحل هم گفت: با دستور ریاست محترم جمهوری، گشایش های خیلی خوب در حوزه آزادسازی سواحل شمالی کشور آغاز شده و در این خصوص شاهد استقبال دستگاههای اجرایی در اجرای تصمیم مهم و قانونی رئیس  جمهور هستیم.

وی گفت: اصل ماجرا این است که ظرفیت های طبیعی برای همه مردم است و نباید استفاده از دریا، کوه و رودخانه محدود به استفاده افراد خاصی باشد.

وی همچنین گفت: کار آزاد سازی به نحو موثری در حال انجام است و مناسب سازی سواحل برای استفاده عموم مردم بر عهده شهرداری های هر منطقه است.

وحیدی در رابطه با سفرهای استانی دولت هم گفت: مسئولین باید در بین مردم باشند و ارتباط مستقیم مردم با مسئولین ارزشمند است.

وی همچنین گفت: فلسفه دیگر سفرهای استانی دیدار با مسئولین محلی اعم از دهیار، بخشدار و فرماندار است و این امر از حیث تنظیم روابط میان بخش های تصمیم گیر کلان کشور با حوزه های کوچک و محلی اهمیت دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: در سفرهای استانی نیازهای ضروری مردم با کار کارشناسی بررسی و تصمیم گیری لازم صورت می گیرد.

وی گفت: سیاست دولت تکمیل پروژه های قبلی است و البته متناسب با ضرورت ها پروژه های جدید تعریف می شود.

دکتر وحیدی با اشاره به دستاوردهای خوب سفرهایی که تاکنون صورت گرفته؛ تصریح کرد: از جمله این دستاوردها افتتاح فاضلاب شهری در استان خوزستان بود که این کار با سفر رئیس جمهوری اتفاق افتاد و خوشبختانه در بارندگی های اخیر هیچ مشکلی در استان خوزستان با فعالیت سیستم فاضلاب شهری پیش نیامد.

وزیر کشور درخصوص فرآیند بازسازی مناطق سیل زده هم گفت: کار بازسازی مناطقی نظیر اندیکا، چابهار، و همچنین جنوب کرمان و شهر لامرد در استان فارس به نحو موثری در حال انجام است.

وی در این خصوص گفت: لازم است از همه حوزه های فعال در امر امداد رسانی به سیل زدگان به خصوص از نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، ناجا و گروههای جهادی تقدیر و تشکر لازم را بابت همه حمایت های ارائه شده داشته باشم.

وحیدی در پایان به حل شدن مشکل تمدید اقامت شاعر افغانستانی مقیم در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت به دنبال ارائه خدمات متاسب و با کرامت به همه مهاجرین افغانستانی است.

انتهاب پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.