محمد فطانت در آیین بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیکی وزارت اقتصاد:

سفته الکترونیکی تحولی بزرگ برای زنجیره تأمین منابع تولید کشور است

از چهار سامانه کاربردی شامل سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه، سامانه سفته و برات الکترونیکی، سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸ و سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده و جمعی دیگر از مدیران‌عامل بانک‌ها بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در آیین بهره‌برداری از سامانه سفته و برات الکترونیکی، دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، بهره‌برداری از این سامانه را تحولی بسیار بزرگ در کشور برای آحاد مردم، به‌ویژه صنعت‌گران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست.

وی با قدردانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان متولی و راهبر این اقدام ارزش‌مند، آن‌را هدیه بزرگی به تمامی تولید‌کنندگان و صنعت‌گران کشور دانستند که در زنجیره تولید قرار دارند.

مدیرعامل بانک آینده با اشاره به این‌که باید مزایا و ظرفیت‌های این سامانه به‌خوبی برای مردم تبیین شود، به‌دلیل این‌که انجام چنین کاری سال‌ها مورد تقاضا بوده است، بنابراین مورد استقبال عموم فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت.

فطانت، اظهار کرد: این سامانه دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقق الکترونیکی کردن قراردادهای بانکی است.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حمایت و رونق تولید، این سامانه را گام دیگری در راستای تقویت تولید و استفاده از ظرفیت‌های برات که یکی از بهترین ابزار زنجیره تأمین منابع کشور است دانست.

قابلیت‌های نقل‌و‌انتقال و تقسیم آن و هم‌چنین، تنزیل آن نزد سیستم بانکی و چرخش در زنجیره تأمین منابع تولید کشور از دیگر قابلیت‌های سامانه سفته و برات الکترونیکی است که دکتر فطانت از آن‌ها نام برد.

یادآور می‌شود؛ چندی پیش بانک ‎آینده، به‌عنوان یکی از نخستین بانک‌های ارائه‌دهنده خدمت نوین «برات و سفته الکترونیکی»، از سامانه‎ عملیاتی این خدمت رونمایی کرده بود.

لازم به‌ذکر است؛ پیش از این نیز بانک ‎آینده در شهریور‎ماه سال‌جاری، به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات مذکور، موفق به عملیاتی نمودن فاز اول خدمات فوق در همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی شده بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.