مدیرعامل بانك صنعت و معدن: روابط عمومی ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف بخش صنعت و معدن كشور دارند

مديرعامل بانك صنعت و معدن: امروزه روابط عمومی و قدرت نهفته در آن در جهانی که قدرت گفت و گو و تعامل حرف اول را می زند، مي تواند نقش برجسته ای در حوزه صنعت و معدن نيز ايفا نمايد و باید ضمن تلاش براي دستيابي به جایگاه شایسته روابط عمومي، از ظرفيت ها و توانایی های آن برای پیشبرد اهداف اين حوزه نيز استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومي بانك صنعت و معدن، دكتر حسين مهري كه به عنوان سخنران در هفدهمين سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، امروز بيست و ششم ديماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل تالار خواجه نصیر مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، حضور يافت با اشاره به اهمیت روز افزون ارتباطات، اظهار داشت: امروزه با گسترش ضريب نفوذ فضای مجازی در تمام اركان زندگي و افزايش قدرت نرم رسانه ها در هدايت افكار عمومي نمی توان ظرفيت ها و توانمندی هايي روابط عمومي را نادیده گرفت و بدون توجه و تقويت اين بخش مهم و حياتي به موفقیت دست یافت؛ امروزه هم رسانه ها هوشمند شده اند و هم مخاطبين به همين جهت روابط عمومي ها به خصوص در بخش صنعت و معدن بايد به دانش روز مجهز باشند.

وي افزود: توجه به این ظرفیت ها و کاربردها در عرصه های مختلف به ویژه صنعت و معدن مغفول مانده است و اين كمبود و نارسايي در اطلاع رساني عملكرد آنها آثار سوئي در پي دارد و روابط عمومی به عنوان عنصري سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوري اطلاعات و تدوين برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، نقشي اساسي دارد و شركت ها و نهادهاي مرتبط با امر توليد بايد از قابليت روابط عمومي ها در معرفي محصولات و افزايش اقبال عمومي به سمت مصرف توليدات داخلي بهره ببرند.

وي اضافه كرد: روابط عمومي ها در توسعه بازار و تعميق مدل هاي كسب و كار نقشي راهگشا دارند و اين خود روابط عمومي ها هستند كه بايد جايگاهشان را در هر حوزه اي برجسته تر و سازنده تر كنند.
وي همچنين افزود: جايگاه روابط عمومي ها به عملكرد خودشان بستگي دارد و مي توانند از طريق يك برنامه راهبردي و يك نقشه راه ارتباطي به ارتقا جايگاه روابط عمومي ها در سازمان متبوع كمك كنند.

روابط عمومي ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه كنند

دكتر مهري تأكيد كرد: موضوع ديگري كه مي تواند نقش روابط عمومي را برجسته تر كند، توليد محتواست از منظر كارآفريني فرصت ها يا كشف مي شوند يا خلق مي شوند و يا درك مي شوند؛ محتواي خوب يك دارايي ارزشمند براي سازمان است و به حدي مهم است كه از عبارت مهندسي محتوا يا مديريت محتوا استفاده مي شود و فرصت شناسي، مسأله شناسي و تلاش هاي جستجوگرايانه در توليد محتوا بسيار مهم هستند و در اين مقوله روابط عمومي ها محتوا را بايد از پنجره فرصت نگاه كنند.

مهري تصريح كرد: يكي از وظايف روابط عمومي ها، مديريت بحران مي باشد به عنوان مثال بحران کرونا را شاید بتوان بزرگترین مسئله و چالش قرن حاضر دانست كه روابط عمومی ها در خروج از این بحران نقش جدی داشتند و از این بحران، درس ها و تجربيات زیادی برای مواجهه با بحران های احتمالی بدست آمد كه يكي از آنها، نحوه آمادگی همیشگی برای مواجهه هوشمندانه با بحران و مديريت صحيح افكار و جريان اطلاعات در خلال شرايط غير منتظره و حساس در جامعه بود به طوري كه روابط عمومي پساكرونا، روابط عمومي توانمندتري نسبت به روابط عمومي پيشاكرونا خواهد بود، زيرا با آموخته هاي جديد، ناگريز از توسعه، بهينه سازي و هوشمندسازي امكانات و روش هاي عمل خود خواهد بود.

مهري خاطرنشان كرد: نقش هايي كه روابط عمومي در سازمانهاي مرتبط با صنعت و معدن مي توانند عهده دار آن باشند از اين اصل سرچشمه مي گيرد که اقتصاد، صنعت و ارائه خدمات، به مشتری مداری وابسته هستند، و روابط عمومي امكان تبلیغ غیر مستقیم و برنامه ریزی بلند مدت براي تعامل پايدار و مؤثر با مشتريان و امكان جلب رضايت هر چه بيشتر آنان را فراهم مي كند و ارايه وجهه مناسب از سازمان و مطرح کردن نام (Brand) آن بر عهده روابط عمومي است.

وي عنوان داشت: همچنان كه مقام معظم رهبري همواره اميدواري را مايه پيشرفت كشور مي دانند، روابط عمومي ها بايد منشاء اميد به آينده و خودباوري باشند؛ روابط عمومی ها متولي ارايه گزارش و انعکاس عملکرد سازمان ها هستند و بايد به عنوان رابط هر سازمان با ذينفعان وارد عمل شوند و اين كاركرد در بخش صنعت و معدن مي تواند مشهود تر باشد به طوري كه لازم است روابط عمومي ها در سازمان هاي مرتبط با امر توليد به عنوان پلي بين صنايع مختلف و مردم باشند و اطلاعات درست كه مبناي تصميم گيريهاي مهم اقتصادي و سرمايه گذاري است را منتشر نمايند و در این راستا، باید به بهترین فناوری ها و شیوه های مدرن ارتباطی و رسانه ای مجهز بوده و از متخصصان اين حوزه كمك بگيرند و اكنون در آستانه چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اقدامات ارزشمند و چشم گيري اتفاق افتاده و در يك دهه اخير بانك صنعت و معدن بيش از ۵ هزار طرح مختلف صنعتي و معدني را با پرداخت ۶۸۲ هزار ميليارد ريال و ۱۴ ميليارد يورو به سرانجام رسانده و براي بيش از ۷۵ هزار نفر نيز اشتغال ايجاد كرده است.
وي در پايان ضمن تشكر از همه دست اندركاران اين رويداد مهم فرهنگي، بيان داشت: سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با قدمت ۱۷ ساله و اهتمام در نشان دادن این توانایی ها، حرکتی ارزشمند است و باید از بسترهایی که فراهم می کند، برای پیشبرد اهداف سازمانی و … استفاده بهینه ای کرد.
گفتني است، سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی هر ساله با همکاري “انجمن بین المللی روابط عمومی” و مشارکت حدود ۱۵۰ ارگان دولتی، غیردولتی، برندها و تعاونی برگزار مي شود.

در این دوره، دکتر حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن، دکتر صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان سخنران در مراسم حضور داشتند.

در اين مراسم از دكتر حسين مهري مديرعامل بانك صنعت و معدن تقدير به عمل آمد و نشان ويژه اين همايش به وي اهدا گرديد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.