کاهش 1.2 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

نفت آخرین روز کاری بازارهای جهانی را با قیمت 60.22 دلار در هر بشکه به پایان برد و طی هفته گذشته 2.1 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی از آنجایی که نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت از پیشرفت در حل اختلاف تجاری آمریکا و چین پیشی گرفت، قیمت نفت آخرین روز کاری بازارهای جهانی را با کاهش به پایان برد.

هر بشکه نفت برنت با 16 سنت کاهش، روز جمعه را با قیمت 60.22 دلار به پایان برد و نفت خام آمریکا با 24 سنت کاهش به بشکه‌ای 54.85 دلار رسید.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 2.1 درصد کاهش یافت که نخستین کاهش در 5 هفته گذشته بود و نفت خام آمریکا نیز حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داد که نخستین کاهش هفتگی در 3 هفته گذشته بود.

آمریکا و چین درحالی‌که برای مذاکرات جدید آماده می‌شوند، ژست مصالحه به خود گرفته اند.

شینهوآ، خبرگزاری رسمی چین گزارش داد پکن برخی از محصولات کشاورزی را از تعرفه‌های اضافی معاف کرده است.(جزئیات بیشتر)

اما قیمت نفت به علت نگرانی در مورد چشم‌انداز ضعیف‌تر تقاضا در جهان، همچنان تحت فشار قرار دارد.

هم سازمان اوپک و هم آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته اعلام کردند علی‌رغم تلاش اوپک برای محدود کردن عرضه که تا حد زیادی توانسته افزایش تولید آمریکا را خنثی کند، بازارهای نفتی در سال آینده با مازاد عرضه مواجه خواهند بود.

قیمت نفت برنت تا این زمان امسال حدود 12 درصد افزایش یافته که ناشی از توافق میان اوپک و هم‌پیمانانش برای کاهش تولید بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.